• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2019

Frazze skrev 2019-11-12 09:58:39 följande:

Jag är 35+0 idag och har legat inne med förvärkar för 3 veckor sen. Bebis är 33% större än "normen" för denna veckan. Så den är redan uppe i ca 3400gr give or take 10% en knubbis med andra ord. Ingen diabetes, alla värden hur bra som helst, så varför är ingen som vet. Men jag är less på detta nu och vill bara att bebis ska komma! 1 vecka till, sen så är den väldigt välkommen känner jag.

Jag är i 29+0 idag, ska på tul den 27/11, på flödesultraljud var han 10% mindre fast jag har graviditetsdiabetes (dock medicinerar jag). Nu håller vi tummarna för att din bebbe kommer snart så det inte blir en 4500. Vi längtar tills vi får se en liten bild på skönheten.
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2019-11-12 10:49:33 följande:

Hej på er!

Grattis till alla +. Härligt att flera av er börjar komma över på andra sidan

I morgon e de dags för hysteroskopi. E det någon som blivit hjälpt av det.. Hoppas att de hittar nått som skulle kunna förklara varför jag får alla missfall.

I januari kör vi på igen. P piller vid nästa mens sen procrensprutan så vi e redo efter nyår. Konstigt nog så längtar man nu.

Jag har blivit hjälpt av hysto, gjort två i St Petersburg. Dom två jag gjort i Sverige hjälpte inte mig. I St Petersburg hittade man att min livmoder var lite defekt som dr Elena rättade till, Jag blev diagnostiserad med andenomyos som ingen annan läkare har upptäck, varken på hysto i Riga och Aten eller Sverige (gjort sex st sen 2014).

Lycka till imorgon.
  • PeeWee44
    Donatorkvinna2 skrev 2019-11-13 18:32:53 följande:

Hej. Jag är äggdonator. Jag har gett ägg 2 ggr båda gånger på örebro sjukhus. med lyckat resultat. Graviditeter på G ???? Jag skulle nu vilja göra en kors donation om någon är intresserad? Eller letar du donator att ta med utomlands? Skulle kännas mer givande att donera ägg om det blev lite mer personligt. Men jag kommer ge ändå även om jag inte skulle få napp. Ha de gott och lycka till alla ??

Fint gjort av dig! Jag kommer alltid vara väldigt tacksam för dom donatorer vi har haft. Utan dom skulle jag inte vara i vecka 29+1. Tack för det fina du har gjort till något par som annars skulle förbli barnlösa.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2019-11-13 19:39:04 följande:

Jag är i vecka 13 med tvillingar och har inga symptom alls. Kände lite molvärk i v.6-7, men efter det har jag verkligen haft noll symptom. Inget illamående, ingen värk, inga ömma bröst. Såg två filurer som sprattlade på KUB i måndags, så avsaknad av symptom behöver inte betyda något. Det är olika som flera andra har sagt. Håller tummarna för dig.

Grattis! Vad skönt att allt ser bra ut och att du mår bra.
  • PeeWee44
    Limarie skrev 2019-11-14 10:54:15 följande:

Hej!

Vi hoppas att göra vår äggdonation nu i slutet av januari i Finland.

Enligt läkaren så ska jag bara ta Progynon innan och sedan Progesteron, t.ex. Lutinus.

Kallar man det då egentligen en stimulerad eller ostimulerad cykel? Det är väl stimulerad.

På Sahlgrenska sa de till mig att de inte hade gett mig varken östrogen eller progesteron. Jag var starkt emot det då jag har en känd Progesteronbrist med korta lutealfaser och låga Progesteronvärden.

Läkaren i Finland sa inte så mycket mer för övrigt om behandlingsplanen utan det skulle komma längre fram. Nu är jag ändå lite nyfiken hur det ungefär brukar ser ut?

Hur långt innan börjar man ungefär med Östrogen? Tog ni ett ultraljud strax innan?

Jag har även en nyupptäckt cysta på 2 cm (senaste ul i september) och bokade nu in ett nytt i december. Hoppas att den inte har växt på sig. Man misstänker att det är ett endometrioma.

Har ni andra på egen bevåg tagit Aspirin, Prednisolon eller annat? Jag har sedan tidigare ingen erfarenhet av en embryotransfer.

Har några av er istället för Lutinus eller Uterogest bara tagit Crinone?

Kollade ni innan insättning några blodprover? Hur hanterades blodprovstagning efter insättning hos er? Alltid HCG? Progesteronuppföljning?

