Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-27 23:48:04 följande:

Var har du hittat detta, länka gärna.Nej, läs följande stycke igen:

?Vid studier ska alltid den beviljade förmånen i sin helhet förklaras vilande, oavsett studiernas omfattning,...?

Det skulle inte skada om du sa tack till Ms H som tråden igenom bara varit vänlig och gett hjälp och råd.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-27 23:50:43 följande:

Jag säger inte att det inte är bra för dessa personer att vara där. Det jag säger ar att deras aktivitet och funktionsförmåga är långsammare än normaliteten pga. deras funktionsvariation. Detta stimulerar inte mig och ger mig ingenting mer än uttråkning, utmattning och depression.

Studierna har ju dock inte fungerat och du har gått F på den enda kurs du tagit.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-28 00:19:47 följande:

Även om jag inte har fått ett betyg så har jag de tio veckorna på engelskakursen givit mig ofantligt mycket mer mentalt och kunskapsmässigt än de sex månaderna på den dagliga verksamheten.

Men det har ju inte fungerat. Du har inte fått några poäng.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-29 14:30:43 följande:

Något inom politik går bra också.

Exakt VAD hade du tänkt då? De flesta yrkespolitiker har jobbat oavlönat inom partiet tidigare. Är du politiskt engagerad nu?
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-30 18:41:24 följande:

Fast det finns inget jobb, av det som jag kan få, som jag skulle klarar av en längre tid utan följder så som långvarig utmattning, depression osv. Detta skulle i sin tur bli dyrare för både staten och samhället i stort.

Hur vet du det? (På samma sätt som att du så säkert VET att du skulle fixa ett kvalificerat jobb.) Du har aldrig jobbat. Aldrig.

Och hittills har du inte tagit några poäng på gymnasiet heller.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-06-30 23:27:14 följande:

Så mycket som jag ansåg att jag hade behov av för att klara av de moment som skulle utföras för att sedan kunna få det betyg jag kände att jag ville ha.

Hur många timmar per dag?
  • Anonym (X)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-01 12:08:03 följande:

Du har studerat i takt på kring 25% vilket innebär att det kommer att ta oerhört lång tid att gå klart gymnasiet och sedan högre studier det innebär att du måste skaffa ett arbete eftersom du inte kan få CSN för så mnga r som dessa studier kommer att ta

50%.
  • Anonym (X)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-01 13:39:53 följande:

Att lägga ned 10 timmar på studier är 25% och så lite tid lär knappast fungera när det blir svårare kurser och när det gäller någon form av högre studier som leder till yrken där man jobbar på kontor, sitter i möten och diskuterar och där man kan planera sitt arbete sjävständgt 

20h på en vecka ger drygt 3h/dag. Inte otroligt att TS kommit upp i det.
  • Anonym (X)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-01 15:39:42 följande:

Med studietakt 1 poäng per vecka kommer detta att ta enormt lång tid måste väl vara rimligare att söka in med högskoleprov och godkända betyg i de ämnen som krävs för allmän behörighet, för man kan väl fortfarande gå den vägen som man kunde förut

Du har aldrig kunnat låta bli att gå gymnasiet och bara ta enstaka kurser och söka på högskoleprov.

Även högskoleprovskvoten förutsätter avslutade gymnasiestudier, men med låga betyg.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-01 20:14:22 följande:

Förberedelser, noggrannhet, förståelse för det man pluggar/sysslar med samt att träna upp sin förmåga av logiskt tänkande, problemlösning och konsekvenstänkande är sådant som man inte kan hasta fram genom stress och kortare tid.

Det är detta som betalar sig senare. Lägg ner arbetet och slit nu, få lön för detta senare.

Dock säger jag inte att jag klarar att leva på luft helt utan inkomster under iden som jag studerar, det klarar ingen människa så länge man inte har någon annan som är villig att betala allt åt en så som man och husrum osv. Detta har inte jag, tyvärr.

Nej, vi pratar ju 10+ år av studier...
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?