Vi som planerar äggdonation 2019
Ni som fått blödningar, vilken vecka började det i så fall?
Ni som fått blödningar, vilken vecka började det i så fall?
Har du blödningar? Så länge de är bruna eller rosa är det ingen fara, det är först om de blir röda och mycket eller om man får ont, som det kan vara farligt.
Jag har haft 6 missfall alla i olika veckor, mellan v.5-11.
Vid missfall i v.5 hade jag inte ont, det kom bara som en rikligare mens en vecka efter jag plussat. Vid de andra missfallen har jag börjat blöda lite först och sen rikligt några dagar innan missfall.
Men kom ihåg att det är mycket vanligare att blöda när man gjort äggdonation, och det kan gå bra trots tillfälliga blödningar. Men kom alltid ihåg att meddela din klinik och hör vad de säger !
Ja, usch förstår din oro .. det är så jobbigt att vänta på att tiden ska gå o att det inte ska bli missfall. Jag har gått in i vecka 15 nu o har sett lilla bebisen två gånger o allt ser bra ut men ändå vissa dagar känner man sig så orolig o att man kanske inte är gravid längre.
Men man får försöka tänka positivt : )
Håller tummarna nu att allt går bra : )
Jag håller tummarna att allt ska gå vägen. Jag har blivit sjukskriven fram till v 32 och det är superskönt. Har du något mer hcg inbokat?
Idag stod det 3+ på mitt CB-digital, allt verkar ju bra i alla fall. 13 dagar till vul!
Hej igen alla
Jag har varit frånvarande, mått såå illa, såå trött känns som man ej får klaga men jag minns inte jag mått så här dåligt vid tidigare graviditeter.
Knappt kunnat åka t banan till jobbet utan att gå av för att andas o försöka ta nästa. Svårt jobba 8h när man håller på att somna efter lunchen :)
Är snart i v 12 och hoppas att andas ut och må bättre, njuta lite. Än så länge har jag nästintill känt mig deppig nog pga denna brist på energi, även järnbrist. Ät järntillskott DIREKT! Tar tydligen 2 mån för järnnivån komma ikapp sig när det redan är lågt.
Trappar nu ner all medicin o hoppas må bättre av det oxå.
Om 1 mån kan vi se könen och vi planerar ett sex reveal party med två tårtor. Det ska bli kul och lite mer verkligt.
Själv lusläste jag alla trådar och vill gärna hjälpa till. Jag blödde oxå! Minns ej exakt vecka kanske 5-6... Brunrosa flytning några dagar, jag gick till gynakuten och trodde det var helt kört men icke. Båda embyon kvar och inget som indikerade så kommande missfall. Så det är ej kört med lite blod.
Lycka till!
Kollade tillbaka i kalendern från 2015 då vi testade äd första gången då fick jag mf i v.6+2 vi var på vul 6+1 och såg ett hjärta då. Imorgon så går jag in i 6+0 så nu är det bara att hoppas att vad som än är där inne stannar och fortsätter utvecklas och kommer ut i slutet av nov, början av dec <3
Håller tummarna, det kommer att gå finfint!
Är det någon här som fått ta Askorut?ns när ni medicinerat? Jag ska tydlugen bara ta det till v.12, men jag funderar på att ta det längre än så. Det är askorbinsyra och rutin. Inget farligt utan bara bra för alla vener och artärer och cirkulationen. Jag tar ju inget blodförtunnande likasom.
Askorutins sska det stå!