• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Lilly2013 skrev 2019-09-21 08:26:42 följande:

Igår kunde jag inte hålla mig längre... tog först ett vanligt gravtest och det var fortfarande positivt men tänkte att dom reagerar på väldigt lågt hcg. Så skickade mannen till apoteket och köpa ett nytt clearblue som tur var så var det på 3+ nu. Och det stämmer ju iallafall veckomässigt. Var på 1-2 veckor när jag testade för 2 veckor sen.

Hahaha! Precis som jag. Jag har aldrig testat så många ggr som denna
  • Frazze
    AnnaLa skrev 2019-09-24 19:42:17 följande:

Nu börjar testandet... idag kom de på posten, sådana där som mäter hcg extra tidigt.. testade så klart direkt och ser faktiskt en svag linje..:)

Testat lika svagt samma dag både då jag var gravid men också då det varit en kemisk graviditet och när jag fått utomkveds..

Så vågar inte tro fullt ut på det än.. men ett litet steg på vägen.. var ju helblankt på förra försöket så

Det här är lite hoppfullt iallfall..:)

Ååååååh håller tummarna!!!! Såååå spännande!!!!
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-09-25 06:25:45 följande:

Jag får se hur länge jag kan hålla mig :D Känner absolut ingenting, vilket gör mig lite orolig. När jag var gravid innan missfallet hade jag jätteont i brösten, men det kanske är skillnad på spontangraviditet och IVF/ÄD?

Jag köpte via Blodkollen, det var billigast just då. Blir ändå samma lab som via Werlabs, så jag antar att väntetiden hade blivit densamma.

Jag kan säga att det är enorm skillnad mellan graviditeterna! Jag gick och nojjade mig till v.20 för jag kände verkligen INGET i magen. Jag kände dock i brösten! Men magen helt nada! Min naturliga graviditet så hade jag sån växtvärk i magen så det var inte klokt. Jag kände även den lille där inne redan från v.11! Hur mycket progesteron tar du?
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-09-25 20:16:48 följande:

Det gör mig lite lugnare, men som du säger; svårt att slappna av helt och hållet ;P

Jag kommer nog inte att tjuvtesta, jag vet inte ens om jag vågar testa på själva testdagen! Är livrädd att det ska vara negativt.

Jo då! Jag kände inget och jag fick ju drssutom en liten blödning innan som gjorde mig 100% på att det inte tatt sig. Ont i brösten hade jag redan innan insättning för det får jag av progesteronet. Annars så kände jag inget! Inte ett smack! Jag var verkligen 100% säker på att det skulle bli ett negativt test, men när jag fusktestade 2 dagar innan så var där ju ett suuuuupersvagt streck Det kommer gå så bra så ska du se

Lycka till!
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-09-26 14:10:18 följande:

Jag har haft små blodstänk, kan se att jag ibland får blod på Lutinus-stickan med. Hoppas att det inte är nån fara. Jag kanske bara är lite hårdhänt när jag trycker in den :D

Kan vara så att det fäst bara Håller feta tummen!
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-09-27 05:51:54 följande:

Testet var supernegativt :(

Känns som ett hån att behöva genomlida ett blodprov (jag har sprutfobi) och fortsätta med medicinen fram till svar.

Nej! Jag beklagar Jag var helt säker på att du skulle plussa! Vilken klinik går du på? Tänker på varför du har Lutinus och inte Utrogest? Jag skulle oxå som Undrande sökare skriver odla vidare till 5 dagars. Lycka till nästa gång! Vet inte hur du har det med slemhinna och så, me jag har köpt Borago och tagit de gånger jag gjort insättning och de gånger har jag fått plus. De andra gångerna har jag inte lyckats. Sen Inositol är oxå bra Styrkekram!
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-09-27 11:11:38 följande:

Går på AVA Riga. Slemhinnan såg bra ut (8,5 en vecka innan). Jag var oxå säker på att jag skulle plussa, med så fina ägg :(

Min slemhinna har oxå vart fin alla gånger, men Borago is da shit säger jag. Skaffa och ta inför nästa försök! Skickar efter från Apotea
  • Frazze
    CrookedTail skrev 2019-09-27 19:08:55 följande:

Vad är det och vad gör det?

Det är e-vitamin, yams som är mycket bra för fertiliteten och slemhinnan. Och massa annat! Googla det! Det är bara ett hälsopreparat för hormonern. Har haft 3 lyckade insättningar med det de andra 2 tog sig inte alls.
  • Frazze
    AnnaLa skrev 2019-09-29 10:13:45 följande:

Blodprovet gav hcg 75 och progesterson 41.

Båda känns låga men jag har å andra sidan inte testat så tidigt som dag 9 förut. Vad tror ni verkar de ok?

Jag hade nog exakt samma hcg fast på dag 10 el 11 på 5 dagars blasto. Däremot så hade jag betydligt högre Progesteron! Så var INTE orolig Gå tillbaka i tråden till April i år så ser man nog vad jag fick. Kommer gå utmärkt det här ska du se
  • Frazze
    AnnaLa skrev 2019-09-29 10:27:22 följande:

Tack... ja jag minns att med dottern så fick jag svar progesteron >190.. men då provade jag nog senare.. sen var jag osäker på om man skulle ta sin morgondos innan man tog provet.. så det gjorde jag inte den här

Gången.. ingen aning om hur jag gjorde sist...

Verkar som att jag fick 75 på HCG dag 9 oxå. Jag kollade privarta meddelanden. Hade nog oxå runt 190 på progesteron, men jag tog minsann min morgondos och det oralt (utrogest) så jag var väl hög som ett hus när jag var där. Gången efter hade jag börjat ta dem vaginalt och då hade det sänkts ordentligt. Lycka till nu!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019