Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Det var ett konstigt argument. Det är ju bara att gå till biblioteket så får man låna en dator helt gratis.
Det var ett konstigt argument. Det är ju bara att gå till biblioteket så får man låna en dator helt gratis.
I och med att jag aldrig har jobbat, har gått utan jobb/studier i nästan ett decennium, att mina tidigare studier har misslyckats osv. vågar jag inte börja studera i den höga takt som krävs för att få csn.
Bara för att man gör det möjligt att ansöka digitalt är det inget som säger att de per automatik kommer bli omöjligt att ansöka via papper som idag. Båda alternativen kan ju existera parallellt.
Men då måste studietakten ändå vara som lägst 75%. Det tycker jag är för högt att börja med.
Och vem har sagt att det är så eller måste bli så?
Dels från länken du postade samt bekräftat av studievägledaren tidigare idag.
Fast kan man bara så som ts studera på 25% kan man nog knappast få bidrag för 100%. Möjligen om man studerar på 75% eller iaf minst 50%.
Ts kommer mao inte kunna studera efter han fyllt 30.
Precis och därav måste han arbeta deltid i samband med studier eftersom han inte kommer beviljas försöjningsstöd när han studerar.