vilka frågor samarbeta kring?
Jag undrar, rent juridiskt, vilka frågor ska vi, två separerade vårdnadshavare samarbeta kring? går det att få ett tydliggörande kring det? barnet är 14 år och bor nästan bara hos undertecknad. under alla år har jag skrivit information om smått och stort, detaljer i vardagen, information om kompisar, kontakter med vuxna i skolan, skolarbete, hälsa, rutiner.... men nu när barnet är 14 (och samarbetet funkar uselt, hur mycket jag än skriver så får jag alltid höra att jag inte ger tillräcklig info, inte samarbetar) så tänker jag att det börjar bli knepigt, inte minst med tanke på integritet hos en tonåring, att jag skriver till andra föräldern sådant vårt barn väljer att berätta för mig, men kanske inte skulle välja berätta för pappa?
och, som jag nämnde, samarbetet går inte så bra, jag önskar nu, om inte vårt barn på något sätt far illa av det, ha mindre kontakt, inte daglig sms-kontakt kring vårt barn, det är slitsamt och jag kan inte riktigt se hur det gynnar vårt barn.
så alltså, vilka områden SKA vi samarbeta kring och kan vi få konkreta exempel på vad som avses, vilken nivå (övergripande eller detaljerat, dagligen eller på veckobasis...)? jag behöver verkligen veta!