• Bibbidi

Mitt X vägrar dela på extra kostnader. Suck.

Nu var det här inte det du frågade efter men, skojar du nu eller? En moppe för 5 km? Okej att man kanske kan skjutsa de dagar det verkligen blåser storm ute eller ösregnar men de dagar det bara duggar lite lätt eller är helt vanligt väder, även när det är snö ute, så kan hon hon väl cykla? 5 km är ju ingenting! Det är det från mig och fram till stallet här borta och det är ju inga problem. Cyklade även som ung, så gjorde även min lillasyster och grannens dotter. Ser verkligen inte problemet. 

För övrigt angående ditt x, det är tyvärr ingenting du kan göra där. Man kan önska mycket men du kan inte tvinga någon att betala någonting sådant.

• Bibbidi
    Anonym (Sverker) skrev 2018-12-08 11:57:06 följande:

Klart tjejen ska ha en moped. En utmärkt fordon för att bli mer självständig och skapar en naturlig längtan efter att ge sig ut på egen hand. Det är fullt förståeligt att de medelålders kvinnor som ger råd härinne inte förstår. De har förmodligen aldig fått uppleva den frihetskänslan som det innebär att susa fram på en moped. Idag finns det dessutom riktigt snygga elmopeder, vilket underlättar underhåll.

Mitt råd. Be alla anhöriga om bidrag för att införskaffa en moped till tjejen. Eller kanske som julklapp. Om det inte funkar, så köp en själv. Och sen skriver du ner all djävulskap ditt ex gör eller inte gör. När du har tillräckligt på fötterna så ansöker du om ensam vårdnad. För flickans skull. 

Medelålders? Snälla. Jag är fortfarande i 20årsåldern.  5 kilometer är fortfarande inget avstånd som man måste ha en moped till, det är inte nonsens utan det är ren fakta. Det är ren lathet om man inte orkar cykla i 5 km.
  • Bibbidi
    Anonym (Sverker) skrev 2018-12-08 12:36:32 följande:
    Du må vara i 20 årsåldern, men tänker som en sur livsförnekande medelålders kvinna.

Livet handlar inte alltid om fakta.

Ibland handlar det om livskvalité, njutning, om att trixa och lirka för att få ut sin tonårsflicka och göra henne mer självständig. Allt är inte svart eller vitt. Det kommer du förstå sen när du bli äldre.  
    Livskvalité kan man få av många saker. Det är lathet att behöva moppe för ynka 5 kilometer. 

Men snälla sluta med hur du skriver, det blir bara löjligt att läsa och svårt att ta dig seriöst. Om jag inte var i 20årsåldern är jag en "livsförnekande medelålders kvinna" och nu när jag är det "förstår jag inte blabla för jag är inte tillräckligt gammal än". Sluta skriva på det sättet, det förstör bara tråden och känns bara så onödigt och dumt. Kom med vettiga argument istället för att skriva knäppa saker om mig som person istället som har absolut ingenting med tråden att göra. 
  • Bibbidi
    Anonym (Sverker) skrev 2018-12-08 13:21:22 följande:
    Lathet? Vad är ditt argument för att det är lathet?
    Det låter ju korkat bara, men ska sluta för att inte såra dig.
    Ja, det är lathet att behöva en moppe för att cykla 5km. Varför behöva en moppe för 5 km om det inte är för att man "inte orkar"? En moppe kan vara jätteroligt att ha ja, det ger en frihet ja, men nu är det inte så att ts funderar på att köpa en moppe för att dottern vill ge sig iväg längre turer på sin moppe utan för att ta sig till stallet - vilket är ynka 5 kilometer bort. Att köpa en moppe för en sådan kort väg ser jag ingen vits med. Okej om det var för att man bodde på landet och vill enkelt ta sig in till stan, men för bara 5 km? Onödigt.
  • Bibbidi
    KaptenOhoy skrev 2018-12-08 13:12:17 följande:
    Majoriteten av innehållet i dina och övrigas inlägg har inte heller särskilt mycket med TS frågeställning att göra. Du "förstör" träden lika mycket.
    Du har rätt. Det har börjat dra iväg åt fel håll nu. Jag slutar skriva här inne nu om det inte är så att ts skriver någonting till mig. 
Svar på tråden Mitt X vägrar dela på extra kostnader. Suck.