• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2019

AnnaLa skrev 2019-09-16 09:17:34 följande:

Tack detsamma!

Gissar att du är på väg att åka snart! Spännande! Jag åker också den här veckan..

bara hålla tummar att det sista embryot också klarar upptining och att slemhinnan håller i sig.

Lycka till!

Lycka till! Spännande.
  • PeeWee44
    CrookedTail skrev 2019-09-09 21:45:01 följande:

Håller tummarna!

Lycka till idag eller vilken dag det blir insättning!
  • PeeWee44
    Mirva skrev 2019-09-16 12:19:52 följande:

Snubblade på denna tråd. Jag kan varmt rekommendera att göra behandling hos dr Olga i St Petersburg. Jag har 3 barn som jag fått med hjälp av henne. Hon har numera en egen klinik, Olga fertility clinic med 60 anställda. Hon arbetade tidigare hos Ava Peter.

Hon har direktkontakt med läkare i Sverige, så allt är smidigt.

Jag kan bara instämma! Gravid i vecka 21 hos OLGA/Ava Peter, tredje försöket där, 11 totalt. Jag hade inte kommit så långt utan dr Elena som jobbar där. Vi är många som inte lyckats på andra kliniker men med deras individuella plan så lyckas det!

Gå på deras seminarier eller be om ett skypsamtal.
  • PeeWee44
    Mirva skrev 2019-09-16 13:19:18 följande:

Aha, jag har bara träffat dr Olga. Som jag förstår så har hon tagit med sig personal från Ava Peter, kanske även dr Elena? Hennes nya klinik heter alltså Olgafertilityclinic

Hennes klinik heter OLGA fertilityclinic och nästan all personal från Ava Peter följde med till nya kliniken. Den är helt toppmordern och väldigt fin. Jag har bara hälsat på Olga, som sagt jag har haft Elena som doktor.
  • PeeWee44
    Mirva skrev 2019-09-16 14:01:11 följande:

Kul! Jag träffade Olga för första gången för 12 år sedan, när hon var relativt ny. Fick en dotter på första försöket med äggdonation. Sedan återbesök två år senare för syskonförsök, det blev två syskon.

Sedan har Olga varit här i Stockholm några gånger senaste åren och haft träffar med alla föräldrar och barn som kommit till med hjälp av henne.

Aha, har hon träffar med barn och föräldrar! Hoppas jag också får min lilla kille och får komma på träffar.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2019-09-18 09:10:26 följande:

Hej alla!

Här kommer en uppdatering från mig. Det har gått bra hittills. PRP gjorde susen för slemhinnan och jag är gravid. Vågar knappt tro det och har svårt att glädja mig. Det känns som ett litet, första steg på en lång resa där så mycket kan gå fel. Efter tre missfall är det lätt att vänta missfall istället för att vänta barn. Men, det är bara att hålla alla tummar och ta en dag i taget. 

Jag plussade redan på RD7 med vanligt kisstest. Tog hcg RD8 och det var 144. Nytt hcg RD12 som visade 896, så till skillnad från förra graviditeten verkar det starta stabilt (sist hade jag hcg 34 på RD9, som inte dubblerade lika snabbt som det skulle till andra mätningen). Dock har jag på tok för höga lymfocyter, vilket tyder på att immunförsvaret är upprört. Jag tog ett intralipiddropp igår och har fått höja kortisondosen. Nya prover på torsdag. 

Så, du kan försiktigt flytta över mig till gravidgruppen med BF maj 2020, Undrande Sökare. 

Wow! Nu börjar jag nästan gråta, det är så häftig känsla efter alla misslyckanden. Håll dig lugn nu fram till vecka 12. Vilken fon hcg stegring. Grattis!
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2019-09-18 09:26:00 följande:

Tack! Ja, jag har ju fått missfall även med donerade ägg, så jag vågar inte riktigt tro att det ska gå vägen än, men det känns ju som det börjar betydligt bättre den här gången. Ska försöka hålla mig lugn!  Stort grattis till dig också! Vilken vecka är du i nu?

Jag är i vecka 21+1, har börjat känna sparkar!

Vad fint skrivet på 1177 och vad bra för andra som kämpar och inte hittat hit, man önskar att det fanns i början på vår resa.

Nu får du ta en dag i taget och tänk på att det är konstgjord slemhinna så ta bara promenader tom vecka 12 när moderkakan tar över.
  • PeeWee44
    Missne skrev 2019-09-21 23:35:25 följande:

Vad är PRP för något? Har själv haft problem att bygga slemhinna vid mina försök så jag är intresserad av allt som kan hjälpa

Pepperoni har lagt länkar på vad det är om du går tillbaka i tråden eller bara kollar på hennes inlägg.
  • PeeWee44
    AnnaLa skrev 2019-09-24 23:25:59 följande:

Jag håller tummarna för att det dyker upp streck hos dig oxå strax... men är väl bra att vänta med att testa tills man vågar:) jag kan ju aldrig hålla mig.

Börjar du känna ngt?

Måste fixa blodprov nu till fredag, hur gör övriga? Jag har alltid använt werlabs för jag vill få snabba svar.. men finns ju lite fler spelare på marknaden nu...

Kanske billigare, men får man lika snabba svar då?

Jag brukar köpa mina prover på blodkollen, tycker dom varit snabbare på svar. Lycka till!
  • PeeWee44
    AnnaLa skrev 2019-09-25 08:59:58 följande:

Tack för alla tummar och svar om lab:) . Min klinik vill att jag kollar progesteron också, och vad jag kunde se fanns det bara hos werlabs. Så kanske blir det igen ändå.

Å man måste nog inte alls känna något.. det i sig kan nog vara ett bra tecken:). Jag känner mig bara förkyyylllld..hostar å snorar..man är väl riktigt mottagligt mot sånt när man äter kortison å trycker ner imunförsvar kan jag gissa...:(

Håller tummarna iaf:)

Om du söker på progesteron på blodkollen får du upp det. Kostar 349kr, det kan komma dagen efter då det tar längre tid att analysera. Bra att hålla koll på progesteronet då det är ett väldigt viktigt hormon.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019