PS: Jag förstår att lm-behandling är alltid individuell men jag är mest nyfiken hur det ungefär gick till för er andra.

Om du har endometrios eller andenomyos så behöver du vara nedreglerad helst flera månader innan insättning. Du kan dessutom behöva ta olika progesteron, det är inte alltid kroppen tar upp det. Min kropp gillar inte utrogest har jag upptäckt efter flera år.
  • PeeWee44
    Snurranfian skrev 2019-11-16 12:51:54 följande:

Mm precis i Helsingfors. Vet inte ännu..de skulle återkomma på mån med besked..detta med donatorn hände igår em. De ska se om de kan matcha mig med nån i äggbanken först... beror väl på där hur många ägg varje donator lämnat kanske? Allt hänger lite i luften nu ang betalning mm... Man kan ju få tio ägg som klarar upptining o två blir blastos liksom... kan ju hända med färska oxå. Känns som riktig gambling detta med ivf/äd. Sen ska ett stackars blasto klara upptining igen om man lyckas få nåt i frysen....allt låter omöjligt nu... :(

Har dom bra embryolog så brukar det inte vara några problem med upptining av blastosar. Det är ju ägg som är det stora problemet. Jag skulle ha väntat på ny donator så du/ni får färska ägg. Har ni väntat så länge så är det värt att vänta någon månad till. Hoppas det löser sig på bästa sätt.
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2019-11-17 12:03:41 följande:

Hysteroskopin i onsdags visade inga avvikelser. Gjorde sjukt ont att göra den I vaket tillstånd. Jag har gjort detta en gång innan och vet att det var förfärligt men hade nog ändå förträngt lite.

På torsdag ska vi ha telefonmöte med läkaren inför nästa omgång.

Har ni något tips på vad jag ska kolla upp??

Har börjar fundera på och st Petersburg. Seminarium i Göteborg i december. Känner mig stressad av att det inte blir något. Tänker att Olga absolut inte vill betala tillbaka babygarantin och därför gör allting sin makt. Undrar om hon är lika aktiv med de som inte väljer garantin? Stor skillnad på priset ju.

Har 6 st kvar i frysen hos Ava. Men tror de som var bäst i kvalitet är använda nu. Jag frågade om detta och Veronica sa att de inte fryser dåliga embryon. De har fryst dessa 2 och 2 fast att jag enligt dom endast får sätta in ett i taget. Men de säger att när de tinar och båda ser bra ut så fryser de om det som inte används igen.. någon som varit med om detta??

Ha en skön söndag

Usch för att vara vaken under hyston. Jag har varit sövd på alla mina.

Vad har du haft för mediciner förra gången? Tycker som dom andra att du ska använda upp dom du har i frysen innan du går vidare, dock kan du ju gå på seminariet och höra vad st Petersburg säger, se till att skicka eller ta med ultraljudsbilder om du har. Vi var ju först på ivf Riga och satte in två varje gång. Även i Aten satte vi in två utom sista försöket. I St Petersburg har vi bara satt in ett på våra försök. Är gravid i vecka 29+5.
  • PeeWee44
    nypan78 skrev 2019-11-17 20:50:30 följande:

Låter som att ni gjort många behandlingar, var alla.ägg donationer? Tänker.äd får bli vår sista utväg och då får.det gärna lyckas med ett.plock isf...är det rimligt?

Det beror ju på vad du/ni har för problem om det går på ett äggplock. Beror även på donatorn hur hon är och framförallt var ni väljer att göra är. Är det bra läkare och embryologer så räcker det kanske.

Vi har haft tre olika donatorer och i St Petersburg så gjorde vi embryodonation så då var olika vid varje försök.
  • PeeWee44

Alla ni som är gravida, var vaksam på havandeskapsförgiftning. En tjej fick det och dom var tvungna att ta akut kejsarsnitt i vecka 23+2, bebis kämpar nu för att överleva.

• PeeWee44
    SuzieZ skrev 2019-11-19 20:13:07 följande:

Det är väl därför man tar blodtryck och urinprov varannan vecka (och varje vecka från v.30)? För att upptäcka avvikelser/symptom i god tid.. Är det något som Trombyl förebygger också? Eller hjälper det bara mot blödningar?

Fast min kompis fick det i vecka 22+ och bebisen var tvungen att plockas ut i vecka 23+2. Trombyl förebygger bland annat havandeskapsförgiftning.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019