Inlägg från: Jahajaa |Visa alla inlägg
  • Jahajaa

BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

Hej alla! Hoppar in här också ;) 16+6 idag och en vecka kvar till RUL :D har alla redan fått mage? Det är första grav för mig men har ingen mage än så länge.. På morgonen när jag vaknar har jag en hård bula i navelhöjd men den försvinner så fort jag har varit och kissat. :/ hur går det för er andra?

• Jahajaa

Ok, skönt! Känns ju lite konstigt att komma dit utan mage men vi får hoppas att dom hittar något ändå ;) haha.. ja, jag fick RUL i 18+0, men det är efter mina beräkningar, min BM tror efter sina beräkningar att jag är gången ca 19+3 då och jag tänker inte rätta henne för jag ville ha RUL så tidigt som möjligt, haha :D Sen har jag ju inte varit på KUB heller så har inte fått se den lilla än..

stjärnasomärdin skrev 2018-11-01 06:41:02 följande:

Välkommen! Vad härligt med RUL så tidigt!! Mage it is men såklart ingen kanonkula utan en liten bulle! 15+5 idag. I första graviditeten tog det lång tid för mig att få mage. Det är inte ovanligt att det är så så du ska se att den kommer ;)

• Jahajaa

Tack! Jag har inte gått upp mer än ett halvt kilo hittills och hade lite småputig mage redan innan grav, så kan ju va därför jag inte märkt så mycket. :) kulan kommer säkert men man vill ju ha den typ nu (helst igår) ;) skönt att vikten rasade av dig förra gången, då kan man ju unna sig lite extra mat :)

gammelpysen skrev 2018-11-01 06:54:47 följande:

Jag har en liten bula, men har också gått upp en massa - 8 kg sen jag blev gravid. Äter som en häst och är dötrött ibland med illamående. Det är min andra graviditet även om sonen numera är tonåring, men då gick jag upp över 30 kg och rasade sedan i vikt igen. Ska försöka inte råka ut för samma uppgång nu däremot...

Grattis och välkommen!

• Jahajaa
    Niluth skrev 2018-11-04 13:45:11 följande:

Jag har fått en liten kula, de som vet tycker att det syns. Har jag däremot ätit middag så växer den nåt enormt ????????

Dock andra barnet för mig så kanske inte så konstigt.

Spännande med RUL så snart! Jag har tid först om tre veckor, då är jag förmodligen i v 19+4. Har dock gjort både KUB och ett inskrivnings-UL redan.

Läste precis att de rekommenderar vaccination mot influensan om man är gravid från v 16. Känner mig dock väldigt skeptiskt till att vaccinera mig, hur ställer ni andra er til den frågan?

Vaccinerade mig nämligen mot svininfluensan för tio år sen nät det har sån hysteri och det ångrar jag grovt nu med tanke på hur många som drabbades av narkolepsi...

Ok, jag har inte fått göra varken VUL eller UL så det ska bli så skönt att få se den lilla :)

Jag hade tänkt att vaccinera mig, mest för att jag hatar influensan och kan vara skönt att slippa oroa sig ett år när kollegorna blir sjuka :D jag vaccinerade aldrig mot svininfluensan, men den tog dom fram mycket snabbare, mer som akutåtgärd medan influensavaccin tar dom fram varje år, och många äldre sjuka vaccinerar sig varje år så det är inget du behöver vara orolig för :)
  • Jahajaa
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-15 06:36:56 följande:

Hur gick RUL och hur blev det med dateringen? :)

RUL gick bra! Där inne låg en liten tjej och hade det bra :D mitt datum stämde precis så jag var i vecka 18+0 och idag vecka 19+0 :) nu har jag börjar känna små buffar varje dag också och det är såå mysigt :) :) hur går det för dig? När ska du på RUL?
  • Jahajaa
    stjärnasomärdin skrev 2018-11-15 08:32:23 följande:

Vad kul att det var ditt datum som stämde!! :) Vad härligt!! Har inte RUL för än 19+2 så får vänta 1,5 vecka till men det gör mig inte så mycket för tiden går så snabbt ändå haha ;)

Ja jag tyckte det var lite kul att jag hade precis rätt på dagen :) men jag tempade innan, så jag visste ju precis när jag hade haft ägglossning. 1,5 vecka går snabbt, sen får du se din lilla ;)
  • Jahajaa

Är i vecka 20 och har bara går upp 0.6kg hittills. Men nu sista veckan har äääääntligen magen börjat växa och jag känner bebis så jag försöker att inte oroa mig över det :)

• Jahajaa
    gammelpysen skrev 2018-11-17 08:04:13 följande:

Jag fattar inte att ni stått still i vikten! Jag tränar iofs väldigt mycket i vanliga fall och har givetvis skurit ner på den, men jag äter som en häst!

Jag har inte varit hungrigare än vanligt, snarare blivit mätt snabbare och inte varit sugen på godis och chips etc i lika stor utsträckning som innan. Sen dricker jag i vanliga fall (som ogravid) en hel del öl och vin och det blir det ju inte nu så jag tror att jag sparar in en hel del kalorier där xD har nojat mig en hel del då det står överallt att man bör ha gått upp si och så mycket, men försöker slå ifrån mig det nu eftersom jag såg en frisk liten tjej på RUL och hon rör på sig där inne :) jag misstänker att mina kilon snart kommer börja trilla på dom också ;)
  • Jahajaa

Är det någon här inne som har/haft moderkakan i framkant? Jag funderar på om det är därför min mage inte riktigt vill börja växa, att bebisen kanske ligger längre in mot ryggen då? Känner ju livmodern när jag ligger ner för det är hårdare upp till naveln, men jag längtar tills det syns och man kan få en liten kula :)

• Jahajaa
    jaktenpaflow skrev 2018-11-20 13:57:55 följande:

Jag hade det i min första grav och fick höra tvärt om att magen blev lite större. Jag hade iaf en rätt liten kula som började synas typ v 28. Fick gå på tillväxt ultraljud och hela tiden höra oj vad liten mage mm. Så gick runt och var orolig och tänkte att ngt var fel. Men det var det inte, växte bara lite annorlunda:) Alla magar blir ju olika:)

Ok men vad skönt att höra att din första var lite likadan. Man går ju runt och tänker att något säkert är fel och oroar sig.. Tänkte att det kanske berodde på moderkakan men då är det nog bara så att jag får vänta lite längre helt enkelt. Har svårt att knäppa mina vanliga tighta jeans nu, så magen har ju blivit bredare åtminstone, även fast det inte direkt syns ;) haha!
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se