Inlägg från: Jahajaa |Visa alla inlägg
  • Jahajaa

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Har börjat kika lite smått på spjälsäng.. Nyfiken bara på hur ni har tänkt placera den, eller har placerat den med tidigare barn? Bredvid sängen utan sida eller längre bort i rummet. För och nackdelar? För många beslut att ta innan lillan kommer ;) Haha ;D

• Jahajaa

Jag funderade lite på gulliver spjälsäng från Ikea och ställa bredvid vår säng fast utan en sida :) men man vill ju spänna fast den på något vis isf så att den inte glider ifrån. Hur gör man med riktiga bed side crib? Har dom någon slags låsfunktion?

• Jahajaa

* 10/4 Jahajaa

* 20/4 Stjärnasomärdin

* 27/4 Gammelpysen

• Jahajaa

Jag kopierade listan ovanför så då kom inte ditt BF datum med.. Testa att kopiera min istället för att citera och skapa ett nytt inlägg så kommer ditt också med på listan :)

fixaochdona skrev 2019-02-13 16:09:27 följande:

30/4

• Jahajaa

Jag mår också ganska bra :) Förra veckan hade jag en dipp när jag hade ont i magen (kändes som att hon inte fick plats därinne) haha ;) och kände mig allmänt otymplig, men nu känns det som vanligt igen. Tror att magen måste ha töjt sig lite för det spänner inte på samma sätt länge iaf ;)

Jag har lyxen att fått graviditetspenning beviljad så har nu jobbat mitt sista arbetspass på ett bra tag framöver. Har haft rätt så ont i ryggen sista veckorna så det var nog bra tror jag :)

gammelpysen skrev 2019-02-13 07:30:54 följande:

Tack, mår rätt bra faktiskt men börjar längta ihjäl mig efter bebisen. Lite tungt börjar det bli med, magen har växt och tar plats. Går ner i tid på jobbet om några veckor - känns som ett grymt bra beslut faktiskt. Skönt att komma ner i varv mentalt också. Fler som går ner?

• Jahajaa

Jag har tänkt att amma, och hoppas på att det kommer fungera bra :) sen kan det ju vara skönt att köra lite både ersättning och amning längre fram så att även sambon kan mata på natten, men från början hade jag tänkt försöka att helamma iaf :)

• Jahajaa

Haha, lite udda fråga kanske, meeeen... Är det bara jag som fått en ?raggarsträng? under graviditeten? Har typ fått långa mörka strån under naveln, känns inte så supersexigt och jag hoppas VERKLiGEN att dom försvinner efter att lilltjejen fötts. På benen har det snarare växt mindre hår, de har flyttat till magen istället ;p

• Jahajaa

Åhh Stort Grattis till dina pojkar :D :D Hoppas att allt gått bra och njut nu av varandra och era nya familjemedlemmar <3 Längtar såå tills vår tjej bestämmer sig för att titta ut. Imorgon är det 4 veckor kvar till BF :)

Gurkan25 skrev 2019-03-12 17:57:39 följande:

Hej! Lördagen den 9 mars kl 10.32 och 11.07 föddes våra pojkar Zakaria och Adam. De barn 47 respektive 48 cm långa och vägde 2755 gram samt 2945 gram. Vi födde i vecka 36+3 och har stannat lite extra på bb. Vi ska åka hem imorgon till en mycket stolt storebror.

• Jahajaa

Jaa nu börjar det bli sååå spännande :D När var det du var beräknad? Jag har börjat få för högt blodtryck och lite protein i urinen så jag hoppas att det håller sig där nu och inte blir värre. Vill ju verkligen kunna njuta av dom sista veckorna och inte bara behöva vila :) Men nu är jag i vecka 37+3 så hon räknas ju iaf som fullgången om hon skulle vilja titta ut i förtid ;)

stjärnasomärdin skrev 2019-03-24 08:17:37 följande:

Nu är det verkligen bara sluttampten kvar!! BM siar tidigare födsel än med barn ett! Hoppas jag hinner färdigt på jobbet bara sen får bebis komma när det behagar!!

• Jahajaa

Det är början till havandeskapsförgiftning så går bara på lite extra kontroller nu,. Så jag hoppas det håller sig där :) Då finns det ju säkert (risk/chans) att även denna bestämmer sig för att titta ut tidigare :) Känner du att du vill ha tidigare eller hellre går tiden ut? Jag tycker det är så mycket man vill göra nu på slutet så känner att hon gärna får stanna till beräknat datum iaf ;)

stjärnasomärdin skrev 2019-03-24 22:47:39 följande:

Kan det vara tecken på begynnande graviddiabetes eller vad kännetecknar det? Hoppas det håller sig stabilt och att ni fpr njuta sista tiden med bebis i magen! Gott ändå att veta att hon är färdigbakad ifall hon skulle komma/behöva komma tidigare.

Bf 20/3 så nästan fyra veckor kvar men mindre än två veckor tills storasyster bestämde sig för att kika ut!

Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se