Varför lägger ni så mycket pengar på bilbarnstolar?
Läser att många här lägger 3-5000 kr på bakåtvända bilbarnstolar. Min fråga är varför ni gör det?
Man får ju en Highway/Max-Way för under 2000 kr. Bör funka för vem som helst.
Läser att många här lägger 3-5000 kr på bakåtvända bilbarnstolar. Min fråga är varför ni gör det?
Man får ju en Highway/Max-Way för under 2000 kr. Bör funka för vem som helst.
Vet faktiskt inte. För att det finns korkade föräldrar som tror att de får högre säkerhet om de betalar mer skulle jag tro.
Jaha, eller så är folk lika korkade om de tror att man kan köpa det billigaste och ändå få samma kvalité...? Tror du att plustester etc bara är påhitt?
Mycket möjligt men jag svarade någon som menade att man är korkad om man tror att en dyrare stol är bättre än en billig...
Både highway och Maxway är plusgodkända.
Jaha, eller så är folk lika korkade om de tror att man kan köpa det billigaste och ändå få samma kvalité...? Tror du att plustester etc bara är påhitt?
Plustestet är rent trams,ja. Man testar ju inte stolarnas säkerhet. Om konstruktion inte håller så är rygghöjd och benutrymme helt irrelevant.
Självklart krocktestas bilbarnstolar! Varför tror du det att det inte görs?
Vad tror du att man testar i ett plustest?
Och som svar på din trådstart, antagligen rätt ofta för att man är ute efter någon speciell funktion ex snurr, lutbar m.m.
Ingen aning faktiskt. Är man ute efter den säkraste stolen så är det i alla fall nonsens.