Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-19 18:21:43 följande:

CSN. Fast jag påstår inte att jag kommer att studera i ett sträck i 5 år. Det kan hända att jag studerar in gymnasiet fortare också, kanske gör jag uppehåll en termin och jobbar osv. Men tanken är att inom 5 år ska gymnasiet vara klart från det att jag börjar.

Har du pratat med studievägledaren om hur många poäng och vilka ämnen du behöver för examen?

Jag tänker att du inte klarade gymnasiet förut, och du är nu mer utanför samhället och att göra något. Det hade tagit dig 3 år då, vad tänker du är rimligt nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (Hmm..//) skrev 2018-11-19 19:29:33 följande:

Ambulerande på bemanningsföretag. Men jag jobbade hellre än att gå på bidrag och sökte andra jobb under tiden.

Så som man måste göra som vuxen ansvarsfull människa.

Inte dra på offerkofta och ligga hemma, tycka synd om sig själv och pilla sig i naveln samtidigt som resten av Sveriges befolkning försörjer en.

Men hur kan du ha så dålig timpeng om du jobbat heltid?
  • Anonym (X)

TS?

Anonym (X) skrev 2018-11-19 19:17:14 följande:

Har du pratat med studievägledaren om hur många poäng och vilka ämnen du behöver för examen?

Jag tänker att du inte klarade gymnasiet förut, och du är nu mer utanför samhället och att göra något. Det hade tagit dig 3 år då, vad tänker du är rimligt nu?

• Anonym (X)

Säg att du inte får bidrag av Fk för att plugga nu, och att de anser att du borde kunna jobba, okvalificerade jobb, i vår, vad gör du då?

• Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-20 08:45:10 följande:
    Jag har ju sagt det att jag är beredd att söka arbete sålänge lönen är högre än mina bidrag eller om det är en arbetsträning/praktik med bibehållet bidrag.

Jag förklarar i inlägg efter inlägg att såhär tänker jag göra om det ena eller andra alternativet inte skule fungera. Men ändå så frågas det vad jag skulle göra om det ena eller andra inte fungerar.
    Fast jag menar om lönen är lägre än nu och bidragen -om du får några -inte väger upp.
    Vad i ditt liv kan du skära ner på?
  • Anonym (X)

Har du pratat med studievägledaren på Komvux?

Har du träffat läkaren?

• Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-20 10:42:37 följande:
    Det har funnits anledning till att jag inte har kunnat arbeta tidigare.
    Är den anledningen borta nu?
  • Anonym (X)

Men... du lever i en drömvärld. Du "har en del att välja på" vid jobbsök när ditt CV är helt tomt?

• Anonym (X)

TS?

Anonym (X) skrev 2018-11-20 13:34:46 följande:

Har du pratat med studievägledaren på Komvux?

Har du träffat läkaren?

• Anonym (X)

Det här med barn, har du flickvän?

Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?