Barnbidrag eller flyktingar - Vi måste prioritera
Inga fler flyktingar tack! Man ska inte behöva spara in på något nödvändigt som drabbar svenska folket ännu hårdare än vad det redan gjort.
Inga fler flyktingar tack! Man ska inte behöva spara in på något nödvändigt som drabbar svenska folket ännu hårdare än vad det redan gjort.
Håller med Luf i linken, dessutom borde "avskaffa stödet till religiösa samfund" inkludera avskaffande av stöd till alla samfund inklusive politiska; varför ska de ha stöd?
Slopa barnbidraget!
Slopa alla bidrag så löser sig flyktingkrisen av sig själv.
Slopa barnbidraget...hur tänkte de där, vill man ha hit flyktingar och sedan inte ge dem barnbidrag? Slopa barnbidraget- för etniska svenskar hade nog vart vettigare ur det perspektivet. jag tycker det är ett horribelt förslag och vill snarare kasta ut flyktingar än ta hit fler, men om jag låtsas att jag vill vara en humanitär stormakt.
Vill man att flyktingar kommer hit så måste man erbjuda dem någonting. Bidrag och välfärd, ger man dem inga bidrag väljer de ett annat land.
Så skilda system, där etniska svenskars välfärd skärs ned men behålls eller ökas för de som inte är det är nog vad man måste göra i sådana fall.
Slopa barnbidraget...hur tänkte de där, vill man ha hit flyktingar och sedan inte ge dem barnbidrag? Slopa barnbidraget- för etniska svenskar hade nog vart vettigare ur det perspektivet. jag tycker det är ett horribelt förslag och vill snarare kasta ut flyktingar än ta hit fler, men om jag låtsas att jag vill vara en humanitär stormakt.
Vill man att flyktingar kommer hit så måste man erbjuda dem någonting. Bidrag och välfärd, ger man dem inga bidrag väljer de ett annat land.
Så skilda system, där etniska svenskars välfärd skärs ned men behålls eller ökas för de som inte är det är nog vad man måste göra i sådana fall.
många hävdar att Sverige tjänar på flyktingarna. Show me the money.
Du är ursäktad.
Jag tycker vi ska slopa barn-, bostads- och studiebidraget och lägga pengarna på de som verkligen behöver det. Som att öka ekonomiska biståndet.
Statligt finansierade religiösa samfund som är finansierade av andra stater än den svenska, ja.
Jag menar ett visst äckligt muslimskt land som bedriver mycket mer verksamhet här än vad man tidigare trott.
Man får försöka skaffa en billigare bostad. Och studenter får låna mer.
De får ansöka om ekonomiskt bistånd i så fall. Höj minimumet.