Längtar efter Dig skrev 2018-11-15 23:28:23 följande:
Ja men precis detta gör jag med, känns som jag gått igenom alla trådar här om tecken på förlossning.
Ja jag tycker också det är spännande att läsa om andras förlossningar. Mest spännande är det att höra hur värkar kommit helt plötsligt och några timmar senare har bebis kommit.
Vad tråkigt att höra att du fick avbryta graviditeten. Orkar du berätta vad som hände?
Ja nu går man ju bara och väntar på att något ska hända! Önskar att vattnet kunde gå eller att man kunde få vakna upp med värkar eller nåt sånt! Såå spännande! De enda tecknen jag har är smärtfria sammandragningar några gånger per dag och ibland lite mensvärk i ryggen. Annars är det helt lugnt!
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Har du fått några nya tecken på förlossning, eller är det fortfarande stills hos dig också? :-P
Ja det var inte en rolig upplevelse att vara tvungna att avbryta.. Det visade sig på RUL i vecka 18 att det knappt fanns något fostervatten då bebisens njurar och blåsa var missbildade och därför inte kunde kissa ut fostervattnet igen. Så samma dag jag gick in i vecka 20 blev jag igångsatt och 7,5 timme senare föddes vår bebis (två dagar innan igångsättningen fick jag ta en tablett som fick moderkakan att sluta producera hormoner, och den typ "stängdes av"). Vi valde att inte titta på bebisen efteråt och vi ville inte veta vad det var för kön. Det hade ju liksom inte spelat någon roll ändå! Obduktionen visade senare att det mycket riktigt var fel på blåsa och njurar, och det var även något med ansiktet. Dock var det ingen kromosomavvikelse och det var inget genetiskt, det var bara ren otur att det drabbade oss. :-/
Det känns skönt att veta att det inte var genetiskt med tanke på nuvarande bebisen i magen, och vi fick göra extra ultraljud och sånt för att jag skulle vara lugn. Allt har sett jättebra ut, men ändå så tänker jag ju att de kan ha missat något och att det är fel på den här bebisen också! Bra nojig man blir..!