Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Var har du hittat detta, länka gärna.Nej, läs följande stycke igen:
?Vid studier ska alltid den beviljade förmånen i sin helhet förklaras vilande, oavsett studiernas omfattning,...?
Var har du hittat detta, länka gärna.Nej, läs följande stycke igen:
?Vid studier ska alltid den beviljade förmånen i sin helhet förklaras vilande, oavsett studiernas omfattning,...?
Jag säger inte att det inte är bra för dessa personer att vara där. Det jag säger ar att deras aktivitet och funktionsförmåga är långsammare än normaliteten pga. deras funktionsvariation. Detta stimulerar inte mig och ger mig ingenting mer än uttråkning, utmattning och depression.
Även om jag inte har fått ett betyg så har jag de tio veckorna på engelskakursen givit mig ofantligt mycket mer mentalt och kunskapsmässigt än de sex månaderna på den dagliga verksamheten.
Något inom politik går bra också.
Fast det finns inget jobb, av det som jag kan få, som jag skulle klarar av en längre tid utan följder så som långvarig utmattning, depression osv. Detta skulle i sin tur bli dyrare för både staten och samhället i stort.
Så mycket som jag ansåg att jag hade behov av för att klara av de moment som skulle utföras för att sedan kunna få det betyg jag kände att jag ville ha.
Du har studerat i takt på kring 25% vilket innebär att det kommer att ta oerhört lång tid att gå klart gymnasiet och sedan högre studier det innebär att du måste skaffa ett arbete eftersom du inte kan få CSN för så mnga r som dessa studier kommer att ta
Att lägga ned 10 timmar på studier är 25% och så lite tid lär knappast fungera när det blir svårare kurser och när det gäller någon form av högre studier som leder till yrken där man jobbar på kontor, sitter i möten och diskuterar och där man kan planera sitt arbete sjävständgt
Med studietakt 1 poäng per vecka kommer detta att ta enormt lång tid måste väl vara rimligare att söka in med högskoleprov och godkända betyg i de ämnen som krävs för allmän behörighet, för man kan väl fortfarande gå den vägen som man kunde förut
Förberedelser, noggrannhet, förståelse för det man pluggar/sysslar med samt att träna upp sin förmåga av logiskt tänkande, problemlösning och konsekvenstänkande är sådant som man inte kan hasta fram genom stress och kortare tid.
Det är detta som betalar sig senare. Lägg ner arbetet och slit nu, få lön för detta senare.
Dock säger jag inte att jag klarar att leva på luft helt utan inkomster under iden som jag studerar, det klarar ingen människa så länge man inte har någon annan som är villig att betala allt åt en så som man och husrum osv. Detta har inte jag, tyvärr.