• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Snickesnack skrev 2019-01-09 12:51:31 följande:

Jag är på ÄL+6/BIM-7 eller 8. Har molvärk/"öm livmoder" och ömma bröst. Vet inte riktigt vad det beror på men hoppas att det är ett gott tecken :)

Jag tänker börja testa på lördag på ÄL+10. Supertidigt, men jag är också testoman XD. Kommer dock inte bry mig så mycket om det blir blanka test i början, utan testar mest på kul liksom :)

När hade du ÄL?

Jag har sagt att jag ska vänta tills på söndag (äl+11 då) men kanske inte kan hålla mig och kör på lördag. Får se. Fick ett tidigt missfall i dec men då testade jag på äl+11 på eftermiddagen vilket absolut var tydligt. Minns också väldigt färskt hur jag kände då och vilka symptom osv, får se om något kommer. Har haft lite stock i livmodern på äl+5 och därefter höjdes tempen ytterligare precis som förra månaden. Vet inte om jag vågar se det något positivt eller inte...
  • Jojjans
    vwmamman skrev 2019-01-09 15:08:09 följande:

okey tack. ÄL hade du 1/1 då alltså? eller har du fler i högre stegring

Mej ägglossning är 12-48 timmar efter positivt test.

Det översta testet på bilden hade inte torkat så det ser positivt ut, men det blev svagare än det jag tog på förmiddagen. Den 2/2 var testet blankt. Äl måste ha varit den 2/1 för dagen efter höjdes min temp.
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-09 15:49:25 följande:

Spännande! Det låter ju lovande med tempen alltså!

Jag skrev fel förut, söndag blir ju ÄL+10 för mig men jag kör nog lördag också ändå fast det med största sannolikhet kommer bli tvärblankt oavsett ;)

Så spännande, vi får hålla varandra uppdaterade :)
  • Jojjans
    Anonym (1989) skrev 2019-01-09 17:59:09 följande:

Jag är på cykeldag 33 i dag.

Jag testade positivt på ägglossnings stickor 27/12 och 28/1 men idag var gravtestet negativt.

Jag har också 32 dagar plus minus någon dag.

Vi hade sex 25/ , 26/1 och 27/1 tror du det kan bart för lite ?

Om du hade positivt äl-test 28/12 hade du nog ägglossning först 29e eller 30e. Det borde räcka med att ha haft sex senast 27e, men är ju några dagar innan om äl blev den 30e. Men låter inte helt kört.
  • Jojjans
    Miichaella skrev 2019-01-09 19:16:48 följande:

Kanske också hakar på och testar i helgen då :) Söndag blir väl, hmm... äl+11.

Kul med ett söndagsgäng :) jag brukar vakna vid typ 5.30 och tempa, så då nån gång testar jag väl också.
  • Jojjans
    Anonym (1989) skrev 2019-01-09 20:22:47 följande:

Usch nu tappade jag hoppet, hehe ..

Jag är så trött på det här nu efter att ha försökt i över ett års tid... att ha sex på beställning är inte alltid det roligaste hehe..

Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-09 20:27:05 följande:

Hej! Har följt er under tystnad ett tag. Är det någon mer som har BIM 18/1? Har precis börjat tempa och då blev ÄL senare än jag trott den skulle bli. Vi sexade 1/1 sen har vi inte hunnit/ orkat mer, så lär väl inte bli något. då det var för många dagar före ÄL :(

Trodde ÄL skulle vara 1/1-2/1, men verkar mer som den kom 4/1.

Äsch, tappa inte hoppet! Även om det inte är optimas förutsättningar så går det. I juni blev jag gravid exakt så. Trodde äl skulle komma fredag eller lördag, sex sista gången på lördag, men äl kom tisdag eller onsdag, och jag blev gravid! Äl-dagen bekräftades både av tempning och av ul/fostrets storlek.
  • Jojjans
    Anonym (Mys 4/1) skrev 2019-01-09 22:03:38 följande:

Kalender

Hej, jag förstår inte riktigt, betydde blommorna äl? Det är ju blommor flera dagar. Vilken dag är själva äl?
  • Jojjans
    Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-09 22:09:26 följande:

Åh, det finns alltså hopp, tack!

Är du gravid nu..?

Nej tyvärr. Fick missfall i vecka 16 i höstas. Tog sig igen i december men fick ett tidigt missfall.
  • Jojjans
    Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-09 22:48:11 följande:

Ja verkligen!!

Jag har också ställt in mig på att det inte blir något denna månad tyvärr. Börjar redan känna av pms. Ömma bröst, trött och humörsvängningar hehe. Hoppas att det inte blir värre bara ;)

Glöm inte att många av dom pms-symptom du beskriver orsakas av höjda nivåer av progesteron, ett hormon sommäven höjs om du blir gravid. Så det är väldigt svårt att veta vad som är vad där.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-10 05:35:38 följande:

Tråkigt ????. Inatt kom min mens. Bara och ta nya tag efter mensen.

Ånej :( beklagar! Kämpa vidare nästa månad helt enkelt. Borde finnss en bim februari-grupp vid det här laget...
Svar på tråden Nya BIM januari 2019