Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Ok även om det är fler röda dagar så blir lönen samma vid månadslön?
Vad är vanligast av dessa två lönetyper?
Ok även om det är fler röda dagar så blir lönen samma vid månadslön?
Vad är vanligast av dessa två lönetyper?
Hur kan man jobba in röda dagar om man jobbar heltid? Jobbar man på röda dagar då?
Hur kan man jobba in röda dagar om man jobbar heltid? Jobbar man på röda dagar då?
Jag kan dock hoppa in extra och jobba röda dagar men då får jag kval.övetid plus ob-tillägg/storhelgstillägg
Fast arbetar man deltid har man väl aldrig 1 Tim rast?
Men säg att man jobbar på en arbetsplats där man har en viss mängd arbetsuppgifter som ska utföras och tiden spelar mindre roll egentligen. Kanske att man har fasta arbetstider men det egentligen inte spelar så stor roll. Jag menar typ kontorsarbete kan ju utföras när som till skillnad från butiksjobb som måste utföras närbutiken är öppen och kunderna vill handla.
Om man då måste gå en timme tidigare en dag för att t. ex. gå till läkare måste man då jobba in den tiden trotts att man kanske har jobbat på snabbare denna dag och ändå hunnit med det som skulle göras eller kanske att man satt en timme på kvällen hemma och jobbade. Måste man ändå vara på arbetsplatsen en timme längre vid något annat tillfälle?
Detta kanske är mer viktigt vid timlön än månadslön?
Men extrajobb, övertider och allt vad det heter får man inte syssla med om man jobbar deltid och är sjukskriven en viss procent har jag för mig. Det är endast de fasta timmarna som man får jobba och det måste vara varje dag, man får inte jobba mer en dag och mindre en annan utan varje dag måste man jobba. FKs regler är så fyrkantiga, gammaldags och mossiga.
Ibland undrar man om de medvetet har alla dessa regler bara för att försämra för de sjuka.
Och på vilket sätt skulle jag inte klara av att vara på en arbetsplats bara för att jag har vissa åsikter? Jag följer ju självklart de lagar och regler som finns på den arbetsplatsen som jag hamnar på/får anställning på.
Riktigt så kan jaginge gör i och med att jag inte orkar arbeta heltid. För att inte förlora rätten till bidrag för den tid jag ej kan arbeta kan jag inte bara rätt upp och ner söka ett arbeta sådär bara.
Nej jag vill börja arbeta. Men det ni alla i tråden vägrar förstå är att jag behöver extremt mycket sömn för att inte bli extremt trött. Får jag lite sömn blir jag extremt trött. Det handlar inte om samma vanliga trötthet som någon av er känner när ni är trött utan jag blir helt däckad och färdig. Hjärnan strejkar, jag känner mig förvirrad, snurrig, svimfärdig osv. Har har haft normal trötthet också och hade det varit frågan om normal trötthet så hade jag kömpat och jobbat ändå. Men när man blir helt slut ochkörd av att göra saker när man fått för lite sömn då går det inte.
Det är lite samma sak som att säga till en lam person att du kan visst gå bara du kämpar, du är lat därför vill du inte ställa dig upp och gå.