Stort Grattis! :D Härligt att allt gick be även om det kanske blev lite snabbt ;) Amningen har börjat fungera väldigt bra nu efter 2 veckor men första veckan satt jag och grät! Tack och lov för ?amningsnapp? eller vad man nu ska kalla det som man kan ha till bröstvårtorna. Blev min räddning. Hon tig för litet grepp innan, men nu har jag börjat att amma lite utan nappen och det verkar gå betydligt bättre nu :)
Mimipig skrev 2019-04-26 01:29:49 följande:
I måndags kom vår dotter som en påskraket. Vattnet gick hemma, 16.45. Det knäppte till i magen, jag fattade ingenting, det hördes inte, utan klämdes mer som en knäpp, gjorde lite ont faktiskt och 30 sekunder senare började det flöda. Då hade jag haft regelbundna värkar sen kvällen innan, men svaga. De tilltog efter vattenavgången och vid 20 checkade vi in på förlossning. Jag tänkte att vi hade gott om tid, min flera förlossning var ju så lugn, men plötsligt pang kom krystvärkar och från första tills hon var ute var det tre minuter. Skräckslagna minuter, för min del. Hann inte få eda och kände mig överkörd inifrån. Men allt gick ju fint egentligen och my god vad gosigt det är med en nyföding! Jag hade glömt att det är SÅ mysiga. Amningen är däremot så smärtsam att jagandet ger upp den naturella helamningen och slår på bröstpumpen och plockar fram flaskan. Som med brorsan. Fast jag vill ju klara detta! Hur går amningen för er?