Milla91 skrev 2019-08-21 08:38:56 följande:
Detta låter ju helt klart väldigt intressant med denna klinik. Hur många försök gjorde du i Riga? Hur var utgången av dom? Prismässigt? Vad har ni betalat på respektive klinik? Jag är redan uppe i ca 125 000 kronor för ÄD, mediciner, resor etc.. å mer lär de bli nu med hysteroskopin och FET i oktober. Hur många försök gjorde ni i Sankt Petersburg innan denna graviditet?
Vi gjorde en äd i Riga, åtta blastocyst blev det, fyra insättningar, första blev jag gravid men missfall i v 6, sen fäste dom inte. Fyra insättningar i Aten, två olika donatorer, fick ett pluss men testdag två fanns inget hcg mätbart.
I st Petersburg började vi med en hysto, en insättning efter det som misslyckades i slutet på augusti förra året, nedreglerad efter det till december, ny hysto, då så läkaren att jag kan behöva en till. Nedreglerad igen, insättning i mars som inte lyckades, men läkaren var väldigt nöjd med min livmoder. Tredje insättningen gjorde vi 11/5, då blev jag gravid! I st Petersburg har vi gjort embryodonation fast det inte var något fel på makens spermier, är ok enligt dna-fragmentering. Vi bytte donatorer vid varje försök för att dom tidigare hade misslyckas. Sista försöket fick vi ett väldigt fint embryo.
I st Petersburg får du en egen koordinator, egen sjuksköterska och läkare så dom har koll och kan dig, dom hämtar på flygplatsen. Kliniken är toppmodern, så om du inte lyckas i Riga kan jag klart rekommendera dom. Flyg tar 1,10 tim.
Jag skulle tro att vi har lagt mellan 500 000 och 600 000kr. Har slutat räkna...