• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Nicciz skrev 2019-01-06 18:57:38 följande:

Positivt på ÄL-sticka i tisdags så jag hade förmodligen ÄL på onsdagen. Sex måndag, tisdag, och onsdag. Nyss så stack det till i vänstra äggstocken tre gånger. Har inte känt så tidigare och blir fundersam, har ni varit med om det?

Det är alldeles för tidigt för att kunna växa fast än, men det händer ju massor där nere varje cykel. Jag brukar ha molande värk/stick efter äl många cykler, men inte alla. Min teori är att man ibland känner när ägget transporteras genom äggledaren. Vi har förresten haft äl samtidigt, spännande att följas åt!
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-06 18:57:40 följande:

Jag ska försöka hålla mig nån dag ????.. Hur går det för dig?

Jag hade äl den 2/1 så går och väntar på att man ska kunna känna något. Jag blev gravid i december men fick ett missfall, men då tyckte jag att jag inte hade några symptom. Men sen när jag olussat så insåg jag att jag kännt massa saker som jag Inter litat på som symtom. Alla känningar började den gången på äl+6-7 så jag får nog vänta ett par dagar till innan något kan märkas.
  • Jojjans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-06 19:00:15 följande:

Aha okej ja då e jag med, hehe. Så nu svarar jag dig då? 

Ja alltså de var så ytterst lite så de störde mig nästan inte, haha

Men vad hade du gjort väntat till efter onsdag torsdag? eller testat med tidigt imorgon morgonen? 

Jag kan lägga in mina ägglossningstester. 

Så jag har fyra st,Översta togs på onsdgaen 26/12 kl 16:20 

Andra: torsdag morgon kl 10:50

tredje torsadg samma tid som 16:20

o sen till sist var i söndags 30/12 (för skojs skull) 

Så den första på bilden är alltså de starkaste, samtidigt om man kollar på den gröna runda lilla saken så e den också mer starkare ön dem andra, Nu har testen legat ett tag, men den översta första var starkt på själva onsdagen iaf. 

o vi hade sex jag o gubben söndagen 23/12, måndagen 24 inget på tisdagen, sen på onsdagen 26/12 och torsdagen 27/12

samt söndagen sexade vi också 30/12

Så kanske man har haft en tur denna gång..:D 

Vad tror ni?= :P

Yes, nu svarade du mig :)

Jag hade nog väntat några dagar. Särskilt eftersom du har haft äl-test som varit starka både på onsdagen och söndagen. Det finns ju faktiskt en risk att ägget inte släppte första gången och du fick en ny stegring på söndagen och att ägget släppte typ måndag. Vänta till onsdag kanske om du kan hålla dig. :)
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-06 19:18:14 följande:

Ja jag tycker heller inte att det här är helt samma sak, men man vet ju aldrig. Brukar ha lite molvärk rent allmänt runt ÄL, och dagen efter stegringen kommer det en period på ett par timmar då värken blir skarpare och mer koncentrerad till en sida, i kombination med plötslig matthet, sedan avtar det igen och ger sig efter några timmar. Så var det i torsdags så jag var ganska säker på att jag "lade ägg" då.

Nu är det lite bättre med molvärken. Känner fortfarande av den, framför allt i ländryggen, men inte lika mycket som innan. Hoppas det går över snart. Jag tänker i vilket fall som helst hoppa på mannen så fort han kommer hem ikväll, för säkerhets skull...

Ja det där var bra beskriver precis innan ägget släpper. Och sen plötsligt slutar det och man blir matt. Verkligen precis så!

Och den där molande som sen sätter igång sätter sig mer över hela området och också i ryggen. För mig har det den här månaden varit så illa att jag vaknat av det på natten. Jag hade såhär starka känningar förra månaden när jag blev gravid med så jag får ta det som ett gott tecken.
  • Jojjans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-06 19:38:47 följande:

Va detta menat till mig, ? Alltså jag o familjeliv, haha sist jag va inloggad va när min stora va liten:P haha. 

