• holocene

Nya BIM januari 2019

Jsv17 skrev 2019-01-01 15:02:47 följande:

Då är bim-dagen äntligen här! Jag har gått lite som på nålar, när man plussar innan bim så tycker jag att det känns som att det inte är på riktigt förrän mensen på riktigt faktiskt inte kommer Jag brukar dessutom få spottings 1-2 dagar innan så nu börjar det sjunka in att jag liksom är gravid på riktigt. Nu är vi äntligen på väg hem från släkingbesök så imorn ska jag äntligen ta det digitala testet

Lycka till allihop, håller tummarna för rekordmånga plus i Januari!!!

Åh vad kul! Hur mår du nu? :)
  • holocene
    Jsv17 skrev 2019-01-01 22:03:16 följande:

Jag mår bra lite svullen om magen (gasig haha) och molvärk till och från bara. Börjar även känna att mitt superluktsinne som jag hade när jag var gravid med sonen är på väg tillbaka, tar allt detta som bra tecken

Hur mår du?

Jo tack, mår också bra, har rätt mycket molvärk till o från, tror ibland att missfall är på g (hjärnspöken...). Inget annat förutom blixtsnabb hunger o rätt ömma bröst.

Stort grattis till ditt fina plus, så fint att få det bekräftat!
  • holocene
    Jagerika skrev 2019-01-02 11:06:31 följande:

Jag är såå nervös!! Har som ÄL-värk idag, hoppas det inte är mensen kommer bara! Vill så gärna men händer aldrig nått! :( inte ont i brösten som jag alltid får innan mens så det känns bra! :D

Vad spännande! Verkligen på tiden att du får ditt plus <3 Skulle du testa i em (har inte hängt med vad du skrivit hehe)?
  • holocene
    Jagerika skrev 2019-01-02 15:41:50 följande:

Tog test nu som var negativt, så allt jag känt va tydligen bara inbillning :( nu ska jag lägga mig och dö i sängen resten av dagen...kul med försök 13 nästa månad, eller inte! Tack alla som har peppat mig, kan säga att det värmer nått så oerhört <3

Nä fy fan, känner verkligen med dig <3 Usch vad kroppen kan luras. Hoppas du mår bättre snart och tar 2019 med storm istället! Stor kram
  • holocene
    Myline skrev 2019-01-04 06:59:52 följande:

Har inte skrivit så mycket härinne, det har varit mycket med flytt och jobb och en massa saker så har väl helt enkelt inte hunnit tänka så mycket runt bebisverkstan mer än att vi fick försöka få till det även om det var lite rörigt precis innan jul. Igår var det BIM-3 och magkänslan sa åt mig att testa... Köpte ett testa tidigt och orkade inte hålla mig till imorse så jag gjorde det redan igår eftermiddag. Nog är det ett streck där även om det inte är lika starkt som kontrollstrecket. Kommer göra ett digitalt om några dagar med, för säkerhets skull, men det borde inte visa annat än att jag är gravid?? SÅ himla glad!

Grattis!!! :)
  • holocene
    Anonym (Sallyy) skrev 2019-01-06 10:10:40 följande:

Ni som verkar ha så bra koll på allt kanske kan hjälp mig med en fråga. Hur pass mycket skillnad är det på dom ?vanliga? graviditetstesten och på dom som heter ?testa tidigt?? Är det betydligt svårare att få plus innan bim med dom vanliga? Har testat med babyplans vanliga stickor på äl+ 10 och äl+11 och båda negativt. Försöker ha lite hopp men det är svårt tyvärr.

De dyrare testa tidigt-stickorna är mer känsliga för att kunna detektera HCG-hormonet, så ett vanligt test kanske inte upptäcker graviditet för att nivåerna är för låga ännu. Jag tog ett testa tidigt 29/12 (svagt plus) och sedan ett digitalt 31/12. BIM 1/1. Läs Jojjans inlägg ovan, hon skrev jättebra om implantationsdag osv. Det är skitsbårt att ha is i magen o vänta med testandet.. men håller tummarna för att du får ditt plus!
  • holocene
    Grodan86 skrev 2019-01-06 06:23:40 följande:

BIM-1 blev resultatet "Gravid 1-2", BIM +1 blev resultatet "Inte gravid", jag har inte ens haft en antydan till blödning eller värk :( Antar att jag får vänta in en blödning nu då.

Men vad skumt! Sjunker verkligen HCG-nivåerna så snabbt? Avvakta lite, kanske testet var defekt? <3
  • holocene
    toookig skrev 2019-01-07 09:58:11 följande:

Någon som har ont i brösten, vart sitter erat onda isåfall?

Främst bröstvårtorna men hela brösten spänner o är fruktansvärt ömma nu. Har växt också så inte så konstigt.. Kom eg efter att jag plussat. Är inte alls samma ömma bröst som vid PMS. Sambon får inte ens nudda dom nu hehe.

Var i cykeln är du?
  • holocene
    toookig skrev 2019-01-07 21:32:47 följande:

[quote=79342497][quote-nick]holocene skrev 2019-01-07 15:04:37 följande:[/quote-nick]

Har bim den 16e så har en hel vecka kvar typ :/

Kanske en lite äcklig fråga men hur är dina/era flytningar? Vet ju att det är normalt att ha en torr period men tycker att ja har varit torr lite väl länge nu och det brukar jag inte vara. Minns inte hur ja va när ja väntade dottern tyvärr..

Lite vattnigare än vanligt, men inte så att jag tänker på det. Förutom vid sex, då blir det väldigt tydligt haha. Jag hade bara bruna flytningar innan BIM (antagligen från nidblödningen) men annars klistriga flytningar. Därav att jag var helt övertygad om att jag inte skulle plussa. Oroa dig inte, om du skulle vara gravid har ägget antagligen precis fäst o då är det för tidigt att känna något.
  • holocene
    Jojjans skrev 2019-01-13 06:19:53 följande:

Jahapp, nu kommer den utlovade uppdateringen. Jag hade rätt hela tiden och min känsla från äl+5 stämde, JAG ÄR GRAVID :)

Tyckte det var tydligt nog på sista bilden men tog ett clear blue också för att få det blått på vitt också ;)

Stort grattis Jojjans! Blir lite extra glad av ditt plus, 2019 kommer bli så bra! <3
  • holocene
    Snickesnack skrev 2019-01-13 13:02:02 följande:

Okej. ÄL+10 Idag. I morse (äh, vem försöker jag lura, för ett par timmar sedan) hände detta.

Tvärblankt test igårkväll som jag fantiserade ihop antydan till en skugga på.

Idag två tester av olika märken som det definitivt var svaga streck på men för svaga för att fastna rättvist på bild.

Jag rev fram ett digitalt test jag hade liggande, doppade det, väntade, intalade mig själv att ett negativt resultat inte behövde betyda något såhär tidigt, men så:

OMG!! Jag är gravid!!

Nu vet jag varför jag mått krattigt i ett par dagar.

Här hemma finns nu två mycket glada personer, men vi väntar med spänning på att BIM ska passera utan att lilla Sven-Berit stryker med på kuppen...

Underbart, grattis!! Älskar arbetsnamnet, Sven-Berit haha
Svar på tråden Nya BIM januari 2019