Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Som jag skrev: man kan vara HELT arbetslös och sedan bli HELT sjuk och då få HEL sjukpenning.
Jag tror ingen av de myndigheter du har kontakt med nu tror att du kommer att komma upp i hundra procent, även om du gör snabba framsteg. Men det tar ett tag att utreda arbetsförmåga, du kan inte förvänta att det är klart till i sommar, även om utredningen faktiskt leder till sjukersättning.
Sedan har du ju aspekten att sjukersättningen du kommer att få blir väldigt låg. Det kan jag väldigt lite om iofs. Det kanske inte är så stor skillnad mellan aktivitetsersättning och sjukersättning på lägsta nivå?
Lägsta nivån på det bägge bidragen är likvärdiga. men om inte utredningen av min arbetsförmåga är klar till 30-årsdagen i juni då jag blir av med aktivitetsersättningen undrar jag om det kommer bevilja mig sjukersättning i väntan på att utredningen av min arbetsförmåga är klar. Det är jag tveksam till.
Sen undrar jag om AF skulle kunna gå in och hjälpa till kanske med lönebidrag om jag på egen hand idag söker ett arbete?