• Frazze

Vi som planerar äggdonation 2019

Ni som fått blödningar, vilken vecka började det i så fall?

• Frazze
    UndrandeSökare skrev 2019-04-14 07:32:15 följande:

Har du blödningar? Så länge de är bruna eller rosa är det ingen fara, det är först om de blir röda och mycket eller om man får ont, som det kan vara farligt.

Jag har haft 6 missfall alla i olika veckor, mellan v.5-11.

Vid missfall i v.5 hade jag inte ont, det kom bara som en rikligare mens en vecka efter jag plussat. Vid de andra missfallen har jag börjat blöda lite först och sen rikligt några dagar innan missfall.

Men kom ihåg att det är mycket vanligare att blöda när man gjort äggdonation, och det kan gå bra trots tillfälliga blödningar. Men kom alltid ihåg att meddela din klinik och hör vad de säger !

Nä, peppar peppar så blöder jag inte nu i alla fall. Ingenting! Men jag bara tänkte om det var någon särskild vecka som man ofta började blöda i el så. Jag minns ju inte riktigt hur det var sist, men jag har för mig att eftersom jag tog fragmin så blödde jag lite nästan hela tiden.
  • Frazze
    Havet75 skrev 2019-04-14 07:43:41 följande:

Ja, usch förstår din oro .. det är så jobbigt att vänta på att tiden ska gå o att det inte ska bli missfall. Jag har gått in i vecka 15 nu o har sett lilla bebisen två gånger o allt ser bra ut men ändå vissa dagar känner man sig så orolig o att man kanske inte är gravid längre.

Men man får försöka tänka positivt : )

Håller tummarna nu att allt går bra : )

Ja man slappnar ju verkligen inte av förrän man håller dem i famnen. Vår dotter som dog i magen hade ju förmodligen en skada från att ägget var hanterat utanför kroppen. Hon var ju ivf barn då! Så går detta vägen och över v. 12, 19 el vad som! De för göra massa extra ultraljud igen för att kolla så att inget är fel. Får se om 2 veckor nu hur det ser ut på vul, om inget hänt innan dess! Please låt det inte hända något!!!! <3
  • Frazze
    Bell13 skrev 2019-04-16 08:51:29 följande:

Jag håller tummarna att allt ska gå vägen. Jag har blivit sjukskriven fram till v 32 och det är superskönt. Har du något mer hcg inbokat?

Skönt att få vara sjukskriven så att du får vila upp dig! Här har jag en unge som ständigt håller mig på en puls på 280 och bara gör ALLT för att jag dka bli arg. Om det är nåt levande i magen så är det ett mirakel att det inte kommit ut än. Spelar ju ingen roll vad jag än gör så är han så stygg, riktig trots! Suck! Men han kommer väl ur det hoppas jag!
  • Frazze

Idag stod det 3+ på mitt CB-digital, allt verkar ju bra i alla fall. 13 dagar till vul!

• Frazze
    Spain skrev 2019-04-21 07:28:40 följande:

Hej igen alla

Jag har varit frånvarande, mått såå illa, såå trött känns som man ej får klaga men jag minns inte jag mått så här dåligt vid tidigare graviditeter.

Knappt kunnat åka t banan till jobbet utan att gå av för att andas o försöka ta nästa. Svårt jobba 8h när man håller på att somna efter lunchen :)

Är snart i v 12 och hoppas att andas ut och må bättre, njuta lite. Än så länge har jag nästintill känt mig deppig nog pga denna brist på energi, även järnbrist. Ät järntillskott DIREKT! Tar tydligen 2 mån för järnnivån komma ikapp sig när det redan är lågt.

Trappar nu ner all medicin o hoppas må bättre av det oxå.

Om 1 mån kan vi se könen och vi planerar ett sex reveal party med två tårtor. Det ska bli kul och lite mer verkligt.

Själv lusläste jag alla trådar och vill gärna hjälpa till. Jag blödde oxå! Minns ej exakt vecka kanske 5-6... Brunrosa flytning några dagar, jag gick till gynakuten och trodde det var helt kört men icke. Båda embyon kvar och inget som indikerade så kommande missfall. Så det är ej kört med lite blod.

Lycka till!

Åh så trist att du mår dåligt!

Själv så mår jag toppen förutom akuta attackhungern som kommer och överraskar på någon hundradels sekund. Från att va ok till att behöva mat för 5 min sen den är säkert gravidtecken för mig.

Sen så känns brösten som ballonger och bröstvårtorna har ändrat sig helt.

Har inte blödit något sen själva nidblödningen då när mensen skulle kommit. Men jag tar heller inga blodförtunnande, så kanske är därför som jag inte gör det!?

Idag är det 5+6 och 9 dagar kvar till Vul då jag hoppas vi får se ett hjärta el två. Väntar och längtar med spänning!
  • Frazze

Kollade tillbaka i kalendern från 2015 då vi testade äd första gången då fick jag mf i v.6+2 vi var på vul 6+1 och såg ett hjärta då. Imorgon så går jag in i 6+0 så nu är det bara att hoppas att vad som än är där inne stannar och fortsätter utvecklas och kommer ut i slutet av nov, början av dec <3

• Frazze
    Spain skrev 2019-04-21 20:31:58 följande:

Håller tummarna, det kommer att gå finfint!

Tack snälla!

Det där du skrev om Järntabletter att ta det innan, jag började ta järn redan i feb, men sen så tog jag ju antibiotikan i 25 dagar och fick inte ta det ihop med Järn, så det blev uppehåll där. Direkt när den var slut så började jag igen. Tar Hemofer varje dag 2 st än så länge och ökar till 3 st sen. Låg lågt en enda gång med sonen, annars bra. Så jag hoppas det är samma denna gången.

Vilken vecka skriver man in sig på mvc? Är det typ v.8 eller?
  • Frazze

Är det någon här som fått ta Askorut?ns när ni medicinerat? Jag ska tydlugen bara ta det till v.12, men jag funderar på att ta det längre än så. Det är askorbinsyra och rutin. Inget farligt utan bara bra för alla vener och artärer och cirkulationen. Jag tar ju inget blodförtunnande likasom.

Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019