vilka frågor samarbeta kring?
Hjälp vilket tålamod du har haft, dagliga meddelanden! Visserligen har jag ensam vårdnad, men har informerat varannanhelgspappan om det viktigaste ändå. Vissa perioder när sonen var tre år och sjuk ofta, hördes man kanske av dagligen, men aldrig annars. Det har varit info om hälsan (bara det viktigaste), kalas på pappans helg, aktuella fritidsaktiviteter och problem på skolan etc. Nu är sonen liten tonåring, och vill verkligen inte ringa pappan och berätta detaljer om sitt liv, och aldrig att jag skulle göra det heller. Nu meddelar jag endast om vi reser utomlands (datum och destination) och om det skulle vara någon väldigt viktig hälsofråga. Annat får pappan fråga sonen om saker, och sonen bestämmer själv om han berättar något. Det klart att din tjej vill ha lite privatliv och inte fläka ut sig om allt till pappan. Hon kanske berättar mindre för dig också om hon vet att du för allt vidare. Och, bråka inte om underhåll, låt försäkringskassan sköta det, dottern har ju rätt till dom pengarna.