Men ja det blir tredje isåfall... Men får man lov att lägga in en lite privat bild i såfall här? tänkte på den lilla bruna flytning jag fick för en stund sen, Om man får dela med sig av den?

Det var Fruhs som citerade mig, så jag tror det var menat till mig :)
    Fruhs skrev 2019-01-06 19:04:22 följande:

Åh hoppas hoppas på ett plus nu. De här är tredje försöker. ????

Jag vill på ett sätt säga att 3 försök inte är nånting alls, men det känns ju lätt så. Jag har blivi gravid på andra försöket två gånger nu, men vådan har slutat i missfall så även om jag lätt blir gravid så har vi hållt på sen början av maj nu och fortfarande på ruta ett, igen.
  • Jojjans
    Nicciz skrev 2019-01-06 21:01:44 följande:

Din teori kan nog stämma. Själv känner jag aldrig ÄL eller något innan/efter. Vi får följas åt och peppa varandra! Denna väntan är fruktansvärd!

Just den här perioden tycker jag är ok, att man liksom får pusta ut och kan klappa sig på axeln att man gjort vad man kan (liggmaraton) och nu förhoppningsvis har något att se fram emot. Sen efter några dagar börjar det jag tycker är mest spännande: att känna efter och fantisera om vad som händer inne i kroppen och se om man kan känna skiftningarna i hormoner osv. Jag läser på väldigt mycket om när olika hormoner stiger och sjunker och försöker känna hur jag påverkas av det. Men framåt slutet brukar jag bli uppgiven, mest jobbigt precis innan bim tycker jag. Det har blivit så ångestladdat med negativa test och om mensen ska komma...
  • Jojjans
    Anonymhb skrev 2019-01-06 20:59:11 följande:

Jag tror inte att det finns än , nog ingen som har startat . Borde komma snart :D

Skulle vara super kul att följas åt :D hoppas bara att lilla pärlan stannar kvar i det trygga :)

Det finns en grupp redan, jag har varit inne och snokat ;)
  • Jojjans
    Minmillis skrev 2019-01-06 21:27:37 följande:

Jag älskar också o läsa om de! :D denna länk tycker jag är väldigt intressant om du inte redan läst den så tycker jag du ska läsa :D det handlar om likheter och skillnader mellan pms o tidiga geaviditetssymtom :D

www.healthline.com/health/womens-health/pms-symptoms-vs-pregnancy-symptoms

Intressant, tack för länken! Tycker dock att den var lite otydlig gällande när de olika sakerna faktiskt händer i förhållande till äl/implantation. Det att brösten kan börja ömma tidigare kände jag faktiskt inte till. Men det står också i länken att vid graviditet kan brösten börja ömma 1-2 veckor efter äl (alltså isåfall först efter implantation antar jag). Så, intressant länk, men inget nytt hehe.

Den här länken säger ingen heller så mycket om symptom, men otroligt intressant och detaljerat om ur allt går till. Häftigt att föreställa sig hur avancerat allt är som pågår inom en varje månad.
  • Jojjans

Äl+5 idag. Jag brukar tycka den här tiden är spännande. Försöka känna i kroppen vad som händer. Försöka se om jag kan känna varje steg i processen, hur ägget släppt, hur det vandrar, känna hur hormonerna förändras osv.

Men jag har sån otrolig oro i kroppen. Känner mig uppgiven och otålig. Tror jag är rädd för att inte plussa men livrädd för att göra det. Hur ska jag våga lita på att det kommer gå bra? Ett plus har tappat sitt skimmer när man fått erfara hur mycket som kan gå fel på vägen.

• Jojjans
    Birdiz skrev 2019-01-07 07:24:36 följande:

Har samma bim som du! Tycker också det är så spännande att följa sitt mående!! Håller tummarna för oss !!

Ja jag såg det! Fint med flera att följas åt med. När hade du äl?
Svar på tråden Nya BIM januari 2019