• Svar på tråden Barnbidrag eller flyktingar - Vi måste prioritera
  • Busarew
    Trollbeppe skrev 2018-11-23 20:32:01 följande:

Slopa barnbidraget...hur tänkte de där, vill man ha hit flyktingar och sedan inte ge dem barnbidrag? Slopa barnbidraget- för etniska svenskar hade nog vart vettigare ur det perspektivet. jag tycker det är ett horribelt förslag och vill snarare kasta ut flyktingar än ta hit fler, men om jag låtsas att jag vill vara en humanitär stormakt.

Vill man att flyktingar kommer hit så måste man erbjuda dem någonting. Bidrag och välfärd, ger man dem inga bidrag väljer de ett annat land.

Så skilda system, där etniska svenskars välfärd skärs ned men behålls eller ökas för de som inte är det är nog vad man måste göra i sådana fall.

Precis. Det är mest bidragen som lockar därav Sveriges höga invandring
  • ThomasW

Konstigt. Över 80% röstar för att få hit fler invandrare, men ingen har egentligen lust att betala för det ?

I alla fall inte men egna pengar.

• Inteintresserad
    Busarew skrev 2018-11-23 20:23:20 följande:

Slopa bidragen till "flyktingarna" så får vi mindre invandring av sig själv

Bästa svaret. Ta bort socialbidrag och all annan skit. Att gå hemma ska inte vara gratis
  • wpiofj
    ThomasW skrev 2018-11-23 21:55:57 följande:

Konstigt. Över 80% röstar för att få hit fler invandrare, men ingen har egentligen lust att betala för det ?

I alla fall inte men egna pengar.

många hävdar att Sverige tjänar på flyktingarna. Show me the money.
  • Busarew
    wpiofj skrev 2018-11-23 22:09:02 följande:

många hävdar att Sverige tjänar på flyktingarna. Show me the money.

Vilket fullständigt skitsnack! Det säger de för att dom vill att alla ska va positiva till invandring. Bevisligen inte , om man googlar får man fram hur många miljoner och åter miljoner invandringen kostar per dag och när vi tillochmed måste börja spara in pengar som drabbar dom nödvändigaste resurserna vi har. Tjänar vi på invandrare? Mja skulle inte tro det utifrån fakta
  • GGN
    Busarew skrev 2018-11-23 20:22:11 följande:

Ursäkta? Är inte våra barn värda mer än så?

Du är ursäktad.

Jag tycker vi ska slopa barn-, bostads- och studiebidraget och lägga pengarna på de som verkligen behöver det. Som att öka ekonomiska biståndet.
  • Busarew
    GGN skrev 2018-11-24 08:24:06 följande:

Du är ursäktad.

Jag tycker vi ska slopa barn-, bostads- och studiebidraget och lägga pengarna på de som verkligen behöver det. Som att öka ekonomiska biståndet.

Vilka tycker du verkligen behöver det då? Bostads och studiebidrag är redan lagt så att det ska va till dom som verkligen behöver det, plus att det är baserat på inkomst. Hur ska alla fattiga barnfamiljer och ensamstående mammor och sjuka och gamla människor klara sig om det fortsätter såhär.
  • Dr Nail
    Busarew skrev 2018-11-23 19:08:45 följande:

Hellre avskaffande av statligt finansierande religiösa samfund än att våra barn och andra försvarslösa grupper i samhället ska bli lidandes. Som dom redan blir pga detta

Statligt finansierade religiösa samfund som är finansierade av andra stater än den svenska, ja.

Jag menar ett visst äckligt muslimskt land som bedriver mycket mer verksamhet här än vad man tidigare trott.
  • Busarew
    Dr Nail skrev 2018-11-24 09:35:26 följande:

Statligt finansierade religiösa samfund som är finansierade av andra stater än den svenska, ja.

Jag menar ett visst äckligt muslimskt land som bedriver mycket mer verksamhet här än vad man tidigare trott.

Fast det är ju vi skattebetalare som får betala all religiös propaganda och därmed bidrar vi till terrorism och uppmuntrar till IS och andra extremisters tillfredsställelse.
  • GGN
    Busarew skrev 2018-11-24 09:16:43 följande:

Vilka tycker du verkligen behöver det då? Bostads och studiebidrag är redan lagt så att det ska va till dom som verkligen behöver det, plus att det är baserat på inkomst. Hur ska alla fattiga barnfamiljer och ensamstående mammor och sjuka och gamla människor klara sig om det fortsätter såhär.

Man får försöka skaffa en billigare bostad. Och studenter får låna mer.

De får ansöka om ekonomiskt bistånd i så fall. Höj minimumet.
  • Busarew
    GGN skrev 2018-11-24 10:30:48 följande:

Man får försöka skaffa en billigare bostad. Och studenter får låna mer.

De får ansöka om ekonomiskt bistånd i så fall. Höj minimumet.

Hur tror du folk redan gör? Man gör ju redan så. Ekonomiskt bistånd är också skattepengar där en stor majoritet går till invandringen.
Svar på tråden Barnbidrag eller flyktingar - Vi måste prioritera