-
Det är ju en punktlista med punkter som ska uppfyllas.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-04 20:40:49 följande:Jag tror inte det men jag kan ju ha fel.
-
Hur kan det enbart vara 10-13 h? När du studerar på program så lär du ha högre tempo än så.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-03 21:38:37 följande:Nu vet inte jag hur mycket inkomst jag skulle kunna få på kanske låt säga 10-13 timmars jobb per vecka under en hel sommar. Troligtvis inte mycket. Dock kan jag ju över sommaren samtidigt ha ersättning från FK för resterande del som jag ej jobbar vilket inte går under studietiden.
-
TS har inte studerat på väldigt många år och har svårigheter så den tiden är inte orimlig även om studietekniken borde förbättras per kurs.Anonym (anonym) skrev 2019-07-12 19:33:25 följande:Halvtidsstudier kan rimligtvis inte ta 6 timmar per dag särskilt inte om det inte är svårare ämnen som kemi, fysik och matematik
-
Det var dock inte konstigt... Maj är sent när vissa t.om börjar semestern i slutet av maj. Men nej, du är inte så attraktiv på arbetsmarknaden.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 19:08:32 följande:Och vem anställer mig?
Jag försökte en gång för typ 7 år sedan att höra av mig till olika arbetsgivare i typ maj för att fråga om sommarjobb. Då fick jag som svar överallt att de redan hade hittat folk att anställa under sommaren. -
Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 20:12:48 följande:Och hur kan då vissa personer i tråden tro på allvar att jag skulle kunna få ett sommarjobb nu?
Antar att personen tänkte att du skulle sökt detta jobb tidigare. Det finns en poäng i det hela då att du sökt jobb skulle tyda mer på att du har vilja att fixa detta men förstår varför det inte var prioriterat,
Du verkar väldigt fokuserad på ersättningar från just FK. Skulle ändå testa att söka försörjningsstöd (jag har studerat en halv månad på det, ett undantag men gick igenom, hade inget bidrag dock). Om det skulle gå igenom så skulle du inte få för allt men om du får för en räkning så underlättar det. Matkasse från kyrkan och liknande känns som att du behöver överväga.
Vad har du för räkningar som går på över 700?
-
Ja, det där var väl ett tankefel TS? :)Anonym (Ana) skrev 2019-07-12 20:19:59 följande:Engelskakursen som du inte fick godkänt i. Det hade tagit mer tid om du hade läst boken.
-
Då har du räkningarna täckta av 700 kr. Om du säger upp gymmet och tar matkasse från kyrkan/ om ni har andra ställen så lär du klara den månaden. Vad säger att du inte kan få samma deal på gymkortet eller liknande igen, det är väl något erbjudande som du hakat på?Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 20:47:20 följande:Hyra på 4585 kr, försäkring på omkring 200 kr tror jag, internet på 3-400 kr (Comhem), mobil på typ 149 plus kanske 50 kr för surf samt el som jag inte minns vad den ligger på. Dessutom Hyresgästföreningen för 80 kr, vet dock inte om det är månad eller kvartal.
Sedan har jag gym, men den kan jag säga upp vilket jag ej vill eftersom jag har extra rabatt som ej går att få tillbaka. Alltså om jag, i framtiden, skulle få en fast, låg, inkomst från någon myndighet samtidigt jag studerar, då skulle jag med fullt pris på gymmet betala 4-500 kr. Vet ej om det finns studentrabatt. Just nu betalar jag typ 200 kr bara, eller om det är 150. -
Nej, med tanke på arbetsmarknaden och hur den ser ut så finns många av tjänsterna som du hade kvalificera dig inte som heltid. Så du skulle inte bli nekad av det skälet. Många har deltidstjänster på flera ställen.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 20:40:18 följande:Eller vänta, om jag varken studerar eller jobbar så kan jag ju söka det. Fast då måste jag ju söka x antal heltidsarbeten per mån. Om jag då skulle få ett arbete på heltid kommer jag ej klara att jobba i den takten. Skulle jag bara söka deltidsjobb kommer jag nog nekas försörjningsstöd.
-
Kan tänka mig att du hade kunnat få mer och tätare uppföljning med läraren för att se hur det går. Att det vore en insats från skolan.
Jag tänker att om boken är svår pga ord så måste man inte slå upp alla ord utan förstår man meningen någorlunda så får det vara ok.
-
Ibland går inte saker som man vill och man får offra något för att överleva i övrigt. Det lär finnas billigare gym senare. Om du klarar av att betala dina viktiga räkningar och äta kan inte hänga på gymkortet.Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-12 21:51:03 följande:Nej, gymmet bytte namn och de äldre medlemmarna har fått behålla det gamla priset. Numera heter gymmet Sats och nya medlemmar betalar runt 4-500 kr/mån för det billigaste priset. Det går att få studentrabatt men mitt pris är redan ny lägre än ordinarie studentrabatt.