• Anonym (Lax)

Sexuell attraktion i en längre relation?

Ni som har varit i en längre relation, i 10-20 år eller ännu längre, och kanske med barn, har ni fortfarande funnit er partner attraktiv och velat ha sex med henne/honom?

Anledningen till frågan är att jag så många gånger läst inlägg där det påstås att kvinnan mer eller mindre regelmässigt tappat attraktionen för sin man efter ett antal år (och barn) för att gå ner på lågvarv rent sexuellt, medan männen saknar sex med sin kvinna.

Har du fortfarande attraktion för din partner?

Du som tappade attraktionen, är ni fortfarande ett par? Hur tar din partner din minskade sexuella lust (till henne/honom)? Vill du i stället ha sex med någon annan än din partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sexuell attraktion i en längre relation?
  • Anonym (Seriemonogami)
    66Joy skrev 2018-11-18 16:32:09 följande:

I vårt fall var hon jämnt fullt tillfredsställd,men ändock hon som ville prova att ha med en extra man.Och något vi båda fann njutning i och fortsatte med.

Jag är fascinerad över hur fort och konstant detta dyker upp i varje sex och relationstråd som en lösning nästan oavsett problem. "Ta in fler män i sexlivet"

Snart kommer detta sprida sig till andra ämnen med, "Låt din fru ligga med andra män" kommer vara universallösning på allt från hur man bakar sockerkaka, till hjälp min granne är nazist till tycker män att korta kvinnor är oattraktivt?
  • Ascendere
    Anonym (Seriemonogami) skrev 2018-11-18 18:16:12 följande:

Jag är fascinerad över hur fort och konstant detta dyker upp i varje sex och relationstråd som en lösning nästan oavsett problem. "Ta in fler män i sexlivet"

Snart kommer detta sprida sig till andra ämnen med, "Låt din fru ligga med andra män" kommer vara universallösning på allt från hur man bakar sockerkaka, till hjälp min granne är nazist till tycker män att korta kvinnor är oattraktivt?

Haha, ja precis,

Vattenskada i källaren?

Dränera grunden? Nej, det behövs inte, låt bara frun ligga med andra män!

Dubbfritt eller dubbat? Ingen betydelse, så länge frun får ligga med andra män!

Osv...
  • 66Joy
    Ascendere skrev 2018-11-18 18:21:17 följande:
    Haha, ja precis,

Vattenskada i källaren?

Dränera grunden? Nej, det behövs inte, låt bara frun ligga med andra män!

Dubbfritt eller dubbat? Ingen betydelse, så länge frun får ligga med andra män!

Osv...
    Allt ert ordande i frågan återspeglar ju er osäkerhet,inskränkthet samt oförmåga att låta andra människor vara och leva som dom vill.Hålet under stenen ni kröp upp ur finns med all säkerhet kvar som inhysningsplats.
  • New  Dawn
    Ascendere skrev 2018-11-18 16:48:14 följande:

Det kan lätt kännas så för parten som vill ha sex. Det handlar lite om spegeltänk där man antar att ens partner tänker och fungerar som en själv.

Om man själv njuter av sex och anser att det är något av den bästa upplevelse man kan ge sin partner, och partnern vet att man känner så, då blir det gärna ett tänk man kommer till i stil med ?sex är skönt, min partner avstår alltså något som är skönt enbart för att jag inte ska få njuta, hen vill mig uppenbarligen inte väl?.

Själv förstår jag mycket väl att man inte känner för sex, inga konstigheter, men att det skulle kännas fel att göra det skönt för sin partner kan jag inte förstå annat än rent intellektuellt, alltså jag vet att det förhåller sig så, men inget jag kan relatera till, i alla fall inte om man samtidigt säger sig älska sin partner.

Fast många har ju svårt för just detta, att ta emot sex, för att de upplever att partnen "ställer upp". Jag tror många gör just för att de VILL ge sin partner njutning. Jag har läst många här på familjeliv som inte gillar att ta emot sex, när partnen inte är kåt.( Sedan förstår jag att det är trist om man gör det motvilligt.)

Fast tänk dig att du inte blev kåt och fick stånd och att det hände upprepade gånger. Tänk att din kvinna var missnöjd med dig. Kan du inte tänka dig att det skulle kännas jobbigt att sitta där med slakt kuk och bara ge sex, till en kvinna som du vet egentligen vill mer. Skulle du inte kunna tänka dig att det var förenat med smärta och känslor av otillräcklighet och prestationsångest, så pass att du hellre drar dig undan... Jag har lätt att förstå att det kan bli så.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Lånehajen
    Anonym (Seriemonogami) skrev 2018-11-18 18:16:12 följande:

Det är en så odelat positiv och glamouriserad bild av det här på sexforumet att jag misstänker att det rör sig om ett litet antal personer som skriver i alla trådarna under olika nick.

Sen är det väl roligare att skriva om det i de fall det fungerar bra. Kanske mindre kul att berätta om hur förhållandet gick i kras och man blev lämnad...
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2018-11-18 17:00:36 följande:

Det var just ordvalet "vägrar" som jag reagerar på.

För mig är det ett mycket negativt laddat ord, som grundar sig på ett negativt och medvetet motstånd och avståndstagande.

Att vara ledsen är något helt annat.

Självklart har du gjort allt. Det har i princip alla som har problem med sexlivet nämligen. Alla har gjort allt.

Ja, jag märker ord igen och det bero på att debatter om sex lätt urholkas när de flesta påstår att de "gjort allt", men ändå extremt sällan kan beskriva vad det innebär.

