Maggie24 skrev 2018-11-20 18:56:48 följande:
Ååh vad spännande, bara 8 cm kvar då! ;) Var hos min BM igår och kollade blodtryck, mätte magen och lyssnade på bebis. Allt såg bra ur tack och lov! Vågade inte fråga om hon kunde känna om jag var öppen, gillar inte vaginalundersökningar och tror inte jag öppnat mig nåt ändå.. Har försökt känna efter tappen själv bara för att känna om den finns där haha, men har inte lyckats hitta den än, så tror den sitter jääättehögt upp och är tillbakalutad. Har inte haft problem att hitta den innan jag blev gravid haha.
Har varit ute och tagit lite promenader för att bebben ska sjunka djupare ner (min BMs råd) och det har varit skönt att röra på sig, även om foglossningen blir värre och smärtorna i bäckenet känns fruktansvärda haha! Försöker tänka att alla smärtor och krämpor jag har är jättebra, de tar mig närmare målet!
Låg sömnlös inatt, och då tittade jag på en tjejs förlossningsvideo och då slog paniken till! Minns smärtan från förra förlossningen, och nu kommer det ju bli ett jobbigare utdrivningsskede eftersom bebisen är fullgången! Förra gången kändes det knappt när jag krystade fram bebisen, den var ju så liten..
Kanske redan har frågat haha (virrig) men hur tänker du kring smärtlindring??
Jag har inte hittat min tapp heller. Magen är i vägen så jag jag inte så långt upp.
Härligt med promenad! Jag kan gå några 100 meter sen är det stopp hehe
Skönt att allt såg bra ut med bebisen! Vet ni vad det blir? (kanske har frågat det?)
Åh vad kul vad hittade du den videon? Det kommer gå jättebra! Kroppen vet nog ändå lite vad den ska göra denna gången. :D
Jag kommer nog köra på tens med en gång när jag kommer in, funkade så himla bra sist. Så det rekommenderar jag att prova! Sen lustgas och spinalbedövning var bra för min del iaf. Provade eda med första barnet men det var hemskt, men min ryggrad är tydlig svår att komma in i verkar det som. Det var det jag ska köra på denna gången.
Med första provade jag akupunktur också men det var inte heller bra då.
Vad tänkte du prova?