• Tiina87

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-22 23:21:03 följande:

Nej. Vakna klockan 05 eller 05.30, åka hemifrån 06.30 eller 07.00. Komma till jobbet vid 08.00. Komma hem vid 17.00 eller 18, laga mat, diska kanske någon dag tvättstugan. Var ska träningen få plats? även om jag skulle skära ner på gymmet och kanske ta tvättstugan enbart på helgen skulle jag inte kunna sova 10 timmar. Möjligen om jag hade en stor frys och kunde laga maten i förväg, dock måste jag handla mat minst en gång under veckan. Jag har ingen bil och kan omöjligt bära hem mat för en hel vecka bara på ett besök i affären. Kanske kommer jag i säng vid nio. Då blir det ung. 8-9 timmars sömn. Nästa natt kommer jag vara ännu tröttare och behöva mera sömn men får då också bara 8-9 timmar. Detta kommer resultera i att behöver sova längre på helgen och då ej hinner laga mat, tvätta, städa och gymma.

Är jag inaktiv från träning och fysisk aktivitet en längre tid blir jag tröttare, slöare, orkar mindre osv. Det är ju inte optimalt i min situation att få ett ännu större sömnbehov.

Du skulle ju söka jobb som låg 10 min ifrån dig... Då kan du sova till 6.30/7 och gå hemifrån 8.45
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 01:19:20 följande:

Någon som har något att säga om mina resultat och hur svårt lätt jag ev. kommer tycka Eng 5 är? Baserat på detta.

Med hjälp av Google är det inte speciellt svårt att fpcde resultaten. Samt obegränsat med tid.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 11:04:49 följande:

om någon skulle kunna få tvättmaskinen att tvätta fortare, kunna korta ner min resväg till mataffären eller koktiden på maten så visst tack för det.

Hjälp genom LSS i hemmet handlar bla om att få en bra struktur i vardagen så det bli lättare för dig att få vardagen att gå ihop. Ev även fasta rutiner etc.
  • Tiina87

om någon skulle kunna få tvättmaskinen att tvätta fortare, kunna korta ner min resväg till mataffären eller koktiden på maten så visst tack för det.

Hjälp genom LSS i hemmet handlar bla om att få en bra struktur i vardagen så det bli lättare för dig att få vardagen att gå ihop. Ev även fasta rutiner etc.
  • Tiina87

• Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 16:24:01 följande:

Det spelar ingen roll när jag går och lägger mig därför att jag ändå behöver mellan 10-12 timmars sömn. Men oftast brukar jag somna mellan 23-01. Så är det. Lägger jag mig senare så behöver jag ändå 10-12 timmars sömn.

Lägger jag mig tidigare så vaknar jag oftast senare på natten och är hungrig eller har svårt att sova trotts att jag är trött.

Men du bevisar i tråden att du i snitt behöver 7.4h sömn per natt... Så vart får du 10-12h ifrån?
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 16:54:03 följande:

Vad är det du inte förstår? Jag somnar vid 23-01 så gott som alla nätter i veckan i alla fall 6 av 7 nätter vilket jag anser som ungefär samma tid. Jag vaknar samma tid då jag ska till daglig verksamhet. Jag tränar, städar, diskar, tvättar, lagar mat, handlar mat osv. varje vecka på det tider som finns över. Jag har fasta tider då jag utför vissa sysslor så som äta, sova, vakna, träna osv.

LSS brukar inte hjälpa till med sömnbehovet....
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 18:22:19 följande:

Jag säger ju det att jag kanske vaknar en stund på natten och kollar telefonen. Kanske var klockan 00.30 när jag gick och la mig. Då kanske jag vaknade vid 01.20 igen, minns inte riktigt.

Om du har ett så stort sömnbehov på 10-12h och lägger dig mellan 23-01 Å sover du fram till 10-13 utan en massa långa upåvak på natten. Det gör inte du. Så nej, du har ett normalt sömnbehov och klar är dig på de i snitt 7-9h du får.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 19:10:05 följande:

Nej. De nätter jag sover 7-8 timmar så brukar jag inte vakna eller åtminstone försöka att somna om direkt när jag vaknar och då är jag ändå trött när jag sedan vaknar. Så det där stämmer inte.

Och ändå sitter du här och skriver och verkar uppenbarligen kunna klara ditt liv trots att du inte fått 10-12h sömn...
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-23 19:33:00 följande:

Jag länkade mest bara till den sidan för att den tog upp en del symptom som jag har så som bl. a. svettningar. Sen sa jag aldrig att jag har diabetes.

Man kan vara känslig mot kolhydrater och få högt blodsocker o h svettningar utan att vara diabetes.
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?