Okej, Så vad har din man för känslor inför erat sexliv? Vad svarar han när du frågar hur han skulle vilja att det? Vad svarar han när du frågar vad han tycker ni ska göra för att gå vidare? Vad säger han om du ber honom smeka dig? Vad säger när du berättar vad du saknar?

När jag sagt att jag vill att vi jobbar på vårt sexliv säger han att han vill det också, men när det kommer till kritan får jag nästan alltid nobben när jag tar initiativ. När det väl blir av lägger han sig oftast bara på rygg och vill att jag ska göra hela jobbet, fast han vet att jag vill ha ut mer av sexet än så. Jag har allvarligt funderat på skilsmässa eftersom jag inte orkar ha det så här längre.
  • Ascendere
    Anonym (bitter) skrev 2018-11-18 18:55:18 följande:

När jag sagt att jag vill att vi jobbar på vårt sexliv säger han att han vill det också, men när det kommer till kritan får jag nästan alltid nobben när jag tar initiativ. När det väl blir av lägger han sig oftast bara på rygg och vill att jag ska göra hela jobbet, fast han vet att jag vill ha ut mer av sexet än så. Jag har allvarligt funderat på skilsmässa eftersom jag inte orkar ha det så här längre.

Lite som här, oklart dock vad ?jobba på sexlivet? innebär för rent konkret händer väldigt lite.

Jag vet precis hur jag vill ha det men hon följer inte. Samtidigt vill hon inte vara den som för heller så detblir pannkaka av alltihop.
  • New  Dawn
    Anonym (bitter) skrev 2018-11-18 18:55:18 följande:

Det låter inte som ni egentligen pratat, bara att han hängt på när du sagt att du vill jobba med sexlivet

Om du berättar att du inte trivs med erat sexliv för att han bara ligger där passiv, så gör han exakt det, som du är missnöjd med.

Vad säger han när du tar upp detta? Hur känner han och varför väljer han att göra så? Vad svarar han?

Njuter han, blir han själv kåt, får stånd och kommer?

Kan han få dig att njuta om han vill?

Ja, det låter som det är skilsmässa som gäller. Ni verkar inte mötas direkt. Man kan ju undra vad som ligger bakom.
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2018-11-18 20:18:03 följande:
    Det låter inte som ni egentligen pratat, bara att han hängt på när du sagt att du vill jobba med sexlivet

Om du berättar att du inte trivs med erat sexliv för att han bara ligger där passiv, så gör han exakt det, som du är missnöjd med.

Vad säger han när du tar upp detta? Hur känner han och varför väljer han att göra så? Vad svarar han?

Ja, det låter som det är skilsmässa som gäller. Ni verkar inte mötas direkt. Man kan ju undra vad som ligger bakom.
    Det är mest jag som pratat och gjort klart att jag vill ha sex oftare och hur jag vill ha sex och även ibland sagt att jag är ledsen för att han inte vill utan alltid prioriterar annat, men då säger han att han visst vill och sen är det slut på den diskussionen. Jag vet inte vad mer jag skulle ha kunnat göra. Ärligt talat tror jag att han ljugit mig rakt upp i ansiktet i flera år för att han vill vara kvar med mig av praktiska skäl. Eftersom jag har sett många som skriver på FL att de helst inte vill ha sex med sin partner men stannar för att det är för jobbigt och dyrt att separera är det nog inte så långsökt.
  • Anonym (bitter)
    New Dawn skrev 2018-11-18 20:18:03 följande:

Han har inga problem med ståndet och kommer nästan alltid, men han anstränger sig inte speciellt för min njutning, bara lite pliktskyldigt när jag säger till.
  • New  Dawn
    Anonym (bitter) skrev 2018-11-19 14:17:57 följande:

Det är mest jag som pratat och gjort klart att jag vill ha sex oftare och hur jag vill ha sex och även ibland sagt att jag är ledsen för att han inte vill utan alltid prioriterar annat, men då säger han att han visst vill och sen är det slut på den diskussionen. Jag vet inte vad mer jag skulle ha kunnat göra. Ärligt talat tror jag att han ljugit mig rakt upp i ansiktet i flera år för att han vill vara kvar med mig av praktiska skäl. Eftersom jag har sett många som skriver på FL att de helst inte vill ha sex med sin partner men stannar för att det är för jobbigt och dyrt att separera är det nog inte så långsökt.

Ni pratar inte med varandra. Om han nu säger att han vill men aldrig visar det, är det väl rimligt att säga det. "men hur kan du säga att du vill, när du aldrig visar det" "varför blir det så här, om du vill" ? Blåljuger han är det ju inte bara ett sexuellt problem utan ett större problem med hans bemötande och kommunikation.
    Anonym (bitter) skrev 2018-11-19 14:20:58 följande:

Han har inga problem med ståndet och kommer nästan alltid, men han anstränger sig inte speciellt för min njutning, bara lite pliktskyldigt när jag säger till.

Så problemet är egentligen inte att han inte tänder på dig ?

Han låter snarare egoistisk.
  • AnnieLyrebrant

Träffade min man som 18 åring. Finner han nästan mer attraherande nu än när vi först blev tillsammans.
    Ju mer han är med våra barn, ju mer han hjälper mig både i hemmet och känslomässigt så tycker jag bara han blir sexigare :) 

• Anonym (Trött)

10 år tillsammans och är fortfarande attraherad av min man men har inte ork till sex i vardagen. Min man vill gärna köra snabbisar (= enbart penetration) när barnen somnat. Jag vill gärna kela och mysa. Nu blir det inget av det - jag är för okåt för snabbisar och mannen för rastlös för kel.

Ett par gånger per år tar vi en barnfri natt på hotell och då är sexet fantastiskt. Så visst finns attraktionen och lusten där någonstans..

Svar på tråden Sexuell attraktion i en längre relation?