Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (anonym) skrev 2018-12-26 18:36:21 följande:

Det är ingen lögn eftersom Ts har funktionshinder

Lögnen är att påstå att han är berättigad lönenidrag få AF inte vill ta hand om honom än pga för låg arbetsförmåga.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-12-26 19:39:51 följande:

Inte pga för låg arbetsförmåga utan pga att det påstår ur tomma intet att min arbetsförmåga är lägre än vad den är utan att det ens har kollat på hur mycket arbetsförmåga jag har eller ens lyssnar på vad jag själv säger.

Du har ju inte försökt gå upp i tid och har bytt från 3 dagar/vecka till 2.
  • Anonym (X)

Du säger ju att du HAR arbetsförmåga, men kräver jobb med stimulans, god lön och viss status -det är där det blir fel.

Du måste, likt alla andra, träna upp din förmåga att göra även det som är tråkigt för att sedan arbeta dig uppåt. Är du inte villig att göra det är det ditt fel att ditt liv aldrig blir bättre.

• Anonym (X)
    Anonym (anonym) skrev 2019-01-03 22:23:45 följande:
    Man kan inte få aktivitetsersättning utan att man har en tydlig diagnos och där det ordentligt visas varför man inte har någon arbetsförmåga, att ha hoppat av gymnasiet och aldrig jobbat vid 20 år räcker inte.
    TS har diagnos och har haft anpassad skolgång.
  • Anonym (X)
    Annita skrev 2019-01-04 11:52:37 följande:

Fia skrev ett långt och genomtänkt inlägg med kloka tankar och goda råd. Du ger intryck av att knappt ha läst det. Jag tänker att du faktiskt skulle kunna kosta på dig att åtminstone svara "tack så mycket för att du tog dig tid att svara mig"...

• Anonym (X)

Vad är det för komplettering de vill ha?

• Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-01-22 22:26:23 följande:
    Vet inte. Har inte fått några uppgifter gällande det.
    Men då blir det ju svårt att be läkaren komplettera om du inte vet vad som behöver kompletteras?
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-01-22 22:34:00 följande:
    Läkaren har säkert fått den informationen i och med att läkaren skickade mig ett brev med den inbokade tiden nästa vecka. Dock är det en annan läkare nu än förra gången. Både denna läkare och den förra har jag bara träffat en gång. Eller besöket nu nästa vecka blir första gången jag träffar just denna läkaren.
    Vad är du sjukskriven för? Finns det journalanteckningar som gör att denne läkare, utan att ha träffat dig tidigare, kan styrka din komplettering? (Har för mig att du skrivit förut att du inte riktigt höll med om vad de skrivit tidigare?)
  • Anonym (X)
    Anonym (anonym) skrev 2019-02-01 19:47:56 följande:
    Inget fel att läsa in gymnasiet som äldre men ett helt program ger nog inte mer jobb för någon som är en bit över 30 när utbildningen är avslutat
    TS fyller 30 nu och har inte börjat, samt räknar med att läsa 25-50%, så klar om 6 år...
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-01 23:01:22 följande:

Nr 2, gymnasiet måste inte ta 5 år att läsa in, det kan göra det i värsta fall.

Hur många poäng räknar du med att kunna ta per termin?
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?