• LoveEver

BF juli 2019 - stannar på FL

naano skrev 2019-07-03 13:09:41 följande:

Anonymmamma123, spännande att du snart har din bebis i famnen! Lycka till imorgon om inget händer innan dess!! Du får uppdatera oss sen när du orkar och så :)

LoveEver, aj då!! Tur att du ändå landade på rumpan å rygg. Jag ramlade också i slutet av graviditeten på nr2 men det var iof på en nedförsbacke med snö. Men det gör ju ont som satan. Du får vara uppmärksam så bebis rör sig och så och att smärtan avtar.

Jag sitter här på min altan och lyssnar till regnet och är så fruktansvärt uttråkad. Det blir väl så när man bara går och väntar och väntar.

Längtar så tills bebis kommer och vi kan åka iväg till kusten och ha semester.

Detta var också nedförsbacke dock på grus .. så gled liksom nedåt.

Jodå allt rör hon sig nästan mer än vad hon gjort de sista dagarna haha så det är skönt.

Men jag kan inte gå eller bära .. så idag får mannen köpa med sig hämtmat hem och gott inför fotbollen ikväll :)
  • LoveEver
    naano skrev 2019-07-03 23:10:16 följande:

Ja molvärk och sammandragningar men de går liksom över när jag går på toa eller är uppe och går. Men jag hoppas ju typ in i det sista att det ska bli värre men troligen inte ;)

Ååh

Hoppas det drar igång för dig så du slipper att gå över det där "bäst före" datumet :)

Från o med Nu har er lille (William) 24 h på sig att komma *hihi

Håller tummarna för er :))
  • LoveEver
    Anonymmamma123 skrev 2019-07-05 07:24:32 följande:

Tack, nu är prinsessan äntligen ute efter igånsättning. Detta var min tredje förlossning oo lätt sagt den tuffaste. Gud vilka smärtor. Dom satte igång mig Ca 11 tiden oo hon var ute kl 22. Kände smärtor direkt efter dom satte igång mig. Trots allt mår vi bra tack gode gud, men lätt sagt en oförglömlig förlossning

Lycka till er nu håller tummarna

Grattis till lilltjejen :)

Grymt kämpat utav er båda.

Kram
  • LoveEver
    naano skrev 2019-07-05 12:38:51 följande:

Inatt gick vattnet för mig kl 3. Blodblandad så jag fick åka in på kontroll. Behövde ju barnvakt så vi kom in till förlossningen kl 4.30. Öppen 1 cm och tappen var 2 cm lång.

Blev vidareskickad till ett annat sjukhus ca 45 min bort. Värkarna drog genast igång i bilen.

Kom in till förlossningen där med värkar som sköljde över mig och kom med 2 min mellanrum, ibland 30 sek-1 min.

Blev undersökt kl 6.30. Öppen 7-8 cm och tappen helt utplånad.

Ut kom gossen kl 7.29.

Snabbt förlopp denna gången med och ingen bedövning hanns med nu heller. Fick panik när jag förstod Läget. Men drog i mig lustgas för kung och fosterland. Det hjälpte mig sååå bra igenom värkarna.

49 kort och 3720g. :)

Född på bf +1.

Nämen åååh STORT GRATTIS Naano :))

Grattis på födelsedagen till lillgrabben <3
  • LoveEver
    redoförbebis skrev 2019-07-06 17:57:53 följande:

Grattis till bebisarna!

Jag fick en hinnsvepning i samband med kontroll UL pga blodtrycket på torsdag kväll, haft ont och dubbelt mera tryck mellan benen sen dess, idag har magen känts så otroligt tung och alla böjningar och förflyttningar har känts av i magen ordentligt och nu ikväll släppte slemproppen...hoppas hoppas det kommer igång nu för min kropp börjar bli så jäkla trött!

Låter som din förlossning är på gång nu, vad härligt :))

Önskar min snart också startar är sååå himla trött i kroppen och har såååå ont mellan benen.

Himlans svårt att gå upp för trappan och lyfta barnen kan man inte göra heller så man känner sig så dålig just nu .. :(

8 dagar kvar*
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-07 13:07:34 följande:

Nää :(

Lugnt :/ såå irriterande.. men har i en veckas tid haft extremt hugg/ilningar/kramper nertill och i ljumskar. Så nu mååste den vara fixerad ju.

Men men, kan ju dröja ytterligare 3 veckor om man har otur.

Känner igen det du skriver .. har skrattat lite för mig själv när jag läst dina inlägg de senaste för der är precis som om det var jag själv som skrev ..

Har också de där ilningarna down there och sd har börjat kännas mer ..

Nej nu hoppas jag att du bara har dina 6 dagar kvar och jag mina 7 (!!)

Vill Inte gå över tiden !!!!
  • LoveEver
    juli1991 skrev 2019-07-07 14:13:10 följande:

Grattis till bebis ni som fått, så underbart! Det är ju så svårt å förstå att man själv sitter med bebis snart, har BF imorgon men gick över 5 dagar med första så har ställt in mig på övertid. I tre nätter innan inatt hade jag förvärkar, både fram och bak och hade svårt att sova. Men inatt var jag uppe och kissade två gånger och somnade om igen, utan att reflektera kring värkar eller bebis rörelser, var så otroligt trött. På morgonen kände jag mig utvilad och glad men kunde inte känna bebis, försökte med allt. Gick upp och tog mig frukost men fortfarande ingen rörelse, kände små rörelser tillslut men ringde förlossningen då jag blev så stressad över att mönstret var så annorlunda så vi åkte in och tog CTG som såg bra ut. DOCK är bebis rörelser annorlunda idag. Jag antar att jag inte är en av 5% som föder på BF men ååå vad jag önskar att bebis vill komma ut och slippa oro. Har någon av er känt ändrat rörelsemönster nu mot slutet? Det sägs ju att bebis kan förbereda sig inför förlossning men samtidigt inget man ska lita på. 

Hoppas alla mammor och blivande mammor mår bra!

Förstår din oro .. har också haft det med mina 3 första graviditeter och även denna 4e ..

Oftast har det varit någon dag innan bebis kommit som jag åkt in o fått gjort CTG.

Så hoppas det är så för dig med och att du slipper gå över tiden.

Har du några andra känningar annars idag ?
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-07 22:12:41 följande:

Haha, ja, jag hoppas vi slipper gå över :( ikväll rör bebisen sig så mycket att det känns som hon e på väg genom rumpan. Obehaglig känsla :/

Haha det är samma här ..

Har vart fruktansvört trött idag så gick o la mig redan kl 19 i sängen.

Men här ligger man.. vaken med en aktiv bebis i magen haha
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL