Ca 30 dagar kvar, fler?
Hej! Jag har 31 dagar kvar nu (bf 22 december) och jag är så less! Är alltså i v. 35+4... är omföderska (andra barnet), och första barnet kom redan i v 38 så jag har lite förhoppningar på att detta barnet också ska komma lite före. Vill helst inte att han ska komma på julafton eller juldagen ????????
Magen e så sjukt stor nu, känns som jag haft 9 månaders gravidmage i 4 månader, är också sjukskriven sedan 3 v tillbaka.
Hade massa ilningar och tryck på urinblåsan förra veckan, och var så sjukt hormonell och arg.. ???? tredje och sista ultraljudet avklarat och han har sjunkit ner så det var nog huvudet som borrade sig neråt :)
Denna veckan har jag sammandragningar nedre delen av magen upp till naveln. Magen blir stenhård, konstigt nog sker detta mest när jag ligger ner eller sitter.
Förra gången kände jag inte av några förvärkar alls utan förlossningen bara satte igång direkt när jag kände av värkarna för första gången.
Då har vi bf nära. Jag har bf 15/12. Jag är också så less nu! Idag gick jag in i v 38 (37+0). Och jag födde mina två andra barn i v37+3 och v37+0. Så jag trodde verkligen att denna bebis skulle komma nån dag tidigare iaf.
Har knappt haft värkar eller sd. Men i förrgår kväll kom några tätt och även på natten och morgonen. Men sa det stopp och har inte känt något mer.
Jag har också mestadels haft sd när jag sitter och halvligger ner.
Vad skönt att du fått göra UL.. Jag hade så gärna velat göra ett UL för att se att bebis mår bra.
Varför fick du göra UL?