• holocene

Nya BIM januari 2019

Jsv17 skrev 2018-12-25 15:22:49 följande:

Håller med, finns ju vissa saker jag förknippar med alla, (3 grav, 1 barn, 1mf, 1ma) men det har verkligen känts olika, första ganska starka känningar från start plus nidblödning äl+7, sonen INGENTING molvärken långt efter bim, nu sist var något mitt emellan. Men just stickningar nere på vänster sida har jag haft varje gång, MEN det kan jag ha ibland innan mens också så så sjukt svårt... man vill ju veta direkt typ, men man tyvärr går ju inte det så man får ju snällt vänta

Bara varit gravid en gång (flera år sedan, MF) men då kände jag ingenting förutom vecka fem då jag blev hungrig konstant. Men ingenting så tidigt i graviditeten som inte lika gärna kunde vara tecken på mens. Hoppas hoppas vi får plus :)
  • holocene
    Jagerika skrev 2018-12-26 16:53:09 följande:

Om man räknar veckor så är jag också 3+3 idag och mår fortfarande piss! Mitt test såg ut såhär idag! Det är det översta! Ska ta igen om några dagar men tycker jag ser nått där! Ja vi har försökt i 1 är nu så har hängt här ett tag Hahaha :D grattis till plusset!!! :D

Åh jag ser också nåt där, hoppas hoppas! Vad spännande :D

Och GRATTIS till plusset Hallondröm1111! <3
  • holocene

Håller också på att bli knäpp, idag känns det som att mensen är på g. Värk i rygg o ont i underlivet precis som innan mens. Avskyr verkligen denna period, vill bara veta NU. :/

• holocene
    Jagerika skrev 2018-12-26 19:14:24 följande:

Vad roligt att fler ser då kanske jag inte är så knäpp! Har mått så illa att jag tackade nej till öl igår när en granne bjöd, och jag älskar prova olika sorters öl annars så det va konstigt för mig också! Dom tog fram nån mintuflaska, den med chokladsmak, och jag trodde jag skulle kräkas av lukten. Älskar ju mintu choklad annars! Så gick hem tidigt och typ vek mig dubbelt för jag mådde så illa! Inte alls likt mig! Känns som jag är superduper mätt fast kan inte äta, ätit en gång idag bara och mensvärken gnager så det känns nästan som det bränns vid blygdbenet! Allt är bara sjukt konstig så vore väldigt förvånad om jag inte är gravid!!

Så många tecken, underbart ju! :) Håll oss uppdaterade!
  • holocene
    Kstadtjej87 skrev 2018-12-27 18:07:18 följande:

Ni som haft nidblödning hur såg de ut? Fick nyss en brunflytning (förlåt för alla känsliga) och mer molvärk är på äl+10. Vill vänta att testa tills söndag men åå va de är svårt.

Åh jag skulle precis skriva exakt samma inlägg! Glad Haft kraftig molvärk sedan igår kväll och nu fick jag fick jag en sådan flytning också. Inte märkt av någon nidblödning annars (hade en misstänkt för två cykler sedan på ÄL +7 och då var den klarröd). Är på ÄL+9 idag. Tänkte först att det var mens på g men det är isf lite för tidigt och brösten är inte det minsta ömma än vilket de alltid är innan mens. Håller det i sig tänker jag testa på nyårsafton :) Har du några andra känningar?
  • holocene
    Kstadtjej87 skrev 2018-12-27 21:13:08 följande:

Har bara molvärk från och till bara. När jag va gravid med min son så hade jag noll symtom så hoppas. :) så svårt att låta bli att testa :)

Alltid lika skönt att läsa om folk som inte haft symptom alls, det ger hopp :) Nu vill man bara att tiden ska gå fortare hursomhelst.
  • holocene

Är väl ingen idé att ta ett "testa tidigt"-test på em/kväll? Man bör ta morgonurinet innan BIM? De bruna flytningarna fortsätter (ursäkta info) så nu vill jag bara veta så jag kan bryta ihop o komma igen. 

• holocene
    Jsv17 skrev 2018-12-28 17:26:13 följande:

Den som kan vänta bör ju ta dem med morgonurin... hehe när jag drar igång testande innan bim (gör som regel inte det) då måste jag testa direkt jag kommer hem med inköpt test... disciplinen är det så där med haha så jag har tagit testa tidigt på eftermiddag med, de gångerna har det inte varit något, varken då eller senare, de ggr jag plussat har varit med ?vanliga? test och kring bim, efter bim alla ggr faktiskt så vet inte varför jag envisas med att testa innan ibland

Haha ja tålamodet nu är väl SÅDÄR. Min temp är fortsatt hög iaf, så om den inte sjunker imorrn tänker jag kolla då, har ändå test hemma som ligger o skräpar i byrålådan.

Så spännande med ditt test imorse, ser också nåt där! :)
  • holocene
    Kstadtjej87 skrev 2018-12-28 18:51:06 följande:

Uppdatera hur de har gått sen. Jag fick inga flytningar mer sen. Tänkte testa på söndag men kan bli att jag inte kan hålla mig. Fick illamående attacker idag men har haft de innan mens innan. Har du känt några symtom idag?

Åh vad skönt att de slutade iaf! Man blir ju inte klok på kroppen ibland. :( Inga särskilda symptom alls förutom molvärk från och till. Jag har lagt fram testet, så jag inte glömmer i morgontröttheten :)

Hatar verkligen att man inte kan skilja PMS-symptom från gravidsymptom! Hade gjort saken liiiite enklare
  • holocene
    Mezzy skrev 2018-12-28 19:04:33 följande:

Ni som har bim i början på januari, hur ska ni göra? Ska ni ta test på nyår eller vänta och dricka alkohol/alkoholfritt? Jag har bim 4/1 och känner att nyår blir lite tidigt att testa?

Jag kör utan alkohol, mest för att jag inte känner för det öht nu. Men ska ju inte vara nån fara så tidigt i graviditeten isf. Ska testa med tidigt test imorrn :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019