Vi som planerar äggdonation 2019
Nej, det funkade inte den här gången heller. Kollat med blodprov och fortfarande negativt. Så jag slutar med mediciner och väntar på nästa mens..
Men jag är ju lyckligt lottad som redan har en liten ädprinsessa här hemma.
Apropå tankar om att ha fått barn via donator så har ju min dotter både manlig och kvinnlig donator. Och jag skulle ju aldrig velat ha en annan unge nu när jag har henne:)
Det händer ganska ofta att folk säger att vi är lika.. ( det är vi inte,mer än till hår å ögonfärg) men hon härmar mig i allt, ansiktsuttryck å vad jag säger.. så vi kommer nog bli lika på många sätt framöver.
Jag var ju beredd på kommentarer och de närmast mig vet hur de ligger till. Jag vill att hon själv ska kunna berätta sina tankar för de nära utan att de ska reagera med överaskning när hon börjar prata om det. Däremot på jobbet eller de jag inte umgås med så ofta har jag inte sagt så mycket till alls om ingen frågar.
Men det är väldigt vanligt att när en ny bebis kommer så
Måste alla fråga vem hon är lik.. det kommer direkt efter kön, vikt nästan...
Jag brukar inte säga så mycket. Fick fråga nu i veckan om jag oxå var så blond när jag var liten.. å då svarar jag på det så klart.. även om det inte spelar ngn roll hur jag såg ut när jag var liten .. på BVc fick jag påminna barnmorskan ofta då hon frågade lite titt som
Tätt om ärftliga saker... bara man är beredd själv så
Tycker jag inte det är ett problem. Frågan kommer men inom en minut så går samtalet in på annat och personen som frågar har ju ingen aning om att det kan vara känsligt.
Jag är fantastiskt glad åt möjligheten att ha fått bli mamma til just min lilla tjej och det enda som kan grusa tankarna ibland är ju att jag hoppas att hon är lika trygg i det här som jag är när hon blir äldre. Men jag hoppas å ska verkligen försöka få henne att känna hur speciell hon är.
Att ha fått min dotter är det är det bästa jag har gjort!
Fint skrivet av dig! Jag tror hon kommer vara väldigt trygg i att vara din dotter tackvare att du är så trygg och att du älskar henne villkorslöst. Styrkekram