• LoveEver

BF juli 2019 - stannar på FL

Lillbusan87 skrev 2019-07-09 12:11:42 följande:

Nej det är vårt andra, har en liten son på nyss fyllda två år. Inatt började mina värkar. De var inte extremt smärtsamma utan jag kunde andas mig igenom dem. De kom under en period med 3 min mellanrum, för att nu imorse bara avta. Är det normalt tror ni? Jag tog förvisso två alvedon inatt men dessa kan väl inte göra så att arbetet avtar?? Jag är så besviken för nu är det bf+8 och jag är väldigt redo. Hann heller inte ringa till förlossningen, dumt såhär i efterhand kanske men nu känns det knte som de kommer göra något... mitt vatten har ju inte gått heller.. :/

Det är helt normalt.

När fick ni er son i vilken vecka ?

Ush vad segt hoppas den lill snart kommer
  • LoveEver
    Lillbusan87 skrev 2019-07-09 12:29:00 följande:

Hoppas verkligen det.. man blir så orolig. Sätter det igång så tänker man att det ska sättas igång på riktigt:( Vår son kom BF+8 så det vore ju exakt denna gång. :)

Ja det är ju så .. man känner ju när det verkligen är dags .. oj vad man längtar !! :))
  • LoveEver

Tack så mycket :))

Kl 19.47 kom hon vårt lilla hjärta <3

Nu blir det massa mys (och onda eftervärkar)

• LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-09 20:55:58 följande:

Men shit!! Så snabbt :)

Stort grattis :))

Hihi ja här är det snabba ryck haha

Tack så mycket fina du <3
    Ellen07 skrev 2019-07-09 21:28:42 följande:

[quote=79747343][quote-nick]LoveEver skrev 2019-07-09 20:47:58 följande:[/quote-nick]Tack så mycket :))

Kl 19.47 kom hon vårt lilla hjärta <3

Nu blir det massa mys (och onda eftervärkar)[

Stort grattis till dottern !

Tack så mycket Ellen:))
    Sasu skrev 2019-07-09 22:04:18 följande:

Det var snabba ryck! Grattis till lilla dottern! :D

Min lilla visar inga tecken på att komma ut ännu, lika envis som mamma och pappa kan man väl säga! :)

Ja hon ville verkligen ut snabbt, precis som sina bröder :))

Ååh jag hoppas det startar för dig snart så ni också får träffa er lilla <3
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-10 04:33:15 följande:

Gomorron allihop!

Här blev det en vääldigt tidig morgon :/ höll ju på hela dagen igår med att dammsuga och fixa på minsta tjejens rum, renbädda sängar etc. Fast mycket vila emellan, ändå... men vaknade vid halv fyra av värk i benen eller restless legs och jätte "trött" rygg eller molande. Tog alvedon men hjälpte inte så orkade inte ligga kvar. Gör inte ont precis men är mer besvärande liksom, så att jag inte orkar ligga kvar i sängen.

Nu hoppas man ju såklart att detta är någon start på nåt :) men får se om det ger med sig. Har inte tendens till en ens smärtfri sammandragning :(

Hur går det för dig Bea?
    naano skrev 2019-07-10 06:33:06 följande:

Stort grattis LoveEver!! 

Tack så mycket Naano <3
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-10 12:42:34 följande:

Njae... är bara trött idag och på så jäkla tråkigt humör. Gråter aldrig typ...men jag är så nere och bara gråter. Vet inte för vad egentligen, är bara känslig. Beror väl på tröttheten kanske :(

Ush jag lider med dig :( förstår precis vad du pratar om så kände jag mig också de sista dagarna .. var inte alls mig själv var både arg (lättretlig), trött, gråtfärdig .. ja jag var inte alls mig själv.

Hoppas det snart startar för dig med så du får snutta bebis <3
  • LoveEver
    frökenBea skrev 2019-07-10 21:56:56 följande:

Ja, jag hoppas det :) ja, det känns som jag fått pms helt plötsligt. Känns ju inte troligt att få pms nu. Man kan ju hoppas att det ändrade "moodet" är ett tecken på något :)

Det hoppas vi :))
    Sasu skrev 2019-07-11 05:26:05 följande:

Lyckades få 3 timmars sömn iallafall, trots smärtsamma värkar som jag vaknade av lite då och då :) nu ska jag duscha och äta en ordentlig frukost innan vi åker in :)

Underbart, hoppas ni fått välkomna er nya familjemedlem. Spännande o höra hur det gått för er :)
    naano skrev 2019-07-11 03:36:55 följande:

Här sitter en annan med över 39 graders feber sen i tisdags. Värkande bröst och lite såriga.

Tror jag ger upp den här amningen nu. Funkade inte med mina andra två barn heller. Jag är helt slut. Ska in till bb hemvård på morgonen nångång idag. Känns som ännu ett misslyckande gällande amningen. Förstår inte varför jag inte kan få till det.

Ush :( stackare

Inge vidare med mjölkstockning aj aj aj :( har du testat att duscha brösten varmt ?

Suger lillen ordentligt på bröstet och suger han rätt ?

Förstår att det känns frustrerande och att man känner dig dålig (har bara kunnat amma mina 2 mellersta i 4 månader medans första kunde jag iprencip helammat i 2 år.

Mjölken har inte runnit till än för mig så ger lite tillägg och jag HATAR det men .. hon måste få i sig lite extra ..
    Kinan skrev 2019-07-11 11:54:38 följande:

Stort grattis till lilltjejen! Hoppas ni får njuta riktigt mkt av bebisbubblan och att eftervärkarna blir snälla! Så underbart att läsa om alla bebisar som ploppar ut nu.

Hur var det hade du fått redan ?
  • LoveEver
    juli1991 skrev 2019-07-11 17:16:07 följande:

SÅ underbart och stort grattis till bebis

• LoveEver
    Yesboxallright skrev 2019-07-11 17:45:03 följande:

Imorse vaknade jag av värkar 06:30, åkte in 07:30. Då var jag redan öppen 8 cm, och sedan rasslade det till så var lillkillen ute! :) grattis till er andra som fått bebis. Och för er som väntar: håll i er, plötsligt händer det! ;)

Ååh vad härligt, stort grattis till lillkillen och på hans födelsedag <3
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL