BF juli 2019 - stannar på FL
Hej!
Jag är gravid i vecka 37, 36+6 bf 4/7, och har idag onsdag fått konstaterat att tappen minskat från 37 mm (för två dagar sen) till nu 31 mm, så klassas fortfarande som opåverkad. Anledningen till kontrollen är för att jag ska bli igångsatt inom någon vecka pga tidigare snabb förlossning med påverkan på bebis.
I ungefär två veckor har jag haft väldigt mycket illamående som kommit och gått med i princip konstant ryggsmärta (har foglossning men känns ovanför). För en vecka sen blev jag behandlad för misstänkt uvi med penicillin. I fredags, lördags och natten mellan söndag och måndag var jag tvungen att springa och spy helt okontrollerat. Första halvan av graviditet led jag av HG och har trott att det kan vara det som kommit tillbaka men nu blir jag osäker när jag helt plötsligt får diarré..
Jag har idag onsdag (3 gånger) och igår tisdag (3 gånger) fått sprungit på toaletten med panik diarré, får aldrig diarré annars..
I natt fick jag inte sova en sekund och funderar vad det är som händer med kroppen.. Är det vanligt i slutet på graviditeten? Någon mer som haft/har liknande? Kan det var biverkan från penicillinen?
När jag käkar penicillin (hög dos) så påverkar hela mitt tarmsystem.
Vet du när du ska bli igångsatt? Specifikt datum?