Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 00:29:18 följande:
    På något sätt skulle jag göra mer än att bara sitta ner på ändan och stirra in i väggen. Om det sedan är lönearbete, ideellt arbete, eller i någon annan form vet jag inte. Dock skulle jag bidra till samhället på något sätt och på det sätt jag har förmåga till.
    Varför det när du inte gör det nu..?
    Om du är så säker på att du kommer kunna både jobba och plugga finns det väl inget som hindrar att du söker de jobben NU? Istället för att gnälla på FK och AF.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 00:34:18 följande:
    Därför att jag inte vet om jag kommer klara av att arbeta
    Men va? De senaste sidorna har ju gått ut på att du HAR förmåga?
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 00:48:16 följande:
    Ja men jag är inte 100% säker på att det kommer att fungera och det måste alltid finnas en plan B i fall om.
    Är studierna din plan B eller vad menar du? Vad är planen om du inte klarar att plugga?
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 00:50:47 följande:

Men jag är mycket säker på att det kommer fungera, men som sagt helt 100% kan man aldrig vara. Jag kanske till och för en fysisk sjukdom som hindrar mig från att studera, men FK kanske tycker att jag har sumpat mina chanser till bidrag eller att jag kan jobba ändå och därav blir nekad.

FK litar jag inte på alls.

Varför litar du inte på den myndighet som försörjt dig i 10 år?

Vilken fysisk sjukdom skulle hindra dig från att studera?
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-03 01:10:07 följande:

Plugga kommer jag att klara av det vet jag.

Hur vet du det du när du inte visste om du skulle klara ens 25% när du startade tråden?

Mår du så mycket bättre? Har du meddelat läkaren och FK det?
  • Anonym (X)

Fixar du inte sömnen kommer du ju inte kunna plugga eller jobba. Du kommer inte kunna skaffa partner och barn. (Allt efter hur du beskrivit det.)

...men ändå tar du inte tag i det, inte ens med basal sömnhygien? Varför inte?

• Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-04 21:44:30 följande:

Men jag måste ha ett nytt läkarintyg nu snart för att kunna söka helt CSN för långsammare studier och kan inte vänta hur länge som helst. Tiden går och jag vill gärna börja studera innan min 30-årsdag. Så om jag bokar tid nu kanske, om jag ska ha en yngre läkare, får jag en tid i mars. Det är typ då jag vill börja studera. Sedan har CSN fyra veckors handläggning. Man måste studera minst 75% för att ha rätt till 100% studiemedel med läkarintyg. 75% är typ 300p vilket motsvarar typ 3 kurser. Distans i min kommun har intagning när som under året. Men om jag märker att distans inte är bra och jag vill hoppa på vanlig klassrumsundervisning i höst är det typ i aug det startar och då måste dessa tre distanskurser vara klara först.

Du ska börja plugga snart? När?
  • Anonym (X)

TS? Varför bryr du dig inte ens om basal sömnhygien när det är så stort problem?

• Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-04 22:35:07 följande:

För set första bor jag inte i Stockholms Stad  utan i en kommun i Stockholms län. För det andra, vad ska jag då syssla med fram tills dess att jag kan börja studera, den dagliga verksamheten vill jag ju sluta helst innan jag ens hade börjat där. Jag vill bort där ifrån, nu.

Ja, då skulle du ju sökt tidigare..

Jobba då. Nåt av alla de där jobben du tänker sig att du ska kunna ha medan du pluggar...
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?