Inlägg från: Anonym (Hur göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur göra?)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Tiina87 skrev 2018-11-20 20:07:54 följande:
    Så hur många jobb har du sökt detta året?

Vad levde du på innan då om det bara är sista året du haft aktivitetsersättning?

Det kommer fram mycket som inte bilder att klarna...
    Nej jag menade att jag tog kontakt med dom och ville ha ett möte för att prata om hur de kunde hjälpa mig ut i sysselsättning. Jag har ju som sagt haft aktivitetsersättning sedan aug 2010.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (S) skrev 2018-11-20 20:49:16 följande:
    Fast för en autistisk människa som inte gjort något på 10 år så är ju det han gör nu faktiskt att ta ett litet steg i rätt riktning. I en av hans tidigare trådar trodde han att han skulle kunna få ett kvalificerat deltidsjobb som betalade ut 20k efter skatt. Sen dess har han ju blivit något mindre verklighetsfrånvänd ändå.
    Eftersom jag aldrig har jobbat och inte är insatt löner (lite mer insatt nu än för ett par månader sedan dock) så drog jag till med en summa som jag trodde var rimlig. Nu när jag har satt mig in lite mer i det hela så vet jag att den summan inte är realistisk att tänka sig att få de första åren.
  • Anonym (Hur göra?)

Alla steg mot att komma framåt är bra steg. Steg som inte leder framåt är dåliga steg. Att söka information och kunskap i hur det fungerar är ett bra steg för att det sedan ska gå snabbt och bli rätt när det väl är dags att söka första jobbet vilket är inom en snart tid.

• Anonym (Hur göra?)
    Anonym (kp) skrev 2018-11-20 20:28:28 följande:

Ett stort problem är dock att du inte klarar mer än 25% idag för att det inte blir tillräckligt stimulerande. Att hitta ett jobb som är stimulerande och som inte är väldigt segt&långtråkigt i perioder är riktigt svårt. För svårt för att vara realistiskt så du får träna dig i att ha ett tråkigt jobb. Att finna guldkanterna i tillvaron på ett sådant jobb och fylla fritiden med så mycket meningsfulla grejer som du orkar.

Hur vet du vad för typ av arbete som är stimulerande för just mig? Känner du mig mer än via det lilla jag har skrivit på FL? Är du någon slags vålnad som mystiskt bor i min garderob och lyssnar på allt som händer och sker i min lgh? Kan du läsa min tankar? osv. osv? Svaren på dessa frågor är NEJ. Då kan du heller omöjligt veta vad som är stimulerande för mig.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2018-11-20 20:17:03 följande:
    Va???

Ge upp sina drömmar? Så din dröm är att leva på bidrag hela livet? Ja, isåfall ska du ge upp den!
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-20 20:01:03 följande:

Om alla tänker som du och en del andra gör i denna tråd så skulle många förändringar i världshistorien aldrig ha blivit av. Nu säger inte jag att jag ska ändra på världen utan på mitt eget liv men man måste tro på det man vill och inte ge upp. Du tycker att jag ska ge upp och acceptera att leva med samma summa i inkomst som idag fast från arbete istället. Tänk om kvinnorna hade tänkt så när innan det fick rösträtt eller om meetoo inte hade blivit av för att ingen kvinna hade vågat. Tänk om Nelson Mandela eller Gandhi inte hade kämpat och trott på att det hade förmågan till att ändra på saker. 

Nej och åter nej min dröm är att få ett arbete och högre lön än den inkomst jag har idag. DETTA HAR JAG SAGT I MASSVIS AV INLÄGG, vad är det du/ni inte förstå?

JAG VILL FÅ ETT ARBETE OCH HÖGRE LÖN ÄN DEN INKOMST JAG HAR IDAG. Får jag ett jobb som ger mig en lön på allt över 11500 så är det mer än idag. Så om lönen är på 12500 så är det mer än idag och jag accepterar det. Jag är inte nöjd med den lönen, men jag accepterar det som en start.

SÅ JAG VILL FÅ ETT ARBETE OCH DEN VÄGEN HÖJA MIN INKOMST.

Jag blir arg när folk vägrar att lyssna på det jag säger, Jag säger att jag vill ha ett jobb och höja min inkomst.

• Anonym (Hur göra?)
    Anonym (S) skrev 2018-11-20 21:32:33 följande:
    Nej, nu medger han att han inne kommer att få det till en start men tror sig kunna få det någon gång i framtiden.

Och han har tidigare sagt att han har Asperger.
    Jag har inte nämnt någonting i denna tråd om vad jag har eller inte har för sjukdomar/diagnoser osv. Jag kanske inte ens har några, Det kan ingen veta eftersom jag inte har skrivit någonting om det i denna tråd. Eller så kanske jag har det. Ingen kan veta. Dessutom kan ingen här inne veta om alla de trådar på familjeliv som ni refererar till faktiskt är skrivna av mig.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-11-20 21:28:57 följande:
    TS har skapat trådar på aspergerforum så jag antar att han har Aspergers, 
    Antaga är en sak men att veta om det verkligen stämmer är en annan.
  • Anonym (Hur göra?)

Många här inne tolkar mina inlägg på samma sätt som fan läser bibeln.

• Anonym (Hur göra?)
    Anonym (anonym 2) skrev 2018-11-20 21:46:58 följande:
    Förneka it all you want. Men jag vet att det är du.
    Varför förnekar du det?
    Jag varken bekräftar eller dementerar.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2018-11-20 22:20:18 följande:
    Det är ju du själv som sagt i tråden att ditt jobb (daglig verksamhet) inte är tillräckligt stimulerande för dig....
    Ja men jag har aldrig sagt vilken av alla andra miljoner arbeten som finns som är stimulerande eller ej.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?