• PeeWee44

Vi som planerar äggdonation 2019

CrookedTail skrev 2019-09-01 09:02:46 följande:

Åh nej!! Jag insåg just att jag gjort fel i medicineringen. Jag ska ju ta Progynon 3 tbl/dag, jag har i 5 dagar bara tagit 1 tbl/dag. Känner mig så jäkla dum!!! Är det kört nu?? :(

Det borde det inte vara, brukar du ha problem med slemhinnan?Maila kliniken och se vad dom säger.
  • PeeWee44
    anonym2005 skrev 2019-09-01 12:39:29 följande:

Hade aldrig någonsin låtit någon ta mina ägg för att ge till någon annan. Det hade varit som att ge bort mina framtida chanser till fler barn, kunde likväl ha gett bort mitt födda barn då!

Det är ju mina gener, och mina ägg!

Nej, sånt där får folk lösa på annat sätt.

Tur att inte alla är som du!
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2019-09-01 13:51:33 följande:

Vart hittade du det inlägget?

Håller med dig, tur att inte alla är såna!

Det låg två stycken i tråden, kände att jag var tvungen att svara. Är så evigt tacksam för våra donatorer! Vi kommer att få ett barn vi kommer att älska över allt annat på jorden. Kram
  • PeeWee44
    Frazze skrev 2019-09-02 14:30:34 följande:

Åh så dum man är! Jag har ju vart täppt i näsan ett tag och har försökt använda koksaltlösning, men när det inte gått så har jag tagit sonens nasoferm. Vem tänker på att en nässpray för barn under 10 ska kunna vara farlig? Idag googlar jag och ser att den inte alls är bra HJÄLP! tänk om jag skadat mitt lilla knyte i magen? Hur kunde jag vara så dum? Får inhandla neseril idag och imprgon ringa vårdcentralen och se vad de kan ge mig för nåt. Inte nog med täppt näsa liksom, nu har jag ju gått och blivit förkyld på riktigt och supermegatäppt!

Jag trodde det var farligt för att det är så lätt att bli beroende, inte själva substansen. Prova nozoil mentol, det använder jag.
  • PeeWee44
    CrookedTail skrev 2019-09-05 11:25:56 följande:

Sista inbokade VUL idag innan vi åker. Är livrädd att slemhinnan inte ska vara tillräckligt tjock, speciellt med mitt piller-misstag förra veckan. Jag har haft massa flytningar hela veckan, vet inte riktigt hur jag ska tolka det. Jag är ju nedreglerad? :/

Spännande! Önskar er lycka till :)Vad kul med en perfekt 6-dagars! Skönt att slippa symtom med. Håller tummarna för att blodprovet är positivt!

Det kommer säkert att gå bra! Du har väl nästan en vecka till på dig innan du börjar med progesteron.
  • PeeWee44
    Maran73 skrev 2019-09-05 12:58:45 följande:

Håller med, nu är det mycket spännande på gång i tråden!! Stort lycka till allihopa!

Jag har idag pillat in den allra sista progesteron-vaggisen EVER, sååååå skönt! Vecka 15 nu och allt tycks rulla på som det ska. Finns iaf inga tecken på motsatsen.. Bh:ar och byxor är redan på tok för trånga, så nu sitter jag på kontoret och myser i graviditetsbyxorna.

Håller med mycket som händer i tråden!

Jag börjar precis känna att jag inte kan knäppa mina byxor längre, vecka 19+2 idag. Väldigt jobbigt när man sitter, har precis köpt en större bh, annars har det inte hänt så mycket. Syns typ inget än med kläder på.
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2019-09-09 15:11:00 följande:

Ja, det känns bra..... men nu börjar ju alla gamla missfall härja i huvudet igen.. försöker tänka att det e annorlunda nu med unga friska starka istället för mina gamla tradiga. Tror jag får svaret i morgon.

Fick gå tillbaka lite i tråden här nu å uppdatera och ser att du verkligen kommit en bit på vägen så stort grattis

Grattis! Vet inte var du bor i landet men jag kan gå in på 1177.se journaltjänster, journal och provsvar om jag tagit via typ vårdcentral eller liknande.
  • PeeWee44
    Solros80 skrev 2019-09-09 18:47:57 följande:

Oh va skönt för dig att kunna gå med vanliga byxor ända in i vecka 19!! Jag fick börja med mamma byxor lite tidigare än så. Har dock lagt på mig några kilon och det gör väl också sitt. Sen är det säkert lite skillnad på 1 eller 2 bebisar. Mår du bra för övrigt i graviditeten?

Jag mår bra, denna vecka blev helt plötsligt byxorna väldigt trånga i midjan... klart det är skillnad på en eller två där inne. Vet ni vilka kön dom har era bebisar? Vi har en liten kille i magen. hur mår du?
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2019-09-10 15:53:38 följande:

Så då har vi fått svaret på blodprovet och det visade 232.

Jag tycker det känns lite lågt men kliniken var nöjda

Mitt första låg på runt 130 på dag 10 efter insättning. Så 232 är väldigt bra, vilken dag tog du blodprov?
  • PeeWee44
    Lilly2013 skrev 2019-09-10 19:53:36 följande:

Det känns ju lugnande.. Jag hade nog helt fel referenser

Det var dag 10 med 6 dagars.

Då behöver du inte vara orolig. I St Petersburg vill dom ha över 100 på dag 10. Vill du ta ett nytt hcg efter två till tre dagar och kolla höjningen. Det gjorde jag utan kliniken.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2019