BF juli 2019 - stannar på FL
Skönt att inte vara den enda som känner så:) går in i vecka 34 imorgon så än är det ett par veckor kvar men endast 3 veckor kvar på jobbet vilket känns galet skönt! Jag veckopendlar i tjänsten och är borta måndag-fredag vilket börjar tära ordentligt nu när man är så tung och svullen. Både flängandet och släpandet men också att sitta så länge på ett tåg.
Vilken vecka är du i? Hur länge jobbar du?
Känns som om det var evigheter sen jag gick hem nu.. haha.. Jag gick hem redan 15 april på sjukskrivning på grund av foglossning i ländrygg, bäcken och i symfysen. Jobbar som nattuska på ett äldreboende med över 80 vårdtagare och 10h vaken arbetspass. Vi är endast 3 personal på natten. Kroppen fixade inte stressen och allt flängande på larmen, kunde inte gå mer än 3-5 meter i slutet innan jag var tvungen att stanna upp och vila och ta pauser på grund av foglossningen. Det var ohållbart.
Åh 34, då har du bf typ 2 veckor efter mig nånting kan jag tänka mig.
Jag är i vecka 36 (35+4). :)
Nu på morgonen ville storasyster bädda i barnvagnen så nu står den helt färdig med täcke, kudde och lakan. Åh vad det känns nära men ändå så långt bort!
Förresten, måste fråga er, är det nån mer här i gruppen som kan höra hur det knäpper till i magen ibland? Jag tycker jag hör det här knäppandet flera gånger i veckan. Vad fasiken gör han där inne? Aldrig hört det förut med de andra graviditeterna. Bara det där kända "knäppet" när vattnet går.
Ska vi skriva in den där bf listan i trådstarten? Vet vi pratade om det förut. Skriv ner era datum så lägger jag till det, går säkert att uppdatera allteftersom. :)
Naano bf 4/7. 3e barnet.