mva1970 skrev 2019-03-03 02:05:50 följande:
Jag skrev här i höstas då vi planerade ÄD på NGC i St Petersburg. Den 17/2 efter införsel av flickembryot fick vi ett plus på graviditetstestet!! Jag går nu strax in i v 7 och det känns helt overkligt men fantastiskt! På måndag är det dags för första UL och Hcg-test. Är obeskrivligt trött och har lite svårt att klara arbetsdagarna utan vila. Vi fick köpa med oss en hel påse med mediciner och ett schema för hur de ska tas under graviditeten. Östrogenplåser 2x100 mg att byta 2 ggr/v, progesteron vagitorer 3 ggr/dag, blodförtunnande sprutor, folsyra och någon annan vitamin för gravida. Antar att allt detta, i kombination med graviditeten och den överväldigande känslan samt min ålder bidrar till min trötthet... jag är nyss fyllda 49 :). Åldern är inte bara en siffra, det ska gudarna veta.. men glädjen, förväntan, lyckan och kärleken jag redan känner är nog precis lika stor som om jag vore 25. Jag har inga barn sedan tidigare och jag träffade min man sent i livet. Är lyckligt lottad över att han ville gå in i detta trots att han har tre barn sedan tidigare <3 Jag hoppas innerligt att det lilla pyret väljer att stanna kvar hos mig. Det har varit en lång och känslomässig process. Om det inte går vägen känns det oerhört svårt att ladda om och börja på nytt.. Jag ville bara dela med mig av vår situation mitt upp i tråden. Hälsningar från en väldigt glad men lite orolig numera gravid 49-åring .
Åh grattis till ett plus! Det kommer säkert att gå bra för dig ska du se.
Jag börjar mina förberedelser om ca 2 veckor och sen får vi se. Jag har ju 11 st frysta blastocyster i Riga jag. Första ggn gravid, men mf i v. 7 el 8. Sen naturligt gravid *vips* oj då! Så nu när han är tillräckligt stor, så blir det att fara iväg och försöka igen.
Tar du någon kortison? Jag är så förvirrad över hur jag ska få ihop detta med mediciner för att få ett eventuellt plus att stanna kvar i magen. Jag är helt "flat" känns som att, ja ha! det kommer sluta samma som sist ändå!
Önskar jag kunde få upp lite förhoppning och kämparglädje, men nope! Inget ännu! Kanske kommer när jac väl sätter igång.
Åter igen! Grattis till plus och STOOOORT Lycka till nu! Kram