BF juli 2019 - stannar på FL
Kan ju lägga till också att det var sjukt svettigt att amma i den värmen också .. jag och lillen klibbades liksom fast i varandra :-s
Då var bambu-filten väldigt skön att ha mellan oss
Kan ju lägga till också att det var sjukt svettigt att amma i den värmen också .. jag och lillen klibbades liksom fast i varandra :-s
Då var bambu-filten väldigt skön att ha mellan oss
Helllloooo tjejer :)
Wooow nu börjar vi närma oss de sista veckorna WOOOW
Själv har man exakt 40 dagar kvar idag tills vår lilla Saga beräknas komma <3 som vi alla längtar.
Har bett nära o kära att gissa lite om vår bebis så tänkte dela med mig av frågorna och vad jag själv tror om vår lilla sessa och även fråga er vad ni själv tror om era små osv :))
Mina frågor;
1. Vilket datum kommer bebis ? Och vilken tid på dygnet ?
2. Är det en flicka eller pojke ?
3. Hur mycket kommer bebis väga ?
4. Hur lång kommer bebis vara ?
5. Kommer bebis ha hår eller flintis ? Mörkt eller ljust ?
6. Hur lång tid kommer förlossningen att ta, från första värken ?
7. Vem kommer bebis vara mest lik ? Mamma, Pappa eller något syskon ?
Själv har jag gissat på;
1. 3-4 veckor förtidigt alt. 2-3 dagar efter BF och jag tror att hon kommer kl. 10.23 eller 18.23
2. Flicka ?
3. Innan bf 2913 gram, efter bf 3125 gram
4. 48 eller 49 cm
5. Lite mörkt hår
6. 1 timme och 30 minuter
7. Tror hon är lik mig som bebis
Hur känner ni tjejer här inne ? Har ni någon gissning på när eran bebis ska komma osv ?
Jag gissar på följande:
1. Jag har enda från början haft en känsla av att det skulle bli tidigare. Jag gissar att bebis kommer innan 28 juni.
2. Vet att det är en flicka.
3.tror mellan 3000-3500
4. Ca 49
5.mörkt fjun
6. Några timmar, högst 12
7.pappa
Jag gissar på följande:
1. Jag har enda från början haft en känsla av att det skulle bli tidigare. Jag gissar att bebis kommer innan 28 juni.
2. Vet att det är en flicka.
3.tror mellan 3000-3500
4. Ca 49
5.mörkt fjun
6. Några timmar, högst 12
7.pappa
Första: 41+2, vattnet gick utan värkar, dropp kl 13. Tösen tittade ut 21.21.
Andra: 41+1, värkar på morgonen, åkte in vid 13-tiden, hon kom vid 15.
Tredje: 39+6, värkar började under tidig förmiddag. Höll på hela dagen. Vi åkte in vid midnatt och hon kom vid 04-tiden.
Rätt så smidiga förlossningar. Har dock aldrig hunnit få nån smärtlindring. Mått bra efteråt alla gånger. Nu är det nio år sen sist. Annan man och hans första. Och jag är äldre nu. Så allt känns annorlunda. Denna grav har varit så dryg pga jag mått så jäkla illa och hft så mycket sammandragningar. Jag hade ju velat jobba ännu liksom. Men, bara att gilla läget.
Ända från start har jag haft en konstig känsla om att jag kommer föda tidigare. Får se ifall den stämmer :)
Hello tjejer
Läser i tråden att vi är många som känner oss färdiga med graviditeten nu ???? haha
Fast jag väntar gärna 1-2 veckor till, har precis blivit klar med inskolningen på dagis för minstingen så just nu ligger jag och vilar Ensam hemma så skönt att få lite lite ensamtid men ush vad tyst och tomt det känns men oj så välbehövligt efter denna veckans kraftiga Sd och förvärkar !!
Vart hos Bm idag, allt såg fint ut och lillan ligger redan fixerad mina första 2 barn var fortfarande ruckbara i vecka 40 medans min 3e vart fixerad 3 dagar innan han kom så min Bm sa vi kanske inte hinns ses om 2 veckor.
Men allt kan ju hända är ju bara 13 månader sedan man sist födde så bäckenet är väl "uttöjt" .. hur ligger era bebisar ?
Jag vill också vara med på BF listan :)
14 Juli väntas lillan titta ut
Känslan när man har ont i hela kroppen, tagit på sig för varmt när man går o lämnar barnen på dagis och påväg hem blir sjuukt sugen på Nektariner !!
Chansar på att gå in på skit butiken här hemma (som jag misstäbker får andra hands varor) istället för att åka den där bussfärden på 5 minuter till stora Ica ..
3 korgar kvar (inga i lösvikt) varav 1 korg var bra. Tar den under armen och går bort till potatisen .. 0.90 kr kg för färskpotatis MUMS.
Lägger nektarinkorgen precis brevid mig och står o roffar åt mig 4 kg potatis. När jag är klar upptäcker jag att det där prasselljudet som jag precis hört var någon som tog mitt paket med nektariner.
Går o frågar om de har fler korgar men nej leveransen är försenad (som vanligt)
Irriterad och ledsen över mina nektariner ställer jag min påse med potatis och går ut från butiken. Nu sitter man med gråten i halsen på bussen påväg till Ica ändå.
Tänk att det lilla kan få en att bara vilja sätta sig ner och gråta haha
Mycket hormoner nu haha
Njea nektarinerna var väldigt hårda men bättre .. och potatisen var också mycket bättre inte de där mini mini små färskpotatisen.
Så det var väl menat att jag skulle åka till Ica :))
Woow nu är man snart helt färdigfixad med allt .. idag tvättade jag de sista kläderna för lillan och nu här på kvällskvisten har lillsyrran, styvdottern och mannen min fått gjort avgjutningen av magen och jag är sååå nöjd<3
Så nu är vi 98 % redo för att lilltjejen ska komma :))
Bara packa BB-väskan sen är vi 100 % redo (Y)
Någon mer som gjort gipsmage ?
Jag hade också hormonell migrän ett tag, fruktansvärt jobbigt!
Klarat mig rätt bra ifrån att svullna upp men nu svullnar fötterna på mig dagligen men det är inte så pass så det blir jobbigt. Måste vara hemskt att svullna upp mycket.
LoveEver, nej jag har inte gjort någon gipsavgjutning. Vad fin din mage är!
Hehe, shit så coolt!!
Jag är också redo för bebis. Tvättat allt och häromdagen kom madrassen till vaggan så nu är vi helt redo :)