• Jojjans

Nya BIM januari 2019

norrsken91 skrev 2019-01-13 06:48:01 följande:

Vad roligt att vi plussat typ samtidigt :D

Stort grattis till dig / er!

Tack! Och grattis till dig med igen :)) antar att vindes i en septembertråd, även om jag nog avvaktar några veckor med att hoppa dit.
  • Jojjans
    Anonym (BIM 18/1) skrev 2019-01-13 07:43:35 följande:

Grattis igen! Solklart gravid! Är dessa vanliga stickor eller sånna testa tidigt?

Tack!! :) Både rfsu-stickorna och clear blue-testet är vanliga, alltså inte testa tidigt.
  • Jojjans
    Kullan90 skrev 2019-01-13 07:18:13 följande:

Stort grattis till dig! Häftigt att du verkligen kunnat känna att du är gravid! Stort lycka till med din graviditet!

Tack!! Ja det har varit en speciell känsla. Antar att det är för att jag har decembergraviditeten så färskt i minnet ich verkligen kände igen alla symptom.
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-13 00:05:49 följande:

Men herregud grattis!! Så himla glad för din skull! :D <3

TACK!!! <3
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2019-01-13 08:41:29 följande:

Åh stort stort grattis! Precis som för mig, jag kände redan från äl+5-6 att något var på gång!

Ja det är så himla fascinerande att det går att känna! Verkligen speciellt. Är du aktiv i nån BF-lista? Jag vågar nog inte innan jag hörn in i vecka 7-8 och får se ett hjärta slå
  • Jojjans
    Liit skrev 2019-01-13 08:46:51 följande:

Lite extra glad över att se dig plussa! Hoppas allt går bra denna gång. Så kul med plus! Grattis!!

Ååå tack! Ja det skulle vara så fint om det var min tur att gå hela vägen nu. Lycka till till dig med!
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-13 12:54:37 följande:

Men JAAAA vad roligt!! GRATTIS!!

Snickesnack skrev 2019-01-13 13:02:02 följande:

Okej. ÄL+10 Idag. I morse (äh, vem försöker jag lura, för ett par timmar sedan) hände detta.

Tvärblankt test igårkväll som jag fantiserade ihop antydan till en skugga på.

Idag två tester av olika märken som det definitivt var svaga streck på men för svaga för att fastna rättvist på bild.

Jag rev fram ett digitalt test jag hade liggande, doppade det, väntade, intalade mig själv att ett negativt resultat inte behövde betyda något såhär tidigt, men så:

OMG!! Jag är gravid!!

Nu vet jag varför jag mått krattigt i ett par dagar.

Här hemma finns nu två mycket glada personer, men vi väntar med spänning på att BIM ska passera utan att lilla Sven-Berit stryker med på kuppen...

Men åååå!! Tack och GRATTIS! Vad kul att vi fick plussa på samma dag :))
  • Jojjans
    Miichaella skrev 2019-01-13 15:49:46 följande:

Äl+10/11 idag. Får som små väldigt svaga ilningar i livmodern ibland. Börjar hoppas att det är något men vill inte hoppas för mycket, ska testa imorgon. Ni andra på samma dag som mig, hur mår ni?

Tänker på dig imorgonbitti, hoppas det går vägen! Du får uppdatera oss när du vet :)
  • Jojjans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-13 18:59:50 följande:

Hej, Precis samma så har jag haft två ggr, Jag plussade på ägglossningstester i december 26/12 

Jag är idag på cykel dag 36, 

Mensen är väldigt långt borta, tempar varje morgon, ingen avvikande temp alls. 

Jag har haft lite molande värk typ som mensvärk, men där kommer inget, Grav test visar negativt i fredags, då enligt tempratur appen att mens skulle starta, Enligt flo appen är jag 7 dagar över tiden. :/ men solkart nej på gravtester. 

Eftersom du tempar, vilken temp-app använder du, ich har den lyckas hitta en tydlig ägglossning? Har den isåfall legat hög hela tiden?

Tänker eftersom du kollade lite med äl-tester ifall du skulle få ägglossning nu. Men om du tempar så borde det gå att läsa av om ägglossning skett eller inte?
  • Jojjans
    MistyM skrev 2019-01-13 21:21:19 följande:

Jag har inte skrivit i tråden tidigare men hade BIM idag (13/1) och tog ett test från testlagret vid 7 imorse, tyvärr hade jag vaknat kissnödig kl 3:20 så var inte så koncentrerat som jag hade hoppats på. Men det var ett streck som var inte starkt men heller inte jättesvagt. 

Jag är ju mållös och går runt och tänker att det är inte så egentligen. Har köpt digitalt för att ta imorgon bitti. 

Historiken är att vi fick till det på 7:e försöket med ägglossningstester, NC, m.m. med senaste barnet. Vi hade nu oskyddat vid ett tillfälle i mellandagarna då jag trodde jag hade ägglossning (gick ungefärligt på dagar och ägglossningsflytningar) och jag hade bara hunnit få mens en gång sen senaste barnet. 

Av den anledningen hade jag bara tittat in lite grann i tråden här och tänkt hur galet det är att vissa plussat så snabbt här. Det känns på något vis så omöjligt, för att man inte försökt tillräckligt, som att det är på låtsas därför. 

Grattis till er som plussat och hoppas på er andras tur snart. 

Men oj, vilken lycka, solklart positivt enligt mig. GRATTIS!
Svar på tråden Nya BIM januari 2019