• Svar på tråden Barnbidrag eller flyktingar - Vi måste prioritera
  • Busarew

Inga fler flyktingar tack! Man ska inte behöva spara in på något nödvändigt som drabbar svenska folket ännu hårdare än vad det redan gjort.

• Tow2Mater

Håller med Luf i linken, dessutom borde "avskaffa stödet till religiösa samfund"  inkludera avskaffande av stöd till alla samfund inklusive politiska; varför ska de ha stöd?

• Busarew
    Tow2Mater skrev 2018-11-23 18:38:43 följande:

Håller med Luf i linken, dessutom borde "avskaffa stödet till religiösa samfund"  inkludera avskaffande av stöd till alla samfund inklusive politiska; varför ska de ha stöd?

Hellre avskaffande av statligt finansierande religiösa samfund än att våra barn och andra försvarslösa grupper i samhället ska bli lidandes. Som dom redan blir pga detta
  • TQR735

Slopa alla bidrag så löser sig flyktingkrisen av sig själv.

• CarinaL26

Varför sätter du dessa två mot varandra? Seriöst?

All korruption och mygel med upphandling av offentliga tjänster närmat sig samma summor som barnbidragskostnaderna. Du kanske ser med blidare ögon på sådant?

Betr barnbidragen skulle kostnaden minska dramatiskt bara man vågade införa behovsprövning.

• Busarew
    GGN skrev 2018-11-23 19:13:48 följande:

Slopa barnbidraget!

Ursäkta? Är inte våra barn värda mer än så?
  • Busarew
    TQR735 skrev 2018-11-23 19:22:14 följande:

Slopa alla bidrag så löser sig flyktingkrisen av sig själv.

Slopa bidragen till "flyktingarna" så får vi mindre invandring av sig själv
  • Trollbeppe

Slopa barnbidraget...hur tänkte de där, vill man ha hit flyktingar och sedan inte ge dem barnbidrag? Slopa barnbidraget- för etniska svenskar hade nog vart vettigare ur det perspektivet. jag tycker det är ett horribelt förslag och vill snarare kasta ut flyktingar än ta hit fler, men om jag låtsas att jag vill vara en humanitär stormakt.

Vill man att flyktingar kommer hit så måste man erbjuda dem någonting. Bidrag och välfärd, ger man dem inga bidrag väljer de ett annat land.

Så skilda system, där etniska svenskars välfärd skärs ned men behålls eller ökas för de som inte är det är nog vad man måste göra i sådana fall.

• Busarew
    Trollbeppe skrev 2018-11-23 20:32:01 följande:

Slopa barnbidraget...hur tänkte de där, vill man ha hit flyktingar och sedan inte ge dem barnbidrag? Slopa barnbidraget- för etniska svenskar hade nog vart vettigare ur det perspektivet. jag tycker det är ett horribelt förslag och vill snarare kasta ut flyktingar än ta hit fler, men om jag låtsas att jag vill vara en humanitär stormakt.

Vill man att flyktingar kommer hit så måste man erbjuda dem någonting. Bidrag och välfärd, ger man dem inga bidrag väljer de ett annat land.

Så skilda system, där etniska svenskars välfärd skärs ned men behålls eller ökas för de som inte är det är nog vad man måste göra i sådana fall.

Precis. Det är mest bidragen som lockar därav Sveriges höga invandring
Svar på tråden Barnbidrag eller flyktingar - Vi måste prioritera