Vi som planerar äggdonation 2019
Bappen- Vad betyder dragning ?
Var det Trombyl eller Fragmin eller någon annan medicin du hoppade över?
Bappen- Vad betyder dragning ?
Var det Trombyl eller Fragmin eller någon annan medicin du hoppade över?
Jag har för mig att man kan se ett hjärta i 6+4 el om det är 6+6. Jag minns inte, men där någonstans kan ma se ett litet hjärta som pickar men det är inte så snabbt som i v.8. Världens bästa känsla!
Alltså, när jag skrev och bad om min behandlingsplan så skrev jag att jag vill ta vad som krävs för att det ska gå vägen denna gången. Jag vill ta kortison etc och vill testa vad de än har för behandling!
Idag får jag detta svar!
So doctor Fodina recommend You to use Estradot patches and Lutinus suppositories during Your preparation for embryo transfer, and by this You will avoid bad feelings, since You will not take any pills orally.
Jag skrev och frågade om det fanns andra tabletter som var snällare mot magen då! Men jag tar om det krävs liksom.
Tycker ni att denna behandlingsplan är att Ge allt man kan för att det ska gå vägen? Jag tycker det känns rätt lamt faktiskt! Jag är inte nöjd! Jag sa att jag absolut vill ta kortison i förberedelserna denna gången!
Suck! Jag kommer inte att ge mig förrän jag får en behandling som jag känner mig bekväm med.
Frazze, jag håller med ahm66, att du måste tjata på din klinik om mer mediciner, annars gör som hon gjorde och ta hjälp av Penny på Serum. De brukar alltid ordinera antibiotika inför insättning, samt ofta också trombyl och prednisolon(kortison). Det heter Prezolon i Grekland.
Om man fyller i ivfSerums Questionaire (frågeformulär) som du hittar på klinikens hemsida och mailar in det så kommer Katie på Serum att svara dig via mail och svara på alla dina frågor. Samt erbjuda dig ett gratis samtal via telefon eller Skype med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny. De ringer upp dig på en tid ni bestämt innan, så det kostar inget.
Fråga ahm66 hur hon gjorde, om Serum skickade henne EU-recept på kortison, antibiotika och andra mediciner och vad hon isåfall betalade för det.
Alltså, nu när vi skrivit fram och tillbaka så blir jag bara mer och mer förbannad. Nä jag skulle då visst inte få kortisontabletter i förberedelsen utan jag skulle ta vitaminer etc. Då blev jag förbannad och skrev att jag ångrade valet av klinik och om de bjöd oss på en transfer och biljetter över och hotel om det blev missfall igen då.
Då frågade hon varför jag skrev så, och att dr Fodina måste ha missförstått mitt mail och önskemål. Eh!? Min engelska kanske inte är perfekt, men så dålig är den inte att jag inte kan framföra mina önskemål och förklara varför! Så skrev hon att ja då kan du ta kortison från mensen, precis som att ja men ta det då för hel**** om du nu så gärna vill ha det!
Tråkgt att du skulle behöva bli förbannad på din klinik. Så vad händer nu? Kommer de att skicka dig en ny behandlingsplan där trombyl, kortison och antibiotika ingår? Eller kommer de skicka dig EU-recept?
Frazze, jag hoppas ni hittar fram till varann och att du får en plan du känner dig trygg med!
Jag har ju gjort 3 äd där och har innan transfer bara tagit Progynon och lutinus men fått en plan med kortison, trombyl urogest och fraxipane eller fragmin på plats efter transfer hos dom.
Blå lilja, va skönt att ditt hcg stiger ordentligt! Ingen aning om när man kan se hjärtslag:) men det är nog inte långt bort:)
Jag har juh tom gjort fyra transfers.. ( van att berätta om
Mina tre äd försök men inte riktigt hunnit koppla att jag är gravid igen;))
Första gången färskt försök å ett embryo. Blev en kemisk graviditet.. jättesvagt plus ngra dagar..
Andra gången fet, två embryon då fick jag ett utomkvedshavandeskap..
Och tredje gången fet, två embryon då funkade det hela vägen :)
Och den här gången fet med ett embryo som gått vägen hittills iaf....
Frazze- Hoppas du och kliniken kan komma överens om en behandlingsplan. Om du ska ta kortison, trombyl och antibiotika så behöver du ju veta hur mycket du ska ta och hur länge. Du behöver börja med allt innan embryoinsättning.