Inlägg från: Anonym (kp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kp)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-20 21:43:46 följande:
    Jag har inte nämnt någonting i denna tråd om vad jag har eller inte har för sjukdomar/diagnoser osv. Jag kanske inte ens har några, Det kan ingen veta eftersom jag inte har skrivit någonting om det i denna tråd. Eller så kanske jag har det. Ingen kan veta. Dessutom kan ingen här inne veta om alla de trådar på familjeliv som ni refererar till faktiskt är skrivna av mig.
    Klart att trådar med samma skrivsätt och frågeställningar är du. Inte direkt lösa grunder som det kan vara ibland när folk refererar till andra trådar. Men det är rätt saksamma när det gäller denna diskussion.
  • Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2018-11-20 22:17:18 följande:
    Ts har haft nära på 10 på sig att ta tag i i sitt liv. Det är långt tid och även personer med asperger ska klara det under den tiden.

Problemet med ts är att ingen satt krav på honom utan låtit han sitta på röven hemma och ta emot bidrag utan någon motprestation med än 12h per vecka på daglig verksamhet. Jag tror inte att fk eller af ens tror på att ta någonsin kommer att komma ut i arbetslivet. Om ts menar att han kan det så är det upp till honom att bevisa att han klarar att vara på dagliga verksamheten mer än 12h per vecka och att han söker jobb och visar framfötterna.

Nej, TS har inte haft så många år då  det har funnits annat som har gjort att TS inte jobbat. Nu har de andra skälen släppt/blivit bättre/vaddetnuär och TS vill&kan fokusera på att förbättra sin tillvaro. Jag håller med om att det har varit länge utan åtgärd från FK, att inte testat arbetsförmågan innan men vi har ingen aning om varför. Perioden på DV har inte varit lång och ökning vore att föredra om nu inte TS börjar plugga efter jul.

Det är nog min största fundering här. TS, vad händer om du ökar till 50 %?

• Anonym (kp)
    Tiina87 skrev 2018-11-20 22:19:01 följande:
    Spelar roll. Ts har redan skrivit miljoner trådar på fl så alla vet vem han är redan.
    Fast veta vem han är här i alla trådar eller outa på andra forum är inte samma sak.
    Man behöver inte peka åt drevet.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 17:01:45 följande:
    Nej och då behöver jag heller inte deras hjälp om det inte kan se till så att min sömnbehov blir kortare.
    De kan hjälpa att minska tiden som du lägger på annat= mer tid att sova.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 17:26:01 följande:
    Försök själv att minska ner tiden att handla på en mataffär som ligger 20 minuter promenad eller 10 minuter hemifrån med buss. Försök minska ner tillagningstiden av kyckling från 50 minuter. Jag vill inte äta rå kyckling. Jag lagar inte mat varje dag, jag lagar inte mat i en timme varje gång ens utan typ 1-2 gånger per vecka tar det kanske 60 minuter. Annars typ 30 max.
    Nu känns det som att du vill misstolka mig... Självklart kan inte handlingstiden minskas men är man två så kan man hinna betydligt mer under tiden kycklingen lagas. Städning och strukturering. Kanske t.om att förberedda något annat som du kan äta/snacks.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Ergo) skrev 2018-11-24 23:42:10 följande:

TS är ju uppenbart autistisk, med brutalt rigida tankegångar och rejält begränsad fattningsförmåga och verklighetsuppfattning (och ett svagt intellekt, givet påhitten om sömnbehovet; lågbegåvad och särskolemässig m.a.o.).

Så om TS skulle vara autistisk, hur har hen då fel om sömnbehovet? Det går då i linje med diagnosen, saker tröttar mer än för NTs. Lågbegåvad tror jag verkligen inte TS är. Däremot har inte gymnasiet och en smula felaktig bild av saker med taggarna utåt&rädd ( inte förvånad, vissa här är bara här för att jävlas...). Låt hen försöka iaf. Tråden är full av personer som verkligen inte sockrar möjligheterna för TS.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-28 13:08:04 följande:
    Ja men du kanske har långt hår och då kan man kanske vänta längre vad vet jag. Eller så kanske du snaggat håret hemmavid helt gratis.

Har inte läst alla senaste hundratals inlägg men verkligen? Förstår du inte än att det inte handlar om vad man vill när det gäller frisörbesök, har man låg inkomst har man normalt inte råd att gå så ofta.

• Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-28 12:50:21 följande:
    Ja och att köpa allt det skulle gå på minst flera tusen kr. Byxor kostar allt från 500 och uppåt. Tröjor typ 300 och uppåt. T-shirt lite billigare kanske osv. Allt kostar lixom även om man köper billigt.
    Second hand, köp och säljgrupper etc. Du kan inte rättfärdiga dyra kläder för oss i tråden när du inte har råd. Ja, jag har köpt kläder på second hand som jag vet inte kommer att hålla i ett halvår men för 20 kr... Även köpt lika billiga plagg som faktiskt håller flera år senare. Man tar vad man får tag i för att ha kläder att gå i tills man kanske kan göra ett dyrare inköp. Reahörnan på HM eller mellandagsrean som kommer snart. Har ni Lager157 är saken biff. Lakan har jag köpt på IKEA och de har hållit bra trots priset.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-28 13:16:27 följande:

Kanske kan jag skrapa ihop till tre påsar vilket blir 150 kr rabatt på köp över 300 kr. Hur stora påsarna är finns inga regler för. Så delar jag upp det i små påsar bör de räknas.

Nej. Du får endast 50 kr i rabatt vid köp över 300. Prova IKEA eller Jysk då de alltid har billigt.
  • Anonym (kp)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-28 17:18:59 följande:
    Därför att jag tog för givet att de hade telefontider varje dag mellan typ 8-16/17. Men jag kan ju lika gärna mejla och boka in en tid.
    De har möten hela tiden med klienter så inte direkt konstigt, det är ju deras jobb. Men ett mejl är ju snabbt ihopsvängt :)
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?