• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

UndrandeSökare skrev 2019-09-03 19:26:25 följande:

Nasonex kan du köpa receptfritt på Apoteket, du behöver inget recept av VC för att få köpa det.

Nä jag vet! Men hon sa att hon skulle skriva ut det. Jag hade en nästan helt ny hemma, så vi får se om jag ens köper en till. Jag ska försöka att inte använda för mycket el för länge. Men inatt blir det JOBBIGT för jag kan INTE andas genom näsan ännu Måtte Nasonexen hjälpa snart!
  • Frazze
    PeeWee44 skrev 2019-09-05 13:54:49 följande:

Håller med mycket som händer i tråden!

Jag börjar precis känna att jag inte kan knäppa mina byxor längre, vecka 19+2 idag. Väldigt jobbigt när man sitter, har precis köpt en större bh, annars har det inte hänt så mycket. Syns typ inget än med kläder på.

Åh jösses! Jag började med mjukisar och gravidkläder redan i 10+ om inte innan det min mage kommer direkt! Men det är ju min 3dje graviditet så kanske inte konstigt heller. Förra graviditeten så syntes det ju utbuktning redan v.7. Såg jättegravid ut i v.12. Denna gången kom det igång lite långsammare ändå. Men byxorna satt åt direkt!
  • Frazze
    Lilly2013 skrev 2019-09-10 15:53:38 följande:

Så då har vi fått svaret på blodprovet och det visade 232.

Jag tycker det känns lite lågt men kliniken var nöjda

Mitt första test visade 75 och detta var taget dagen efter jag skulle tagit. Sen hade det höjts så pass att de trodde det var 2 st. Men jag har en liten krabat där inne även om det känns som två
  • Frazze
    Lilly2013 skrev 2019-09-10 19:49:54 följande:

Oj! Va skönt å höra jag trodde nig att det vanligaste var typ över 500. Detta var 20 dagar efter insättning med en 6 dagars blasto.

Vilken vecka är du i nu?? Du har barn sen innan va?? Kanske räcker med en nu i sånt fall

Läkaren i Riga ville inte sätta in 2 på mig pågrund av gamla ärr på livmodern så han ville inte den skulle belastas med en tvillinggraviditet.

Jag hade nog 75 dag 11 med 5 dagars. Tror jag? Längesen nu är i v. 26+1 idag. Fattar inte vart tiden tar vägen helt plötsligt! De första 12 veckorna är ju rena döden!!!! De känns ju som 1 år minst!

Ja jag har ju ett biologiskt barn sen innan! Efter ivfer och 1 äd så blev jag gravid på letrozol och östrogenplåster. Tänk om jag fått det från början bara!? Ja ja! Skit samma, nu väntar vi på vår älskling i magen.

Ska hålla tummarna för att det går vägen för dig denna gången! Det måste ju gå någon gång
  • Frazze
    Lilly2013 skrev 2019-09-12 14:42:06 följande:

Jaha.. kliniken vill att vi väntar med ultraljud till första veckan i oktober. Känns långt dit

Ska fortsätta med alla mediciner i samma doser fram till dess. Hatar verkligen prednisilon

Tycker redan jag e svullen i ansiktet och det är typ bad 2,5 vecka sen jag börja.

Håller med! Prednisolone är hemskt och jag hoppas slippa ta det någonsin igen. Jag mådde så dåligt av dem ändå höll man på till v.10 el nåt sånt *blääääää* Hoppas att du slipper dem snart, men får lillgryn stanna i magen så är det värt att må dåligt ett tag.
  • Frazze
    UndrandeSökare skrev 2019-09-16 22:41:36 följande:

På gång: 

AnnaLA  FET september

UndrandeSökare FET oktober

Missne FET oktober 

Sjuttiosjuan FET oktober

Lilla Gs mamma

Ruvar:

Pipperoni FET 4/9

CrookedTail testdag 27/9

Gravid: 

JayCee, BF 15/4 2020 (hoppas hoppas!)

