Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-17 18:49:12 följande:
Om det är rätt arbetsplats, om jag trivs, det ligger på gångavstånd hemmifrån,samt att jag får lön som är betydligt mer än vad jag totalt har idag i inkomst då kan det fungera.
Men jag kan inte garantera till 100% att det kommer att fungera. Skulle det skita sig och jag blir avskedad ja då får jag väl ta smällen då istället. Men provar man inte så kan man heller aldrig veta. Sen inte säkert att jag får jobbet. Mycket pekar även på att jag inte får det. Men att vara kvar på den dagliga verksamheten där jag är idag suger pung.
Jag vill arbeta där jag trivs och då jag får något tillbaka. Jag får ingen lön där jag är idag utan bara 6 kr/tim i habiliteringsersättning. Jag känner inte glädje eller motivation, de andra som är där är inte några som har mina intressen, är i min ålder osv. En är tystlåten och pratar knappt osv. osv.
Kan jag inte studera då är det ju jobb som gäller och att vara kvar där jag är nu är inget alternativ. Jag ska försöka allt jag kan för att komma vidare. Myndigheterna jobbar med sån snigelfart så göra som de tycker kommer bara dra ut på tiden onödigt mycket och så sitter jag kvar på samma ruta om tio år. Nej tack.
Varför har du inte jobbat tidigare om det bara är intresse det hänger på?