Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Läs mitt inlägg nr 1008 igen:
Läs mitt inlägg nr 1008 igen:
Jag tvekade därför att jag anser att jag kan klara av ett vanligt arbete i någon form och då bör det vara bättre för samhället jag har ett arbete istället för att leva på bidrag. Mitt mål är att få ett arbete inte att hamna på en daglig verksamhet som ger mig nada tillbaka.
Från början hade de lovat att AF skulle ta över vid årsskiftet vilket gjorde att jag tänkte att jag skulle avvakta och vänta in mötet nu i november. Nu har det mötet varit och de har inte hållit vad det lovade även om det kanske inte var spikat 100% att det skulle bli så som vi bestämde då.
Förresten har jag svart på vitt nedprintat på ett dokument följande (vilket är en av de tre punkterna):
- "Sysselsättning/praktik genom beslut, xxxx kommun, med start i augusti/september 2018."
- "Avstämning i november 2018"
- "Påbörja arbetsträning genom arbetsförmedlingen med målsättning att kunna få en anpassad anställning. Ca: Januari/Februari 2019."
Detta är alla tre punkterna i beslutet från FK daterat den 26 juli 2018.
Därför att jag ej klarar 100% på ett arbete och jag vill inte förlora hjälpen från AF med anpassat arbete.Eller för den delen heller förlora rätten till bidrag för den tiden jag ej kan arbeta.
Jo nytt möte i april och målet är att hitta ett anpassat arbete före min 30-årsdag.
Så att målet inte går att uppnå under 2019 har ingen sagt.
Nej inte enligt dem. Men du skrev att de anser att målet inte skulle gå att uppnå under 2019. Vilket jag tolkar som inte alls gå att uppnå undret hela nästkommande år.
Jag väljer inte. Jag är tvingad pga. orsaker som jag ej vill ta upp i tråden just nu. Hade jag haft ork, kraft, möjlighet osv. till att arbeta 100% hade jag gjort det men det har jag inte. Hade jag varit normaltrött av för lite sömn hade jag inte klagat, ja många uppfattar mig som arbetsskygg ock klagande. Men nu blir jag helt slutkörd om jag tvingas arbeta och samtidigt lida sömnbrist vilket jag gör det dagar jag ska arbeta då mitt sömnbehov är stort. Jag blir inte trött, jag blir utmattad och helt slut.
Ja om jag vill vänta 2 månader på en läkartid så kan jag nog få en tid som passar mig bättre. Men tyvärr vårdcentralerna i kommunen är fullbokade.