Maran73, BF (ta i trä) 2 mars 2020

Solros80, gravid med tvillingar

Frazze BF 16 Dec (om allt går som det ska) 

Dosan74: Gravid med en liten tjej 

Havet75, (flicka) planerat snitt 9/10

SuzieZ

Peewee44 BF 28/1 2020 pojke

Lilly2013

Barnet fött: 

Kolabönan73, pojke född 190310

Bell13, flicka född 190822

Oj, många som är på gång i oktober nu. Hoppas alla får sitta på Gravidlistan snart.
  • Frazze
    Lilly2013 skrev 2019-09-18 08:46:55 följande:

Usch enligt gravid appen så e jag redan i vecka 6.

Ultraljud om 1 1/2 vecka, känns som en evighet. Inte ett symtom på att vara gravid. E extremt kissnödig om nätterna men det var jag redan innan insättning, började när jag började med progesteronet. Tycker väl att jag borde känna nått.

Jobbigt detta å e helt störd efter alla missfall.

Åh jag känner igen det där! Jag kände inte ett smack! Jag hade magkatarren från helvetet från vet ej vilken vecka. Men med kortison och andra piller så inte så konstigt. Annars kände jag inte ett endaste dugg förrän första sparken i v.19. Kände mig inte det minsta gravid alls. Så var lugn! Det kommer Nu har jag knappt en lugn stund i magen Helt underbart!
  • Frazze
    pipperoni skrev 2019-09-18 09:10:26 följande:

Hej alla!

Här kommer en uppdatering från mig. Det har gått bra hittills. PRP gjorde susen för slemhinnan och jag är gravid. Vågar knappt tro det och har svårt att glädja mig. Det känns som ett litet, första steg på en lång resa där så mycket kan gå fel. Efter tre missfall är det lätt att vänta missfall istället för att vänta barn. Men, det är bara att hålla alla tummar och ta en dag i taget. 

Jag plussade redan på RD7 med vanligt kisstest. Tog hcg RD8 och det var 144. Nytt hcg RD12 som visade 896, så till skillnad från förra graviditeten verkar det starta stabilt (sist hade jag hcg 34 på RD9, som inte dubblerade lika snabbt som det skulle till andra mätningen). Dock har jag på tok för höga lymfocyter, vilket tyder på att immunförsvaret är upprört. Jag tog ett intralipiddropp igår och har fått höja kortisondosen. Nya prover på torsdag. 

Så, du kan försiktigt flytta över mig till gravidgruppen med BF maj 2020, Undrande Sökare. 

Åh, jag skickar ett litet grattis eftersom att man inget vågar ta ut i förskott. Men jag ska hålla tummar och tår för att allt ska gå vägen Så underbart det vore efter allt kämpande! Tänk att sånt här tar alla bara för givet!? Ja vi ska försöja bli gravida nu. Tjoff så är de på smällen! De förstår aldrig hur det känns att få frågan eller höra tjatet, när ska ni skaffa barn då? Vill inte ni ha barn? Etc etc! Ta det nu lugnt och vårda det lilla knytet där inne! Lycka till!
  • Frazze
    Lilly2013 skrev 2019-09-18 14:39:48 följande:

Usch jag har faktiskt lite magkatarr redan men har det ibland annars oxå så har inte reflekterat över att det skulle hänga ihop. Hoppas inte. Skönt att du mår bra nu

Åh! Jag har magkatarr i vanliga fall oxå, men denna gången var det så illa att jag trodde jag fått gallsten. Du ska se att det ordnar sig ändå
  • Frazze
    pipperoni skrev 2019-09-18 20:51:49 följande:

Skönt att höra... Jag tänker också att kortisonet säkert tar bort en del av symptomen. Tröttheten bland annat. 

Inte på mig! Mådde apdåligt av dem, dötrött el det var väl Utrogesten som gjorde det kanske? Jag hade ju dock jätteömma bröst nästan från start. Men en kompis som gjort samma sa att hon kände inte ens det förrän v.14. Hon ville helst göra ett vul i veckan gör att kolla så det verkligen var sant!
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019