• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Maran73 skrev 2019-07-05 19:05:14 följande:

Tack! Ja det var skönt att se. Känner mig inte alls gravid dock, ngn liten småkänning ngn gång ibland men mest som vanligt. Men men, det dröjde med dottern också minns jag.

Jag har ju mått dåligt och haft jätteömma bröst, annars inte känt ett smack i mahen el så. Men i förrgår var nog absolut första sparken och idag var det minst sagt protester där inne när jag satte mig och böjde mig lite framåt! Då minsann blev det rabalder där inne! ÄNTLIGEN så händer det något
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-07-06 17:15:12 följande:

Va roligt att du börjar känna av sparkar i magen Frazze! Vilken vecka är du i nu? Man känner väl inte av rörelser förrän ganska långt in i graviditeten?

Jag har inte heller känt så mycket i magen. Jag var lite uppblåst i början men nu har magen gått ner igen. Men jag oroar mig inte särskilt mycket för det. Tror att det tar ett tag till innan det börjar synas och kännas i magen.

Jag var i mitten av v.17 när första sparken kom. Så 16 +3 på måndag börjar v.18 och nu är jag så lycklig, innan har jag känt mig rätt likgiltig faktiskt på grund av att jag inget känt. Men nu så är jag så lycklig för nu börjar bästa tiden av graviditeten
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2019-07-08 21:44:20 följande:

Tack!! Vi gifte oss i helgen:)

Åh Grattis till er! Ha en underbar resa till solen nu!
  • Frazze

Efter 2 veckor utan blödning så börjar man ju slappna av lite! Det ska man tydligen inte göra för ikväll kom det lite igen! WHY??????? Kommer ha psykiska problem efter denna graviditet alltså!

• Frazze

Börjar lessna på detta att inget känner i magen! Jag vill ha action!

• Frazze
    Maran73 skrev 2019-07-10 20:09:50 följande:

Action i form av sparkar?

Ja precis el så jag känner NÅT i alla fall. Just nu så börjar panikångesten komma tillbaka! Jag försökrr hålla mig lugn och intala mig att allt är bra och att jag inte känner något ännu för att jag har modetkakan fram etc. Men jag kände ju i förra veckan, varför känner jag inget nu då? Längtar till tisdag när vi har Rul!
  • Frazze
    Solros80 skrev 2019-07-10 21:29:42 följande:

Ja trots att illamåendet är den värsta delen av graviditeten kan man trösta sig med att det är ett kvitto på att graviditeten går som det ska. Jag förstår att det blir oroligt när det går långt mellan ultraljuden. Jag gjorde en extra Vul i vecka 10 bara för att se att allt var ok.

Ja, det måste vara någon dag mellan oss. Jag är i vecka 11+0 idag och kommer att vara i vecka 11+6 när jag gör KUB.

Måendet är något bättre nu. Legrigan comp och legrigan lindrar illamåendet och kräkningarna lite men jag har fortfarande väldigt svårt med att äta och dricka det mesta. Vi får hoppas att illamåendet avtar för oss snart, men då börjar vi förmodligen oroa oss för det :)

I hear ya! Graviditet är = konstant oro! Alltså, jag vill försöka njuta lite av det nu. Mrn drt verkar som den där lill* i magen inte är på samma bana. Har ju inga symptom förutom mina ömma bröst! 6 dagar kvar till RUL då hoppas jag få se ett sprattligt litet knyte! Hoppas samma för dig fast du har 2 i magen väl? Lycka till och hoppas du slipper illamåendet och kräkningarna snart.
  • Frazze

Ok! Jag har gått in i hyper ångest mood här! Jag är så rädd att något har hänt bebis! Jag kände av bebis 3 ggr förra veckan och nu inte ett dyft denna veckan. Det står i alla appar att den ska gå in i sitt mest aktiva stadie nu och jag märker inte något alls! Har legat vaken hela natten och känt efter och lyssnat, men inget alls! Idag ska de göra ett försök på MVC att hitta hjärtljuden vilket vi alla vet är tidigt, så jag är beredd på att inte få någon klarhet därifrån. Gynmottagningen kommer inte ha tid att ta emot mig, så antingen får jag ringa förlossningen och böna och be, eller så får jag snällt vänta till tisdag till UL. Jag har försökt hålla mig lugn och inte tänka på det, men nu går det inte hålla det i styr längre! Min son har vart extra tuff denna veckan, så jag har burit han en del även om jag inte får. Men det blir time out när man inte lyssnar! Kan det ha skadat bebisen?

• Frazze
    Lilla Gs mamma skrev 2019-07-12 10:18:13 följande:

Det hände mig några gånger med sönerna. De vände sig sparkade inåt och då kände jag inget. Den lill* är så liten än, så det är säkert ingen fara, men jag vet - man oroar sig. Kan inte gyn hjälpa dug med extra UL?

PeeWee44 skrev 2019-07-12 10:00:33 följande:

Det kommer att gå jättebra för dig på ul! Det är ju inte så konstigt att du oroar dig med den historiken du har. Kommer vara en liten krabat där som vinkar åt er! Kram och tummhållning.

Tack för stöd! Jag får en fix idé i huvudet och sen går det inte att rubba mig! Jag var iväg på MVC och hon prickade rätt första försöket. Där var de underbara hjärtljuden diiiirekt! Bästa jag hört sen min sons hjärtljud!!!!!!! Nu är jag överlycklig igen och längtar tills tisdag och RUL!
  • Frazze
    Maran73 skrev 2019-07-12 16:27:38 följande:

Åh så skönt! Hoppas du kan njuta lite nu! <3

Ja, nu vågar jag slappna av lite, tills nästa gång jag får panikångest Lär hända fler gånger i denna graviditet!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019