• LoveEver

BF juli 2019 - stannar på FL

Ellen07 skrev 2019-07-08 10:06:47 följande:

Jag har bf 10 kände precis som du och vaken till 2:30 inatt hade värkar med 8-10min mellanrum dock stannade av helt och somnar jag sedan och nu på morgonen har förvärkar ganska ofta ! Hoppas på barn inom snart

Sasu skrev 2019-07-08 10:28:46 följande:

började få förvärkar för någon timma sen, ca. 10-15 min mellan varje värk, mensvärken sitter kvar än och hon trycker på som bara den neråt! Är så spänd på att det ska sätta igång!

Ååh vad spännande :D

Hoppas det drar igång ordentligt för er :))

Vi hejjaar på er <3
  • LoveEver
    Lestina skrev 2019-07-08 12:04:13 följande:

I morse tittade vår lilla dotter ut, några dagar innan bf.

Allt gick bra och det hela tog ca 12 timmar från första värkarna. Kom in till förlossningen med värkar var 3e minut men hade bara öppnat mig 2 cm, lite fostervatten hade börjat läcka. Jag förberedde mig på ett lååååååångt värk arbete men öppnade mig relativt snabbt :)

Stoort Grattis till er och grattis på födelsedagen till lilltjejen :))
  • LoveEver
    Sasu skrev 2019-07-08 10:28:46 följande:

började få förvärkar för någon timma sen, ca. 10-15 min mellan varje värk, mensvärken sitter kvar än och hon trycker på som bara den neråt! Är så spänd på att det ska sätta igång!

Ser att du är online (eller precis varit) hur har det gått för dig ?
  • LoveEver
    Ellen07 skrev 2019-07-08 10:06:47 följande:

Jag har bf 10 kände precis som du och vaken till 2:30 inatt hade värkar med 8-10min mellanrum dock stannade av helt och somnar jag sedan och nu på morgonen har förvärkar ganska ofta ! Hoppas på barn inom snart

Ser att du också är inne nu precis som Sasu ni satt ju båda med värkar förut idag .. hur har det gått ?? :))
  • LoveEver
    Sasu skrev 2019-07-08 23:16:50 följande:

Värkarna lugnade ner sig runt kl. 18, ganska skönt ändå med tanke på att vägen till sjukhuset är blockerad av en lastbil som står rakt över vägen! Imorgon får det gärna sätta igång igen! :)

Ojdå ja men det var väl tur då att det lugnade ner sig :) när har du BF ?
  • LoveEver
    Sasu skrev 2019-07-08 23:23:52 följande:

Imorgon är hon beräknad, så hoppas på att det sätter igång imorgon eller i övermorgon, ville inte gå över för mycket :) blir igångsatt v.41+0 om jag inte kommit igång tills BM besöket den 12/7..

Håller tummarna för dig att hon kommer ut i dagarna då :))
  • LoveEver
    Lillbusan87 skrev 2019-07-09 00:23:09 följande:

Hoppar gärna in här. Hade bf 2 juli men väntar fortfarande, vilket börjar bli rejält segt. Någon mer här inne som kanske gått över sitt datum?

Ååh vad segt för dig :/

Men du är välkommen in i värmen ) är det första barnet ?

Hoppas det snart blir bebis för er
  • LoveEver

Andra natten i rad man har svårt för att sova pgr av kraftiga sammandragningar, speciellt när jag ibland kissar och väldans tryck nedåt men inga värkar ..

Tror även att vattnet börjat sippra lite lite sedan iförrgår morse hmm ..

Är sååå trött i kroppen :( vill bara sova, Mer än någonsin på magen.

Hoppas lillan kommer snart <3

• LoveEver
    Ellen07 skrev 2019-07-09 06:29:03 följande:

Samma här som sasu kraftiga Sd natten vaknade av de några ggr och mensvärk men inga riktiga värkar?! Ska till bm idag och bf imon.

Med mitt första och andra barnet kom värkarna dagen efter bf och inte som det här hhh tror varje natt att det är dags och på morgonen hur pigg som helst !

Ush lider med dig .. har haft likadant nu i 2 nätter har knappt fått sova inatt heller, är såååå trött men plikten kallar mina 2 busfrö (1 åringen och 3 åringen) gav mig lite sovmorgon iallafall.

Men nu blir det frukost sen försöka sig ut lite så barnen inte går sönder av tristtress
  • LoveEver
    juli1991 skrev 2019-07-09 07:48:09 följande:

Tack! Skönt att man inte är ensam, denna oro såhär på slutet. Inga känningar igår eller inatt och en mer livlig bebis, men jag hoppas verkligen den vill komma ut nu i veckan :)

Skönt den rört på sig lite mer nu då :)

Håller tummarna för bebis i veckan för dig :))
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL