• oshark

Försöker bli gravid med 1a barnet

Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-15 22:34:15 följande:

Tack!! :) Ja det känns så lugnande att iallafall äntligen få utslag på det testet!

Ja jag fattar som sagt inte hur de kan vara så lugna, men det är nog som du säger, hormoner!

Oj ja då kanske det är bäst att avvakta med att tempa så att det blir korrekt....Har du läst någonstans när man bör börja?

Stor kram till dig <3

När jag började tempa hade jag precis slutat med p-piller och då rekommenderade de atr man väntade en vecka efter sista pillret så att hormonerna skulle få gå ur kroppen för att de påverkar tempen. Så jag tror CD2 går bra (om det blir någon) för då vet du att du har börjat en ny cykel.
  • oshark

Jag avskyr att vara så beroende av att ÄL ska sammanfalla med rätt helger. Om jag får ÄL samma CD som förra cykeln kommer det vara alldeles perfekt timing, för då blir det på söndag natt. Men jag börjar bli så nervös över att ÄL ska komma typ på onsdag istället.

Ska ÄL-testa i eftermiddag och hoppas på ett nästan positivt så det blir ett positivt imorn. Men ett positivt idag skulle inte vara någon fara heller, då skulle ägget troligtvis släppa natten mellan imorn och söndag. Igår var testet dock jättesvagt så tror inte på positivt idag.

Får jag ett svagt test idag också kommer jag må ännu sämre och bli ännu mer nervös. Vi har redan totalmissat två ÄL och förra tyckte jag vi träffade ganska bra med ÄL natten måndag/tisdag efter en helg tillsammans.

Det räcker liksom med oron och ledsamheten vid mens, vet inte hur länge jag kommer orka om vi dessutom missar ÄL. Har man träffat ÄL har man iaf försökt.

Håll tummarna för ett sammarbetsvilligt ägg hörrni!

• oshark
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-16 12:02:18 följande:
    Jag håller alla tummar jag kan! <3
    Granskott skrev 2018-11-16 12:45:15 följande:
    Förstår precis. Håller tummar och tår!!
    Tack båda två. Inte lika starkt ÄL-test som jag hade önskat nu på em, men lite starkare än igår. Ska försöka inte dricka så mycket så jag kan testa 17:30 igen, får se hur det går. 

Hur går det för er båda?

• oshark
    Längtarefterbarn83 skrev 2018-11-16 14:58:31 följande:

Håller tummarna som sagt 

Jag fick glad gubbe på CB i onsdags, så har myst på som bara den! Nu är det bara den långa väntan till BIM. Hoppas att det tar sig, men hoppas inte för stark, man blir så besviken varje mens Eller jag försöker i alla fall. Tycker inte jag gör annat än att tänker på barn!!

När har du BIM då?
  • oshark
    piffan87 skrev 2018-11-16 15:24:50 följande:

Har även testat natural cycles egna ÄL och dom funkar också bra. Skönt att se hur stegringen faktiskt ökar - att kunna jämföra dem mot varandra

Ja exakt, nu vet jag ju tex att jag haft en ökning i LH idag även om det fortfarande är ett negativt test.
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-16 23:39:43 följande:

Kör hårt, håller tummarna för din äl under helgen!

Bim+1 idag och fortfarande ingen mens för mig.. jag har nu kommit hem för helgen så planen är att testa imorgon bitti. Håll tummarna:)

Hoppas hoppas!
  • oshark
    Granskott skrev 2018-11-17 09:05:08 följande:

Wihoo!! Testade positivt i morse!

Helt overklig känsla!

Nu håller jag alla mina tummar för att ärtan ska trivas hos mig i nio månader <3

Lycka till alllihop! Håller tummar och tår för er

Gud vad härligt!!! Håll oss gärna uppdaterade
  • oshark
    dalkulla89 skrev 2018-11-19 21:24:20 följande:

Har du också en sambo som jobbar borta? Jag inväntar ÄL och sambo just nu och hoppas dom anländer samtidigt till helgen... Ska testa ÄL-test första gången nu så det ska bli spännande att se om det stämmer med appen :)

Ja, eller en man han bor utomlands (i landet där vi träffades). Jag flyttade hem igen pga hemlängtan och han har helt enkelt inte följt efter än. Det är lite svårt att hitta ett jobb som är tillräckligt intressant/välavlönat/ej strikt språkkrav... Så just nu ses vi varje/varannan helg beroende på flygpriser och jobb.
  • oshark
    dalkulla89 skrev 2018-11-20 20:44:01 följande:

Aha, ja förstår att det är meckigt om man ska passa in tider då.. Det är ju liksom tillräckligt att hålla på att kolla ÄL :) Hur länge har ni försökt?

Jag slutade med p-piller i augusti, så har väl "försökt" sen dess. Men kan inte riktigt räkna det som försöka när vi bara halvträffat en av tre ÄL. Just nu är det lite blir det så blir det eftersom vi är så beroende av när ÄL infaller.

Ni?
  • oshark
    dalkulla89 skrev 2018-11-21 19:49:56 följande:

Slutade också med piller i augusti och har bara prickat in en ägglossning än. Har ätit piller i massor av år, säkert mer än 12. Det känns inte som vi har försökt så länge än men man blir snabbt lite fixerad och vill att det ska gå vägen. Också väldigt snabbt oroad att något ska vara galet och att det inte ska gå. Helt i onödan egentligen, men det kryper ju fram ändå :)

Ja, jag var orolig redan innan jag slutade haha.
Svar på tråden Försöker bli gravid med 1a barnet